Liisingufirmad korjavad autosaaki

Eesti pankade autoliisingu osakondade
juhatajate sõnul käib aina sagedamini väikeettevõtetel ja eraisikutel liisingu
maksmine üle jõu.

Majandusraskused sunnivad väikeettevõtteid ja eraisikuid aina tihedamini tagastama liisituid autosid, vahetama neid odavamate mudelite vastu või otsima laenuandjatega uusi kompromisse.

Swedbanki liisingu divisjoni juht Gunnar Toomemetsa sõnul on mingil määral kasvanud pangale tagastatavate autode hulk, kuna inimesed ei suuda enam liisingut maksta. Toomemets märgib, et liisingulepingut lõpetavad tihedamini väikeettevõtted ja eraisikud.

On ka näha, et ettevõtted püüavad vahetada kallimaid autosid odavamate vastu, et vähendada igakuiseid makseid. "On tähtis, et liisinguleping oleks sõlmitud mõnda aega tagasi, vastasel korral võib liisitud auto jääkmaksumus olla turuhinnast kõrgem," seletas spetsialist.

Sampo Panga autoliisingu osakonna juhataja Erki Lingi sõnul on viimasel poolaastal suurenenud klientide arv, kes ei suuda õigeks ajaks makseid tasuda. "Praegustes majandusoludes on see loomulik ning me ei näe selles midagi dramaatilist," kommenteeris Link situatsiooni dv.ee-le. Tema sõnul on raske olukord praegu eeskätt ehitus- ja kinnisvarasektori kesk- ja väikeettevõtetel.

Erinevalt Hansa Liisingu klientidest ei kiirusta Sampo Panga kliendid kalleid liisitud autosid odavamate mudelite vastu vahetama. "Kuid aina rohkem kliente lükkab auto soetamise edasi või pikendab juba olemasolevaid liisingulepinguid," märkis Link.

SEB Liisingu juhi Indrek Julge sõnul ei ole neil eelmise aasta lõpu seisuga võrreldes äravõetud või tagasitoodud autode laoseis suurenenud. Kuumaksete tasumise hilinemine on küll mõnevõrra suurenenud, kuid see on vastavuses üleüldise laenu- ja liisinguturu maksepraktikaga halvenemisega. Hondasid pakkuva Catweesi müügidirektori Ülo Malmbergi sõnul autode tagasitulekuid on, sest eelmise aasta kaubandusbuumi juures juhtus, et auto muretseti mõtlematult. Osa on kaotanud töökoha või ei suuda ettevõte toodangut realiseerida.

Malmberg ütles, et nende autodele pakuvad liisingut eelkõige Hansa ja Nordea, need on põhitegijad. Catweesil on auto tagasiostukohustus liisinguperioodi lõpus. Kui klient satub makseraskustesse, realiseerib pank auto kiirmüügi korras, selgitas Malmberg. Tema sõnul nõustab ka Catwees kliente, et nad saaksid huvi korral auto ise realiseerida. Kui klient jääb maksetega hätta esimesel aastal, on oht, et auto turuhind on langenud ja jääk on sellest suurem.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused