Nutikad „varrukad“ laiavad kesklinna hotellide ees

Ülikõrgete kilomeetrihindade,
vanaldaste autodega ja taksofirmade raadiosidet pealtkuulavate „varrukameeste“
seltskond on meele mõruks teinud Tallinna kesklinna hotellide juhtidel, eriti
hädas on Tallink City hotell.

Tallink City Hotelli turvakaamerate salvestused


Hotelli Tallink City juhataja Hannes Tall ütleb Äripäevale, et alates hotelli avamisest 2004. aastal on neil võõraste taksodega iga päev probleeme olnud.
„Meil oli aastaid leping Tulika taksoga, nüüd on Tallink taksoga. Pidevalt seisab 5-6 lepingulist autot maja ees. Aga pidevalt kempleme ka mingite vanade mersude omanikega, kellest ükski eesti keelt ei räägi, kellest osa ähvardavad meie portjeesid ja teisi taksojuhte. Üks neist „varrukatest“ hoopleb sellega, kui palju kordi ta vangis on istunud. Üks neist on konkreetselt ühe kliendiga istunud meie baaris ja seal inimese paljaks varastanud. See asi jõudis muidugi ka politseisse,“ kirjeldab Tall kirjut seltskonda.


Hotelli esindaja sõnul trügivad kahtlased sohvrid hotelli ees seisvate taksode järjekorda vahele, takistavad teiste masinate liikumist. Vahel seisavad vanad mersud eemal kõnniteel, aga nähes hotelliklienti majast väljumas, tagurdavad oma auto keelumärgi alt sisse, hotelli peaukse ette, et esimesena klient autosse saada.

„Meie saame neid ainult suuliselt korrale kutsuda. Ja kõik! Sellest nad mõistagi ei hooli. Nende silmis me kiusame neid! Ei lase tööd teha! Aga kui tegelane toob lennujaamast hotelli kolm inimest, kellelt on sõidu eest küsitud 3000 krooni ja nemad on enda arvates hästi pääsenud, makstes ainult 1500, siis ei ole kõik korras,“ on Tall nördinud.

Juhataja sõnul on nad korduvalt politseisse helistanud. Varem sõitsid korravalvurid ka hotelli abipalve peale välja, kuid nüüd, mil politseinike read niigi hõredad, enam pelgalt suuliste ähvarduste tõttu kohale ei kiirustata.

Talli sõnul on põhjus, miks Tallinki käed probleemi lahendamisel lühikeseks jäävad selles, et hotelli ees paiknev taksopeatus asub Tallinna linna maal. Seal peaks korda looma Tallinna transpordiamet, kelle loal on hotell taksopeatuse sissesõidu ette paigaldanud liiklusmärgi, mis keelab seal peatuda ja parkida. Erand on tehtud vaid hotelli tellitud taksofirmale ja turismibussidele.

„Transpordiamet peaks siin korda looma. Olen kuulnud ka nn taksokomisjonist, kuhu ebaausate taksojuhtide peale kaevata, aga mina ei ole siin veel näinud, et keegi linnaesindajatest meie maja ees korda looks,“ on Tall pettunud.

Paarsada meetrit eemal asuva Radisson SAS hotelli peainsener Andres Laaneoks ütleb Äripäevale, et suurt muret „varrukad“ nende hotellile ei põhjusta. Nemad on sõlminud taksolepingu Tallinna Taksopargiga, mistõttu seisab pidevalt hotelli ees 4-5 „banaaniplafooniga“ musta Mercedest.

Siiski teab Laaneoks mitut juhtumit, mis võisid olla pettused. „Näiteks üks meie klient sõidutati Amigo ööklubist ehk Virust Radissoni 350-400 krooni eest,“ meenutab Laaneoks.

Peainseneri sõnul on kliendid vahel maininud, et arve on olnud teekonna pikkust arvestades imelikult suur. Suuremaid vaidlusi ei ole aga sel teemal tekkinud.
„Käsitleme iga kliendi kaebust. Kui vaja, aitame klientidel vastava ametkonna poole pöörduda, kui see osutub vajalikuks,“ lubab Laaneoks.

Ka kaksiktornides asuvat Swissotel Tallinnat ei ole „varrukad“ kahe silma vahele jätnud. Kui hotelli sissekäigu ees ootavad kliente Tallinna Taksopargi autod, siis, nagu selgus Äripäeva vaatlusest, pisut eemal Tartu maanteel, varitsevad turiste vanaldased, kulunud taksoplafooniga mersud.

Põhja prefektuuri isikuvastaste kuritegude talituse vanemkomissar Anton Tšurilov ütleb, et taksojuhtide omavahelise arveteklaarimise kohta ei ole neile sel aastal ühtki avaldust kirjutatud. Ka kiireid väljakutseid, kus üks sohver teist klobib, ei ole ette tulnud.

„Küll on olnud juhtumeid, kus kliendid on kaevanud arve pärast taksojuhi peale ja taksojuht on kaevanud purjus klientide peale, et need ei ole sõidu eest maksnud,“ lisab vanemkomissar.

Samas on selliseid probleeme kõigil taksofirmadel. „Ma tegelikult usun, et taksojuhtide omavahelised õiendamised käivad varjatult. Meile neist lihtsalt ei teatata, sest kumbki osapool ei taha hakata seetõttu hakata politsei vahet käima ega sattuda politsei huviorbiiti,“ märgib Tšurilov.

Tulika Takso juhataja Anne Rebane ei mäletagi enam, millal esimest korda „varrukatest“ rääkima hakati. „See on nii vana asi, et… Võib-olla 1990-ndate aastate alguses. Tähelepanuväärne on aga see, et sellest ajast alates ei ole ausate taksofirmade ja –juhtide jaoks midagi põhimõtteliselt muutunud,“ muigab Rebane.

Tema sõnul passivad „varrukad“ ikka hotellide, lennujaama ja bussijaama lähistel. Ka sadamas käib päevast-päeva pidev kemplus parema ootekoha ja kliendi eest. „Korduvalt on meie taksojuhtidel ähvardatud autokumme läbi torgata. Tundub, et nad kuulavad ka meie raadiosidet pealt, sest on olnud juhtumeid, kus mingi võõras takso on kliendi vahetult Tulika auto eest minema sõidutanud,“ kirjeldab Rebane.

Kõige tobedam on aga juhataja väitel see, et kui mingi jama on, siis kaevatakse ikkagi Tulika takso peale. „Võõramaalane ei pruugi ju sageli aru saada, et sarnase värvitooni ja logoga auto ei ole meie masin. Kui kaebus tuleb, siis on esmalt suur ehmatus, aga ruttu selgub, et meie ikkagi ei petnud. Plekk jääb aga ikka niimoodi külge,“ muretseb Rebane.

ÜKS KÜSIMUS
Kas ja kuidas on Tallinna transpordiameti taksokomisjon pealinna kesklinnahotelle kummitavatest nn võõrastest taksodest teadlik?

Tallinna transpordiameti linnatranspordiosakonna vanemspetsialist Margus Kehi: „Käesolevaga juhib Tallinna Transpordiamet teie tähelepanu asjaolule, et A. Laikmaa tänaval asetseva Tallink Hotelli ette on paigaldatud liiklusmärk 361 (peatumine ja parkimine keelatud), lisatahvliga v.a Hotelli poolt tellitud taksod. Antud teema on Tallinna Transpordiametile tuttav ning meie kontrolörid on võtnud piirkonna teravdatud tähelepanu alla. Kontrollime piirkonda vastavalt olemasolevale ressursile ja võimalustele. Taksokomisjonile on laekunud kaebusi nn võõraste taksode kohta. Oleme nendele kaebustele reageerinud. Juhid on käinud ka taksokomisjonis seletust andmas. Põhiline info, mis taksokomisjonile on laekunud ongi just parkimine eelmainitud märgi piirkonnas.“

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 0.027921
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,89 -0.172145
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.232128
Hongkongi dollar HKD 9,22 -0.256335
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.038622
Iisraeli seekel ILS 4,12 -0.256435
India ruupia INR 76,83 -0.296126
Indoneesia ruupia IDR 15981,00 -0.305676
Islandi kroon ISK 124,62 0.033714
Jaapani jeen JPY 133,72 0.232375
Kanada dollar CAD 1,48 -0.281136
LAV rand ZAR 16,13 0.923892
Lõuna-Korea vonn KRW 1334,90 -0.149599
Malaysia ringgit MYR 5,00 -0.19381
Mehhiko peeso MXN 22,31 0.101855
Norra kroon NOK 9,41 0.1151
Poola slott PLN 4,24 0.01889
Rootsi kroon SEK 9,64 0.100178
Rubla RUB 67,84 -0.044201
Rumeenia leu RON 4,60 -0.050016
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.17414
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.430876
Šveitsi frank CHF 1,16 0.222942
Taani kroon DKK 7,44 0.005911
Tai baht THB 39,18 -0.178343
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.093305
Türgi liir TRY 4,33 0.094813
Ukraina grivna UAH 31,50 -0.138842
Ungari forint HUF 308,23 0.146208
USA dollar USD 1,18 -0.307092
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.081818
Valgevene rubla BRL 3,75 -0.109219
Valgevene rubla BYN 23137,00 -0.408918

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017