Lehis: riik ei võida poole kallimast ametiautode erisoodustusest

Eesti Maksumaksjate Liidu juhatuse esimehe
Lasse Lehise sõnul riik sellest otsusest kindlasti ei võida, sest firmad, kes
seni maksid erisoodustusmaksu 2000 krooni, hakkavad sõidupäevikut pidama ega
maksa üldse.

Valitsus otsustas täna tõsta ametiautode erisoodustusmäära ning seda alates aastavahetusest. Eelnõu järgi muudetakse ettevõtte sõiduauto oma tarbeks kasutamise maksustatavat väärtust, maksustamise kord jääb samaks. Erisoodustuse piir tõuseb seniselt 2000 kroonilt 4000 kroonile.

„Kui autode ülevalpidamiskulu on väiksem kui 4000 krooni või natuke rohkem, siis need firmad, kes seni maksid 2000 krooni, hakkavad sõidupäevikut pidama ega maksa üldse, sest sinna kirjutatakse kõik sõidud ametisõitudeks ja maksuamet ei jõua kunagi kõiki sõidupäevikuid kontrollida,“ kommenteeris Lehis uut valitsuse seadusemuudatuse ettepanekut.

Lehise sõnul peaks ametiautode erisoodustusmäära diferentseerima.„Erisoodustusmäär peaks olema mingi protsent uue auto hinnast. Seda välismaal kasutatakse. Las siis Moskvitši omanikud maksavad 700 krooni,“ lisas ta.

Lehise selgituse järgi ei ole uue seadusemuudatuse kohaselt firmal mõtet odavaid autosid osta. 2003. aastal tõusis erisoodustus määr 1000 kroonilt 2000 kroonile. Lehis arvab, et mõnede autode puhul on see 2000 kroonine määr siiani sobiv. „Kui mõne auto kogukulu, liising ja kütus on 4000 krooni, siis sellelt nii suurt maksu nõuda ei ole sobiv, sest maksustatakse ju auto erasõitudeks kasutamist, mitte kogukulu ja kui kõik kulud on 4000, siis sellest kindlasti kõik ei ole erasõidud. Kalli maasturi puhul, mille liising on 15 000 krooni kuus, ei tohiks see 4000 krooni probleem olla,“ selgitas ta.

Lehise jaoks oli maksutõus pisut ootamatu ja ta ei usu, et 4000 krooni oleks arvutuste tulemus. „Valitsus ei saa õhust numbreid võtta, kes need hiromandid olid, kes ütlesid, et summa peab 4000 krooni olema,“ viitas ta sellele, et erisoodustusmäära peaks arvutama keskmiselt ja kindlasti ootaks ta enne selliseid otsuseid laiemat avalikku arutelu.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0
Brasiilia reaal BRL 4,27 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,00 0
Hiina jüaan CNY 7,92 0
Hongkongi dollar HKD 8,94 0
Horvaatia kuna HRK 7,42 0
Iisraeli seekel ILS 4,23 0
India ruupia INR 82,18 0
Indoneesia ruupia IDR 16679,41 0
Islandi kroon ISK 140,38 0
Jaapani jeen JPY 128,82 0
Kanada dollar CAD 1,50 0
LAV rand ZAR 16,01 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,27 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 23,01 0
Norra kroon NOK 9,63 0
Poola slott PLN 4,31 0
Rootsi kroon SEK 10,28 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,57 0
Suurbritannia nael GBP 0,89 0
Šveitsi frank CHF 1,14 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,49 0
Tšehhi kroon CZK 25,97 0
Türgi liir TRY 6,09 0
Ukraina grivna UAH 31,67 0
Ungari forint HUF 321,42 0
USA dollar USD 1,14 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,40 0
Vene rubla RUB 75,27 0

Valdkonna töökuulutused

Ehitusmaterjalidega tegelev ettevõte otsib LOGISTIK_KLIENDITEENINDAJAT

Tammiste Personalibüroo OÜ

29. november 2018