SASi hädad aina kuhjuvad

Katastroof SASi tütarfirma Spanair
lennukiga läinud nädalal Madridis muudab veelgi keerulisemaks SASi juhi Mats
Janssoni jõupingutused emafirma raskest majandusseisust väljatoomiseks.

Veel juunikuuni üritas SAS kahjumit tootvale Hispaania tütarfirmale ostjat leida, kuid põlgas laekunud pakkumised Spanairi potentsiaali hinnates liiga madalaks.

Õnnetuse järel, mis nõudis 153 inimelu, riskib esimesel poolaastal SASile 515 miljonit Rootsi krooni kahjumit tootnud Spanair albatrossina SASile kaela jäädagi.

Spanairi tulevik oli küsimärgi all juba enne õnnetust - Hispaania majandus on languses, nõudlus väheneb ning konkurents on terav.

Müügiplaanidest loobumise järel teatas SAS, et kavandab Hispaania tütre kulude kärpimiseks 3500 töötajast kolmandiku koondada ja firma 63 lennukist 15 käigust maha võtta. Vahetult enne õnnetust kavandasid Spanairi töötajad streiki.

Õnnetusest võivad nüüd johtuda SASile miljonitesse küündivad kahjunõuded. Oluline on ka, mida otsustab SAS teha teiste õnnetusse sattunud MD-82 tüüpi lennukitega oma pargis. Esialgu pole plaani neid käigust maha võtta.

SASi ellujäämine on küsimärgi all, tunnistas Mats Jansson läinud nädalal Pekingis Rootsi majanduslehele Dagens Industri. Hiinas Rootsi suurfirmadega kohtudes kutsus Jansson ärikliente lennufirmale raskel ajal truuks jääma. "Kaalul on ellujäämine. Nüüd on aeg lojaalsust ilmutada," ütles Jansson.

Pekingist pidi Jansson sõitma Lätti, et arutada SASi 47protsendise osaluse müüki airBalticus. Varem plaanis SAS Läti ja Eesti lennufirmad liita, kuid kui Läti valitsus otsustas suvel, et ei müü riigi osalust airBalticus, läks see kava vett vedama. Eesti valitsus on öelnud, et riigi osaluse müük Estonian Airis ei ole praegu teema.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.2337039
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0795768
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0562315
Filipiinide peeso PHP 59,94 0.4306156
Hiina jüaan CNY 7,72 0.057017
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.09289
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.02423
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0499572
India ruupia INR 81,12 0.2162015
Indoneesia ruupia IDR 16156,63 0.0436544
Islandi kroon ISK 137,61 0.0072674
Jaapani jeen JPY 124,85 0.3214142
Kanada dollar CAD 1,51 -0.013224
LAV rand ZAR 15,73 0.6558111
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,16 0.0164326
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0298839
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.4169206
Norra kroon NOK 9,73 -0.1406556
Poola slott PLN 4,29 0.139945
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1235986
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0362226
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1748931
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.4104435
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0706339
Taani kroon DKK 7,46 -0.0495514
Tai baht THB 36,14 -0.0787885
Tšehhi kroon CZK 25,54 -0.0039148
Türgi liir TRY 6,11 0.3958802
Ukraina grivna UAH 31,91 0.0075215
Ungari forint HUF 318,78 -0.1909891
USA dollar USD 1,14 0.0614305
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.1662807
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.0081746
Vene rubla RUB 75,74 0.2367617

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019