SASi hädad aina kuhjuvad

Katastroof SASi tütarfirma Spanair
lennukiga läinud nädalal Madridis muudab veelgi keerulisemaks SASi juhi Mats
Janssoni jõupingutused emafirma raskest majandusseisust väljatoomiseks.

Veel juunikuuni üritas SAS kahjumit tootvale Hispaania tütarfirmale ostjat leida, kuid põlgas laekunud pakkumised Spanairi potentsiaali hinnates liiga madalaks.

Õnnetuse järel, mis nõudis 153 inimelu, riskib esimesel poolaastal SASile 515 miljonit Rootsi krooni kahjumit tootnud Spanair albatrossina SASile kaela jäädagi.

Spanairi tulevik oli küsimärgi all juba enne õnnetust - Hispaania majandus on languses, nõudlus väheneb ning konkurents on terav.

Müügiplaanidest loobumise järel teatas SAS, et kavandab Hispaania tütre kulude kärpimiseks 3500 töötajast kolmandiku koondada ja firma 63 lennukist 15 käigust maha võtta. Vahetult enne õnnetust kavandasid Spanairi töötajad streiki.

Õnnetusest võivad nüüd johtuda SASile miljonitesse küündivad kahjunõuded. Oluline on ka, mida otsustab SAS teha teiste õnnetusse sattunud MD-82 tüüpi lennukitega oma pargis. Esialgu pole plaani neid käigust maha võtta.

SASi ellujäämine on küsimärgi all, tunnistas Mats Jansson läinud nädalal Pekingis Rootsi majanduslehele Dagens Industri. Hiinas Rootsi suurfirmadega kohtudes kutsus Jansson ärikliente lennufirmale raskel ajal truuks jääma. "Kaalul on ellujäämine. Nüüd on aeg lojaalsust ilmutada," ütles Jansson.

Pekingist pidi Jansson sõitma Lätti, et arutada SASi 47protsendise osaluse müüki airBalticus. Varem plaanis SAS Läti ja Eesti lennufirmad liita, kuid kui Läti valitsus otsustas suvel, et ei müü riigi osalust airBalticus, läks see kava vett vedama. Eesti valitsus on öelnud, et riigi osaluse müük Estonian Airis ei ole praegu teema.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.2752705
Brasiilia reaal BRL 4,29 0.14256
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.010227
Filipiinide peeso PHP 59,97 -0.096628
Hiina jüaan CNY 7,86 0.0381723
Hongkongi dollar HKD 8,87 0.1434137
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0242689
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.1486062
India ruupia INR 81,88 0.1418752
Indoneesia ruupia IDR 16717,62 -0.0075364
Islandi kroon ISK 140,21 0.0071327
Jaapani jeen JPY 128,55 0.0622713
Kanada dollar CAD 1,50 0.1202565
LAV rand ZAR 16,23 -0.2520549
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,85 0.1656599
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.0463832
Mehhiko peeso MXN 23,05 -0.089278
Norra kroon NOK 9,62 0.0239157
Poola slott PLN 4,29 -0.0791268
Rootsi kroon SEK 10,27 0
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0021483
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.1379469
Šveitsi frank CHF 1,14 0.2110632
Taani kroon DKK 7,46 0.0107231
Tai baht THB 37,26 0.0198665
Tšehhi kroon CZK 26,01 -0.0076894
Türgi liir TRY 6,19 0.2836581
Ukraina grivna UAH 31,49 0.1415336
Ungari forint HUF 322,42 0.093133
USA dollar USD 1,13 0.1414927
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.2586155
Valgevene rubla BYN 2,42 0.1534378
Vene rubla RUB 75,92 0.0946674

Valdkonna töökuulutused