Saksa Auto juht: Peugeot’ positsioon on ülivilets
Saksa Auto juhatuse liigeJussi
Pärnpuu leiab, et viimased kuud on Peugeot’le halvasti mõjunud ning Peugeot’
positsioon on Eesti turul ülivilets.
Peugeot’ edasimüümise vastu on varem huvi üles näidanud ka Saksa Auto omanik
Eesti Talleks eesotsas Andres Sarriga.
Volkswageneid müüv Saksa Auto juhatuse liige ja ka Eesti Talleksi juhatuse
liige Jussi Pärnpuu ütles kuu aega tagasi Äripäevale, et Eesti Talleks oleks
Peugeot'de müügist huvitatud, kuid lisas, et nad ootavad, kuni maaletooja paika
pannakse.
Pärnpuu vastab nüüd, kus maaletooja on teada: „Ei tea. Need on pikad
protsessid, enne kui ärid käima lähevad. Praegu ei ole isegi väga tõsiselt
viitsinud mõelda selle peale. Eks neid autopoode juba on kah. Tingimused tuleb
seada, et äri oleks mõistuspärane, see pole rapsimise koht”.
Pärnpuu sõnul on 2-3 segast kuud Peugeot’le jälje jätnud ja võtab aega kuni
ettevõte sellest toimub. „Peugeot’ positsioon on ülivilets. Need segaduse kuud
on margi imidžile halvasti mõjunud. Nii kergelt see positsioon tagasi ei tule,
sest segadust ja pahandust on küllalt olnud. Seal midagi võimatut ja hullu pole,
aga see nõuab aega. Vaja on kõikide asjaosaliste kõva tööd,” nentis
Pärnpuu.
Saksa Auto juhatuse liikmesõnul sõltub Peugeot’ edasine tulevik Eestis paljuski tootja tahtest. Uue maaletoojal K.W. Bruunil on soov saavutada 8% turuosa pikemas perspektiivis. Eelmise aasta lõpus hindas toonane Peugeot’ maaletooja Kommest Auto Peugeot’ turuosa Eestis 4,9 protsendile.
„Puhtalt tootja otsus, tootja mõjutada on see otsus. Kui tootja annab hästi
järgi asjades, siis see on muidugi võimalik. Kohalik müügiorganisatsioon võib
olla väga tubli, aga see kõik onhindades kinni. Praegu on ju autoturul
surutisetingimused. Kui tootja otsustab seda teed minna, et venib kõvasti
hindades ja muudes tingimustes, siison võimalik suhteliselt kiiresti
turuosa juurde võita. Ega edasimüüja ei ole võimeline tervet linna
reklaamplakateid täis riputama. Kui tootja otsustab raha lugema hakata, siis see
pole aga võimalik,” märkis Pärnpuu.
Peagi uue Peugeot’ maaletooja diileriks saav OÜ Auto Forte Balticu nõukogu
liige Raido Toonekurg usub, et praegune majanduskeskkond tuleb pigem Peugeot’le
kasuks, arvestades kütusehindu ja majanduslangust ning võimalikku CO2-põhist
maksustamist.
Pärnpuu väikeautosid Peugeot’ eeliseks ei pea. „Kõigil on ju väikeautosid
mudelite portfellides. Konkureerimise raskuspunkt liigub ju läbi turu
väikeautode poole ja mõjutab kõiki turuosalisi. Neid ettevõtteid, kellel on lai
mudelivalik on ju ka peale Peugeot’, näiteks Ford, Volkswagen, Renault. Ühelgi
margil pole siin selget edu. Igas segmendis on ju konkurents,” oli ta
skeptiline.
Peugeot lõi täna käed uued importööriga, taanlaste ettevõtte K.W. Bruuniga.
Ettevõtjad loodavad, et teevad kolmekuulise pausi tasa septembris algava
reklaamikampaaniaga.
Hillar Tederi kontrolli all oleva investeerimisfirma
tütarettevõte OÜ Auto Forte Balticu nõukogu liige Raido Toonekurg ütles, et
läbirääkimised edasimüüja staatuse üle uue Peugeot’de importööri K.W. Bruuniga
juba käivad ja lepingu sõlmimine on vaid vormistamise
küsimus.