13. august 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Saksa Auto juht: Peugeot’ positsioon on ülivilets

Saksa Auto juhatuse liigeJussi Pärnpuu leiab, et viimased kuud on Peugeot’le halvasti mõjunud ning Peugeot’ positsioon on Eesti turul ülivilets.

Peugeot’ edasimüümise vastu on varem huvi üles näidanud ka Saksa Auto omanik Eesti Talleks eesotsas Andres Sarriga.

Volkswageneid müüv Saksa Auto juhatuse liige ja ka Eesti Talleksi juhatuse liige Jussi Pärnpuu ütles kuu aega tagasi Äripäevale, et Eesti Talleks oleks Peugeot'de müügist huvitatud, kuid lisas, et nad ootavad, kuni maaletooja paika pannakse.

Pärnpuu vastab nüüd, kus maaletooja on teada: „Ei tea. Need on pikad protsessid, enne kui ärid käima lähevad. Praegu ei ole isegi väga tõsiselt viitsinud mõelda selle peale. Eks neid autopoode juba on kah. Tingimused tuleb seada, et äri oleks mõistuspärane, see pole rapsimise koht”.

Pärnpuu sõnul on 2-3 segast kuud Peugeot’le jälje jätnud ja võtab aega kuni ettevõte sellest toimub. „Peugeot’ positsioon on ülivilets. Need segaduse kuud on margi imidžile halvasti mõjunud. Nii kergelt see positsioon tagasi ei tule, sest segadust ja pahandust on küllalt olnud. Seal midagi võimatut ja hullu pole, aga see nõuab aega. Vaja on kõikide asjaosaliste kõva tööd,” nentis Pärnpuu.

Saksa Auto juhatuse liikmesõnul sõltub Peugeot’ edasine tulevik Eestis paljuski tootja tahtest. Uue maaletoojal K.W. Bruunil on soov saavutada 8% turuosa pikemas perspektiivis. Eelmise aasta lõpus hindas toonane Peugeot’ maaletooja Kommest Auto Peugeot’ turuosa Eestis 4,9 protsendile.

„Puhtalt tootja otsus, tootja mõjutada on see otsus. Kui tootja annab hästi järgi asjades, siis see on muidugi võimalik. Kohalik müügiorganisatsioon võib olla väga tubli, aga see kõik onhindades kinni. Praegu on ju autoturul surutisetingimused. Kui tootja otsustab seda teed minna, et venib kõvasti hindades ja muudes tingimustes, siison võimalik suhteliselt kiiresti turuosa juurde võita. Ega edasimüüja ei ole võimeline tervet linna reklaamplakateid täis riputama. Kui tootja otsustab raha lugema hakata, siis see pole aga võimalik,” märkis Pärnpuu.

Peagi uue Peugeot’ maaletooja diileriks saav OÜ Auto Forte Balticu nõukogu liige Raido Toonekurg usub, et praegune majanduskeskkond tuleb pigem Peugeot’le kasuks, arvestades kütusehindu ja majanduslangust ning võimalikku CO2-põhist maksustamist.

Pärnpuu väikeautosid Peugeot’ eeliseks ei pea. „Kõigil on ju väikeautosid mudelite portfellides. Konkureerimise raskuspunkt liigub ju läbi turu väikeautode poole ja mõjutab kõiki turuosalisi. Neid ettevõtteid, kellel on lai mudelivalik on ju ka peale Peugeot’, näiteks Ford, Volkswagen, Renault. Ühelgi margil pole siin selget edu. Igas segmendis on ju konkurents,” oli ta skeptiline.

Peugeot lõi täna käed uued importööriga, taanlaste ettevõtte K.W. Bruuniga. Ettevõtjad loodavad, et teevad kolmekuulise pausi tasa septembris algava reklaamikampaaniaga.

Hillar Tederi kontrolli all oleva investeerimisfirma tütarettevõte OÜ Auto Forte Balticu nõukogu liige Raido Toonekurg ütles, et läbirääkimised edasimüüja staatuse üle uue Peugeot’de importööri K.W. Bruuniga juba käivad ja lepingu sõlmimine on vaid vormistamise küsimus.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077