Isiklik logistikakeskus on suurte privileeg

Logistikakeskuse ehitanud firma säästab
aega ja raha. Siiski on mõtet kallis ehitis rajada ainult siis, kui iga päev
sõidab tehasest välja kümneid kaubaautosid või valmistab ettevõte
hooajakaupa.

Äripäev uuris, kas ja kuidas on praeguses turusituatsioonis ettevõttel mõistlik rajada enda logistikakeskus või rentida laopindu ning osta transporditeenus sisse.

Balbiino logistikajuht Raul Lillestik ütles, et nende külmkaupade logistikakeskus valmis 2003. aastal ja selle juurdeehitis mullu sügisel. "Kuna jäätis on hooajakaup, siis paratamatult peab seda ette tootma ja ladustama. Enne oma logistikakeskuse rajamist kasutas Balbiino kauba hoidmiseks mitmeid laopindasid üle Eesti. Kulutused transpordile ja hoiustamisele olid väga suured. Samuti oli aja- ja tööjõuressursi kasutus ebaotstarbekas," meenutas Lillestik möödanikku.

Tema väitel oligi üheks suuremaks miinuseks võõraid laopindu kasutades tõik, et ühekorraga ei suudetud väga paljudel kaubapartiidel korralikult silma peal hoida.

"Oma logistikakeskuse rajamisega suutsime vähendada transpordi-, kauba hoiustamis- ja tööjõukulusid umbes 15-20%. Tänu laos rajatud aadressisüsteemile on kauba partiid jälgitavad," lisas logistikajuht.

DSV Transpordi logistikadirektori Alvar Tõrukese sõnul peaks firma endale logistikakeskuse ehitama siis, kui näiteks turul puudub logistikateenuse pakkuja, kes oleks võimeline konkreetse ettevõtte spetsiifikast tulenevaid ülesandeid täitma.

Samuti juhul, kui firma logistilised vajadused nõuavad kõrget erialast oskusteavet ning selle omandamine ei ole lühikese ajaga võimalik.

Mida peaks silmas pidama, kui firma kavatseb samuti enda logistikaparki investeerida?
Mis takistab firma edasist arengut kõige rohkem?

"Kõige olulisem on loomulikult kriitilise massi klientide olemasolu, mis tagaks logistikapargi toimimise. Ettevõte peab eelkõige vastama küsimusele: mis on peamine edasist arengut takistav põhjus? Kas pole mõttekam kulutada sama summa müügi- ja/või ostutegevuse arendamiseks, selle asemel et panna raha betooni ja rauda? Kui mingil põhjusel peaks ettevõtte tegevus kokku tõmbuma, plaanitust rohkem kasvama või sootuks muutuma, võib oma logistikakeskus esialgsetes mõõtudes ja esialgsete kuludega osutuda ühtäkki hoopiski arengut takistavaks teguriks," arutles Tõruke.

Vastse-Kuuste lihatööstuse esindaja Madis Lina sõnul ostavad nad transporditeenuse tervikuna sisse, sest ei taha ise kaupa laiali vedada. "Ega sel mingit muud eelist polegi, kui see, et ei pea ise Valka või Tartusse sõitma," märkis Lina.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0
Brasiilia reaal BRL 4,43 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,97 0
Hiina jüaan CNY 7,81 0
Hongkongi dollar HKD 8,83 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0
Iisraeli seekel ILS 4,26 0
India ruupia INR 81,30 0
Indoneesia ruupia IDR 16484,15 0
Islandi kroon ISK 139,23 0
Jaapani jeen JPY 128,18 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,27 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,84 0
Malaysia ringgit MYR 4,73 0
Mehhiko peeso MXN 22,87 0
Norra kroon NOK 9,74 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,24 0
Rumeenia leu RON 4,65 0
Singapuri dollar SGD 1,56 0
Suurbritannia nael GBP 0,90 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 37,11 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 6,06 0
Ukraina grivna UAH 31,54 0
Ungari forint HUF 323,40 0
USA dollar USD 1,13 -0.0088441
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0
Valgevene rubla BYN 2,39 0
Vene rubla RUB 75,48 0

Valdkonna töökuulutused