A Le Coq: isiklik logistikakeskus kergitab tootmismahte

Äripäev küsis endale paar aastat tagasi
isikliku logistikakeskuse ehitanud Tartu õlle-ja karastusjookide tootjalt A Le
Coqilt, kas praeguses turusituatsioonis on tootmisettevõttel mõistlik rajada
enda logistikakeskus või rentida laopindu ja osta logistikateenus sisse.

Firma logistikadirektor Erki Lehiste ütles, et logistikakeskuse rajamine ei ole pelgalt hoone ehitamine.„Esmalt pannakse paika hoone sisene logistika ja tehnoloogia ning alles seejärel on näha, milliseks kujuneb logistikakeskuse välisilme. Siit ka ettevõtmise põhiargument: hoone rajatakse täpselt vastavalt ettevõtte vajadustele,“ ütles Lehiste.

Tema hinnangul ei ole isikliku logistikakeskuse rajamisel miinuseid, kui see võetakse täpselt firma vajadusi arvestades.

Kui palju raha ja aega on isiklik logistikakeskus A Le Coqil aidanud säästa?„A. Le Coq rajas oma logistikakeskuse, kuna tootmine vajas laienemiseks lisaruumi. Mõju tuleb hinnata kogu ettevõtte tegevusest lähtudes. Meie jaoks oli primaarne tootmisvõimsuse suurendamine, logistikakeskus on pigem selle arengu tagajärg,“ lisas Lehiste.

Mida peaks ettevõtja kindlasti silmas pidama, kui kavatseb endale logistikakeskuse ehitada? „Minu arvates on peamine, et rajataval logistikakeskusel oleks arengupotentsiaali. Tootmisettevõtete puhul on logistika pigem tootmist ja müüki teenindav struktuuriüksus, mistõttu tuleks ettevõtte pikaajalist arengut võimalikult palju analüüsida. Keskus tuleks rajada selliselt, et see suudaks areneda koos ettevõttega,“ rõhutas joogifirma logistikadirektor.

2006. aasta lõpus valmis A. Le Coqil Tartu servas logistikakeskus, misjärel hakati toodangut tehasest keskusesse vedama. Ettevõte automatiseeris tarneahela täielikult. Aasta hiljem selgus, et automatiseerimine võimaldas säästa 55 000 inimtööjõu tundi ning 12 000 autotransporditundi aastas. Kogu valmistoodang suudetakse tehasest logistikakeskusse vedada ühe spetsiaalse veovahendiga.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.18369
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,44 0.016547
Hiina jüaan CNY 7,79 0.274014
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.224763
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.023982
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.244979
India ruupia INR 76,53 0.249005
Indoneesia ruupia IDR 15898,00 -0.056578
Islandi kroon ISK 124,01 -0.303081
Jaapani jeen JPY 132,06 -0.226663
Kanada dollar CAD 1,47 -0.179431
LAV rand ZAR 15,77 0.395458
Lõuna-Korea vonn KRW 1330,00 0.015039
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.116557
Mehhiko peeso MXN 22,10 -1.539523
Norra kroon NOK 9,34 0.315284
Poola slott PLN 4,24 0.047225
Rootsi kroon SEK 9,60 0.397232
Rubla RUB 67,46 -0.068142
Rumeenia leu RON 4,58 -0.006545
Singapuri dollar SGD 1,60 0.056447
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.310081
Šveitsi frank CHF 1,15 0.073876
Taani kroon DKK 7,44 0.001343
Tai baht THB 38,97 -0.076923
Tšehhi kroon CZK 25,76 -0.09694
Türgi liir TRY 4,32 0.355565
Ukraina grivna UAH 31,24 -0.536506
Ungari forint HUF 308,05 0.100734
USA dollar USD 1,18 -0.235669
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.228557
Valgevene rubla BRL 3,72 -0.558674
Valgevene rubla BYN 23065,00 -0.74447

Valdkonna töökuulutused