A Le Coq: isiklik logistikakeskus kergitab tootmismahte

Äripäev küsis endale paar aastat tagasi
isikliku logistikakeskuse ehitanud Tartu õlle-ja karastusjookide tootjalt A Le
Coqilt, kas praeguses turusituatsioonis on tootmisettevõttel mõistlik rajada
enda logistikakeskus või rentida laopindu ja osta logistikateenus sisse.

Firma logistikadirektor Erki Lehiste ütles, et logistikakeskuse rajamine ei ole pelgalt hoone ehitamine.„Esmalt pannakse paika hoone sisene logistika ja tehnoloogia ning alles seejärel on näha, milliseks kujuneb logistikakeskuse välisilme. Siit ka ettevõtmise põhiargument: hoone rajatakse täpselt vastavalt ettevõtte vajadustele,“ ütles Lehiste.

Tema hinnangul ei ole isikliku logistikakeskuse rajamisel miinuseid, kui see võetakse täpselt firma vajadusi arvestades.

Kui palju raha ja aega on isiklik logistikakeskus A Le Coqil aidanud säästa?„A. Le Coq rajas oma logistikakeskuse, kuna tootmine vajas laienemiseks lisaruumi. Mõju tuleb hinnata kogu ettevõtte tegevusest lähtudes. Meie jaoks oli primaarne tootmisvõimsuse suurendamine, logistikakeskus on pigem selle arengu tagajärg,“ lisas Lehiste.

Mida peaks ettevõtja kindlasti silmas pidama, kui kavatseb endale logistikakeskuse ehitada? „Minu arvates on peamine, et rajataval logistikakeskusel oleks arengupotentsiaali. Tootmisettevõtete puhul on logistika pigem tootmist ja müüki teenindav struktuuriüksus, mistõttu tuleks ettevõtte pikaajalist arengut võimalikult palju analüüsida. Keskus tuleks rajada selliselt, et see suudaks areneda koos ettevõttega,“ rõhutas joogifirma logistikadirektor.

2006. aasta lõpus valmis A. Le Coqil Tartu servas logistikakeskus, misjärel hakati toodangut tehasest keskusesse vedama. Ettevõte automatiseeris tarneahela täielikult. Aasta hiljem selgus, et automatiseerimine võimaldas säästa 55 000 inimtööjõu tundi ning 12 000 autotransporditundi aastas. Kogu valmistoodang suudetakse tehasest logistikakeskusse vedada ühe spetsiaalse veovahendiga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.4346731
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.2086508
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 60,08 0.2502753
Hiina jüaan CNY 7,73 0.1502669
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0415017
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0094298
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1524826
India ruupia INR 81,11 0.273224
Indoneesia ruupia IDR 16139,72 -0.1230847
Islandi kroon ISK 136,82 -0.5813109
Jaapani jeen JPY 124,30 -0.2567806
Kanada dollar CAD 1,51 0.1920148
LAV rand ZAR 15,81 0.6691242
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,93 -0.2112375
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.4346337
Mehhiko peeso MXN 21,83 0.2746609
Norra kroon NOK 9,76 0.3279497
Poola slott PLN 4,28 0.0210182
Rootsi kroon SEK 10,26 0.1278835
Rumeenia leu RON 4,71 0.1360024
Singapuri dollar SGD 1,55 0.097144
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1928969
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.1059135
Taani kroon DKK 7,46 -0.0093773
Tai baht THB 36,12 -0.0528537
Tšehhi kroon CZK 25,60 0.1251564
Türgi liir TRY 6,08 0.5869612
Ukraina grivna UAH 31,57 -0.697937
Ungari forint HUF 317,80 0.1796804
USA dollar USD 1,14 -0.0527983
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2607716
Valgevene rubla BYN 2,45 0.1392244
Vene rubla RUB 75,57 0.2184182

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019