A Le Coq: isiklik logistikakeskus kergitab tootmismahte

Äripäev küsis endale paar aastat tagasi
isikliku logistikakeskuse ehitanud Tartu õlle-ja karastusjookide tootjalt A Le
Coqilt, kas praeguses turusituatsioonis on tootmisettevõttel mõistlik rajada
enda logistikakeskus või rentida laopindu ja osta logistikateenus sisse.

Firma logistikadirektor Erki Lehiste ütles, et logistikakeskuse rajamine ei ole pelgalt hoone ehitamine.„Esmalt pannakse paika hoone sisene logistika ja tehnoloogia ning alles seejärel on näha, milliseks kujuneb logistikakeskuse välisilme. Siit ka ettevõtmise põhiargument: hoone rajatakse täpselt vastavalt ettevõtte vajadustele,“ ütles Lehiste.

Tema hinnangul ei ole isikliku logistikakeskuse rajamisel miinuseid, kui see võetakse täpselt firma vajadusi arvestades.

Kui palju raha ja aega on isiklik logistikakeskus A Le Coqil aidanud säästa?„A. Le Coq rajas oma logistikakeskuse, kuna tootmine vajas laienemiseks lisaruumi. Mõju tuleb hinnata kogu ettevõtte tegevusest lähtudes. Meie jaoks oli primaarne tootmisvõimsuse suurendamine, logistikakeskus on pigem selle arengu tagajärg,“ lisas Lehiste.

Mida peaks ettevõtja kindlasti silmas pidama, kui kavatseb endale logistikakeskuse ehitada? „Minu arvates on peamine, et rajataval logistikakeskusel oleks arengupotentsiaali. Tootmisettevõtete puhul on logistika pigem tootmist ja müüki teenindav struktuuriüksus, mistõttu tuleks ettevõtte pikaajalist arengut võimalikult palju analüüsida. Keskus tuleks rajada selliselt, et see suudaks areneda koos ettevõttega,“ rõhutas joogifirma logistikadirektor.

2006. aasta lõpus valmis A. Le Coqil Tartu servas logistikakeskus, misjärel hakati toodangut tehasest keskusesse vedama. Ettevõte automatiseeris tarneahela täielikult. Aasta hiljem selgus, et automatiseerimine võimaldas säästa 55 000 inimtööjõu tundi ning 12 000 autotransporditundi aastas. Kogu valmistoodang suudetakse tehasest logistikakeskusse vedada ühe spetsiaalse veovahendiga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0509522
Brasiilia reaal BRL 4,36 -0.0779316
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102307
Filipiinide peeso PHP 61,80 0.2547006
Hiina jüaan CNY 7,52 0.3859869
Hongkongi dollar HKD 9,07 -0.0892257
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0027115
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0596972
India ruupia INR 78,78 0.0546143
Indoneesia ruupia IDR 16289,45 1.1061849
Islandi kroon ISK 126,21 0.0158491
Jaapani jeen JPY 127,82 0.1174904
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0584416
LAV rand ZAR 15,87 0.5351387
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,67 0.1231402
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.0971377
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,41 -0.5221049
Poola slott PLN 4,32 0.213185
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0029193
Rumeenia leu RON 4,67 0.0128548
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1590736
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.1301744
Taani kroon DKK 7,45 0.0174501
Tai baht THB 38,07 0.2876621
Tšehhi kroon CZK 25,87 0.1393674
Türgi liir TRY 5,49 0.3616703
Ukraina grivna UAH 30,38 -0.4378878
Ungari forint HUF 325,86 0.7170674
USA dollar USD 1,16 -0.0691443
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2254658
Valgevene rubla BYN 2,32 0.1122189
Vene rubla RUB 73,68 0.1727914

Valdkonna töökuulutused