A Le Coq: isiklik logistikakeskus kergitab tootmismahte

Äripäev küsis endale paar aastat tagasi
isikliku logistikakeskuse ehitanud Tartu õlle-ja karastusjookide tootjalt A Le
Coqilt, kas praeguses turusituatsioonis on tootmisettevõttel mõistlik rajada
enda logistikakeskus või rentida laopindu ja osta logistikateenus sisse.

Firma logistikadirektor Erki Lehiste ütles, et logistikakeskuse rajamine ei ole pelgalt hoone ehitamine.„Esmalt pannakse paika hoone sisene logistika ja tehnoloogia ning alles seejärel on näha, milliseks kujuneb logistikakeskuse välisilme. Siit ka ettevõtmise põhiargument: hoone rajatakse täpselt vastavalt ettevõtte vajadustele,“ ütles Lehiste.

Tema hinnangul ei ole isikliku logistikakeskuse rajamisel miinuseid, kui see võetakse täpselt firma vajadusi arvestades.

Kui palju raha ja aega on isiklik logistikakeskus A Le Coqil aidanud säästa?„A. Le Coq rajas oma logistikakeskuse, kuna tootmine vajas laienemiseks lisaruumi. Mõju tuleb hinnata kogu ettevõtte tegevusest lähtudes. Meie jaoks oli primaarne tootmisvõimsuse suurendamine, logistikakeskus on pigem selle arengu tagajärg,“ lisas Lehiste.

Mida peaks ettevõtja kindlasti silmas pidama, kui kavatseb endale logistikakeskuse ehitada? „Minu arvates on peamine, et rajataval logistikakeskusel oleks arengupotentsiaali. Tootmisettevõtete puhul on logistika pigem tootmist ja müüki teenindav struktuuriüksus, mistõttu tuleks ettevõtte pikaajalist arengut võimalikult palju analüüsida. Keskus tuleks rajada selliselt, et see suudaks areneda koos ettevõttega,“ rõhutas joogifirma logistikadirektor.

2006. aasta lõpus valmis A. Le Coqil Tartu servas logistikakeskus, misjärel hakati toodangut tehasest keskusesse vedama. Ettevõte automatiseeris tarneahela täielikult. Aasta hiljem selgus, et automatiseerimine võimaldas säästa 55 000 inimtööjõu tundi ning 12 000 autotransporditundi aastas. Kogu valmistoodang suudetakse tehasest logistikakeskusse vedada ühe spetsiaalse veovahendiga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.828948
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,58 -0.083851
Hiina jüaan CNY 7,78 -0.609063
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.402889
Horvaatia kuna HRK 7,55 0
Iisraeli seekel ILS 4,15 -0.32388
India ruupia INR 75,62 -0.784282
Indoneesia ruupia IDR 15994,00 -0.497698
Islandi kroon ISK 123,52 -0.22215
Jaapani jeen JPY 132,52 -0.465692
Kanada dollar CAD 1,51 -0.215033
LAV rand ZAR 15,82 -0.698769
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,50 -0.023404
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.508684
Mehhiko peeso MXN 22,50 0.020895
Norra kroon NOK 9,76 -0.814667
Poola slott PLN 4,22 0.009484
Rootsi kroon SEK 9,93 -0.165816
Rubla RUB 69,31 0
Rumeenia leu RON 4,63 0.045345
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.439394
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.523102
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.030033
Taani kroon DKK 7,44 0.010747
Tai baht THB 38,26 -0.545879
Tšehhi kroon CZK 25,70 0.155872
Türgi liir TRY 4,58 1.445291
Ukraina grivna UAH 32,40 0.049401
Ungari forint HUF 313,68 -0.289265
USA dollar USD 1,18 -0.448168
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.052829
Valgevene rubla BRL 3,93 0.362577
Valgevene rubla BYN 23789,00 -0.949327

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017