17. juuli 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Suurenenud kulud neelasid Tallinki kasumi

Tallink Grupp teatas börsile, et kehvad majandustingimused järasid oodatava kasumi küljest tubli tüki. Pole välistatud uuemate laevade müük ega nõrgemate liinide sulgemine.

Tallink Grupi juhatus avaldas, et kärbib varasemat kasumiprognoosi, kunakäimasoleva majandusaasta esimese 9 kuugaon ettevõtte kütusekulud tõusnud umbes 470 miljonit krooni (30 miljonit eurot) võrreldes eelmise aasta sama ajaga.

Alates mullu septembrist onlaevakütuse hind tõusnud ligi 115%. Keskmine kütusehind majandusaasta kolmandas kvartalis oli 93% kõrgem kui möödunud aastal. Viimase nelja kuu jooksul tõusis kütuse hindlisaks 40%.

Tallinki teatel ajab jätkuvalt tihenev konkurents kaubaveo mahud alla. See on hävitavalt mõjunud Soome-Saksa liini tulemustele.

Rootsi ja Soome kaldaorganisatsiooni integreerimise järgselt ja osaliselt ka uue broneerimissüsteemi käivitamise tõttupole müügitöö piisavas tempos edenenud. SeetõttukujunesidSoome-Rootsi liinide reisijateveo mahud oodatust madalamaks, tunnistas laevafirma.

Uus kruiisilaev Baltic Princess valmis kavandatust hiljem. Ahelreaktsioonina hilines planeeritud laevade vahetusTuru-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel. Muutustele järgnev aeg jääb liiga lühikeseks, et oodatav positiivne mõju veel sel majandusaastal tehtudkulutused ületaks.

Juhatuse andmetel kujunebTallinki 31. augustil lõppeva, 2007/2008 majandusaasta müügituluks 780 miljonit eurot (12,2 miljardit krooni). Kasum enne amortisatsiooni ja finantskulusid (EBITDA) langeb hinnanguliselt kuni 15% eelmise aasta tasemest ning kontserni puhaskasum jääb alla 30 miljoni euro (470 miljoni krooni).

Edaspidivõibuue kruiisilaeva Baltic Princess liiniletulekust ning laevade vahetusestTuru-Stockholmi ja Riia-Stockholmi liinidel siiski loota nii oodatavatreisijate arvu, müügitulu kui ka kasumlikkuse kasvu.

Tõstmaks Saksa liinil opereerivate Superfast laevade tootlikust, otsustas Tallinkühe kolmest laevast välja prahtida. Juhul kui täiendavaid muudatusi ei tule, jätkab septembris Saksa liinil kaks laeva.

Prahtimise tulemusena tõuseb ühelt poolt laeva kasumlikkus ja samas vähenevad liini kulud kolmandiku võrra. Kahe laevaga liinil jätkates tõuseb täituvus ja seeläbi ka kasumlikkus, lubab Tallinki juhatus.

Tallink turgutab praegukontserni müügitööd, ettõsta reisijate arvu. Otsitakse ka täiendavaid kokkuhoiuvõimalusi, seejuures pole välistatud mitte ainult vanemate, vaid ka uuemate laevade müük, prahtimine ning vahetused liinidel. Nõrgemad üksused ja liinid võidakse sulgeda.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077