Schults: Tallinna lennujaam peaks rohkem pingutama

Estonian Air nõukogu esimees Olev Schults
ütles online-intervjuus aripaev.ee-le, et monopolid on halvad asjad ja Tallinna
Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängijana ning väravana Eestisse
vaja oluliselt rohkem pingutada.

Lugeja uuris, kuidas Estonian Air on rahul monopoolses olukorras oleva riigifirmaga Tallinna Lennujaam, kartes, et Schults ei saa küsimusele otse vastata.

„Muidugi saan ma vastata otse ja selgelt – monopolid on halvad asjad ja Tallinna Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängijana ning väravana Eestisse vaja oluliselt rohkem pingutada. Kesine operaatorite hulk Tallinnas on selge näide sellest, et siia lendamine pole paljudele eriti huvitav plaan. Küsimus pole ju tegelikult terminali suuruses vaid selles, kuidas riiklik infrastruktuur tingimusi superstruktuurile ja turule loob. Turg ei arene iseenesest ega liigu mitte sinna, kus on ilus sadam või lennujaam vaid sinna, kus operaatoritel on mugavam ja odavam – tihti kõigepealt odavam ja siis alles mugavus ning muud tegurid.

Väikese lennujaamanagu Tallinna Lennujaamaatraktiivsuse tekitamine pole üldsegi lihtne, kuid ma pole veendunud, et sellele Eestis tõeliselt panustatud on. Erinevalt näiteks Riiast, kus sellest tehti ühel hetkel riiklik prioriteet. Arvestades Euroopa Liidu ja sektori regulatsioone ning eelkõige konkurentsi turul saabki riik ju tegelikult panustada ainult infrastruktuuri kaudu luues tingimusi operaatoritele. Selle kaudu areneb konkurents lennujaamade ja majanduste vahel.

Tegelikult on ju isegi võimalik ette kujutada, et Estonian Air opereerib kunagi lisaks Tallinnale ka Riiast või Helsinkist. Kuid mis peaksid olema need konkreetsed põhjused ning otsused, mis toovad Tallinna Lennujaama uusi operaatoreid? Eriti neid, kes Tallinnale täna Riiat või Helsinkit?

Suurem plats ja suurem konkurents sobib kindlasti Estonian Airile. See loob võimalusi, millega me saaksime edasi töötada. Heameelega näeksin paremat ja siirast koostööd Estonian Airi ja Tallinna Lennujaama vahel,“ vastas ta.

Loe intervjuud siit!

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0636902
Brasiilia reaal BRL 4,36 0.0343816
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255768
Filipiinide peeso PHP 61,70 0.0924709
Hiina jüaan CNY 7,49 0.0347255
Hongkongi dollar HKD 9,08 0.0110155
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0732114
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0310426
India ruupia INR 78,76 0.0342927
Indoneesia ruupia IDR 16116,80 0.0345722
Islandi kroon ISK 126,23 0.0316982
Jaapani jeen JPY 127,78 0.0861596
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0194805
LAV rand ZAR 15,81 0.101328
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,75 -0.0264985
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.0345378
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,47 0.0718687
Poola slott PLN 4,32 0.0092689
Rootsi kroon SEK 10,28 0.0457359
Rumeenia leu RON 4,67 0.0235672
Singapuri dollar SGD 1,57 0.0763553
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0520698
Taani kroon DKK 7,45 0.0241617
Tai baht THB 37,99 0.0650664
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0309705
Türgi liir TRY 5,49 0.3653235
Ukraina grivna UAH 30,52 0.0344148
Ungari forint HUF 323,40 -0.0432713
USA dollar USD 1,16 0.0345722
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.1067996
Valgevene rubla BYN 2,32 0.0086322
Vene rubla RUB 73,61 0.0727328

Valdkonna töökuulutused