Schults: Tallinna lennujaam peaks rohkem pingutama

Estonian Air nõukogu esimees Olev Schults
ütles online-intervjuus aripaev.ee-le, et monopolid on halvad asjad ja Tallinna
Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängijana ning väravana Eestisse
vaja oluliselt rohkem pingutada.

Lugeja uuris, kuidas Estonian Air on rahul monopoolses olukorras oleva riigifirmaga Tallinna Lennujaam, kartes, et Schults ei saa küsimusele otse vastata.

„Muidugi saan ma vastata otse ja selgelt – monopolid on halvad asjad ja Tallinna Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängijana ning väravana Eestisse vaja oluliselt rohkem pingutada. Kesine operaatorite hulk Tallinnas on selge näide sellest, et siia lendamine pole paljudele eriti huvitav plaan. Küsimus pole ju tegelikult terminali suuruses vaid selles, kuidas riiklik infrastruktuur tingimusi superstruktuurile ja turule loob. Turg ei arene iseenesest ega liigu mitte sinna, kus on ilus sadam või lennujaam vaid sinna, kus operaatoritel on mugavam ja odavam – tihti kõigepealt odavam ja siis alles mugavus ning muud tegurid.

Väikese lennujaamanagu Tallinna Lennujaamaatraktiivsuse tekitamine pole üldsegi lihtne, kuid ma pole veendunud, et sellele Eestis tõeliselt panustatud on. Erinevalt näiteks Riiast, kus sellest tehti ühel hetkel riiklik prioriteet. Arvestades Euroopa Liidu ja sektori regulatsioone ning eelkõige konkurentsi turul saabki riik ju tegelikult panustada ainult infrastruktuuri kaudu luues tingimusi operaatoritele. Selle kaudu areneb konkurents lennujaamade ja majanduste vahel.

Tegelikult on ju isegi võimalik ette kujutada, et Estonian Air opereerib kunagi lisaks Tallinnale ka Riiast või Helsinkist. Kuid mis peaksid olema need konkreetsed põhjused ning otsused, mis toovad Tallinna Lennujaama uusi operaatoreid? Eriti neid, kes Tallinnale täna Riiat või Helsinkit?

Suurem plats ja suurem konkurents sobib kindlasti Estonian Airile. See loob võimalusi, millega me saaksime edasi töötada. Heameelega näeksin paremat ja siirast koostööd Estonian Airi ja Tallinna Lennujaama vahel,“ vastas ta.

Loe intervjuud siit!

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 -0.0314564
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.1033349
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0715637
Filipiinide peeso PHP 59,74 0.4861064
Hiina jüaan CNY 7,72 0.2728478
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.0492264
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0484653
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0595266
India ruupia INR 80,94 0.0642888
Indoneesia ruupia IDR 16160,92 0.4603133
Islandi kroon ISK 137,39 -0.7225956
Jaapani jeen JPY 124,04 -0.2252252
Kanada dollar CAD 1,51 0.2052436
LAV rand ZAR 15,63 0.2090494
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,69 0.2726824
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.1324249
Mehhiko peeso MXN 21,56 0.1649207
Norra kroon NOK 9,75 0.2363532
Poola slott PLN 4,28 -0.0186815
Rootsi kroon SEK 10,28 0.2262157
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0426694
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0906618
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0226116
Šveitsi frank CHF 1,13 0.2392981
Taani kroon DKK 7,46 -0.0535669
Tai baht THB 36,16 0.0666853
Tšehhi kroon CZK 25,53 -0.0313271
Türgi liir TRY 6,11 0.5512679
Ukraina grivna UAH 31,94 -0.1075787
Ungari forint HUF 320,55 -0.2458455
USA dollar USD 1,14 0.035097
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.505501
Valgevene rubla BYN 2,45 0.1428338
Vene rubla RUB 75,80 0.363167

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019