Schults: Tallinna lennujaam peaks rohkem pingutama

Estonian Air nõukogu esimees Olev Schults
ütles online-intervjuus aripaev.ee-le, et monopolid on halvad asjad ja Tallinna
Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängijana ning väravana Eestisse
vaja oluliselt rohkem pingutada.

Lugeja uuris, kuidas Estonian Air on rahul monopoolses olukorras oleva riigifirmaga Tallinna Lennujaam, kartes, et Schults ei saa küsimusele otse vastata.

„Muidugi saan ma vastata otse ja selgelt – monopolid on halvad asjad ja Tallinna Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängijana ning väravana Eestisse vaja oluliselt rohkem pingutada. Kesine operaatorite hulk Tallinnas on selge näide sellest, et siia lendamine pole paljudele eriti huvitav plaan. Küsimus pole ju tegelikult terminali suuruses vaid selles, kuidas riiklik infrastruktuur tingimusi superstruktuurile ja turule loob. Turg ei arene iseenesest ega liigu mitte sinna, kus on ilus sadam või lennujaam vaid sinna, kus operaatoritel on mugavam ja odavam – tihti kõigepealt odavam ja siis alles mugavus ning muud tegurid.

Väikese lennujaamanagu Tallinna Lennujaamaatraktiivsuse tekitamine pole üldsegi lihtne, kuid ma pole veendunud, et sellele Eestis tõeliselt panustatud on. Erinevalt näiteks Riiast, kus sellest tehti ühel hetkel riiklik prioriteet. Arvestades Euroopa Liidu ja sektori regulatsioone ning eelkõige konkurentsi turul saabki riik ju tegelikult panustada ainult infrastruktuuri kaudu luues tingimusi operaatoritele. Selle kaudu areneb konkurents lennujaamade ja majanduste vahel.

Tegelikult on ju isegi võimalik ette kujutada, et Estonian Air opereerib kunagi lisaks Tallinnale ka Riiast või Helsinkist. Kuid mis peaksid olema need konkreetsed põhjused ning otsused, mis toovad Tallinna Lennujaama uusi operaatoreid? Eriti neid, kes Tallinnale täna Riiat või Helsinkit?

Suurem plats ja suurem konkurents sobib kindlasti Estonian Airile. See loob võimalusi, millega me saaksime edasi töötada. Heameelega näeksin paremat ja siirast koostööd Estonian Airi ja Tallinna Lennujaama vahel,“ vastas ta.

Loe intervjuud siit!

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.312263
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,50 -0.746415
Hiina jüaan CNY 7,88 0.099106
Hongkongi dollar HKD 9,33 0.121255
Horvaatia kuna HRK 7,48 -0.013364
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.353323
India ruupia INR 77,43 0.026095
Indoneesia ruupia IDR 15907,00 0.277375
Islandi kroon ISK 128,62 0.103514
Jaapani jeen JPY 133,81 -0.38712
Kanada dollar CAD 1,47 0.14743
LAV rand ZAR 15,83 -0.240754
Lõuna-Korea vonn KRW 1353,40 0.140584
Malaysia ringgit MYR 5,02 0.05585
Mehhiko peeso MXN 21,20 -0.695618
Norra kroon NOK 9,32 0.049895
Poola slott PLN 4,27 -0.217452
Rootsi kroon SEK 9,54 0.242676
Rubla RUB 68,78 -0.583975
Rumeenia leu RON 4,60 -0.0435
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.229571
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.715374
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.083689
Taani kroon DKK 7,44 -0.005375
Tai baht THB 39,53 -0.02529
Tšehhi kroon CZK 26,04 -0.126562
Türgi liir TRY 4,18 -0.200635
Ukraina grivna UAH 31,52 0.246769
Ungari forint HUF 309,89 -0.045156
USA dollar USD 1,20 0.08123
Uus-Meremaa dollar NZD 1,63 -0.384231
Valgevene rubla BRL 3,73 -0.37613
Valgevene rubla BYN 23059,00 -0.457586

Valdkonna töökuulutused

Digitrükk otsib OSTU- JA LOGISTIKASPETSIALISTI

Finesta Baltic OÜ

26. september 2017