Schults: Tallinna lennujaam peaks rohkem pingutama

Estonian Air nõukogu esimees Olev Schults
ütles online-intervjuus aripaev.ee-le, et monopolid on halvad asjad ja Tallinna
Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängijana ning väravana Eestisse
vaja oluliselt rohkem pingutada.

Lugeja uuris, kuidas Estonian Air on rahul monopoolses olukorras oleva riigifirmaga Tallinna Lennujaam, kartes, et Schults ei saa küsimusele otse vastata.

„Muidugi saan ma vastata otse ja selgelt – monopolid on halvad asjad ja Tallinna Lennujaamal on riikliku infrastruktuuri olulise mängijana ning väravana Eestisse vaja oluliselt rohkem pingutada. Kesine operaatorite hulk Tallinnas on selge näide sellest, et siia lendamine pole paljudele eriti huvitav plaan. Küsimus pole ju tegelikult terminali suuruses vaid selles, kuidas riiklik infrastruktuur tingimusi superstruktuurile ja turule loob. Turg ei arene iseenesest ega liigu mitte sinna, kus on ilus sadam või lennujaam vaid sinna, kus operaatoritel on mugavam ja odavam – tihti kõigepealt odavam ja siis alles mugavus ning muud tegurid.

Väikese lennujaamanagu Tallinna Lennujaamaatraktiivsuse tekitamine pole üldsegi lihtne, kuid ma pole veendunud, et sellele Eestis tõeliselt panustatud on. Erinevalt näiteks Riiast, kus sellest tehti ühel hetkel riiklik prioriteet. Arvestades Euroopa Liidu ja sektori regulatsioone ning eelkõige konkurentsi turul saabki riik ju tegelikult panustada ainult infrastruktuuri kaudu luues tingimusi operaatoritele. Selle kaudu areneb konkurents lennujaamade ja majanduste vahel.

Tegelikult on ju isegi võimalik ette kujutada, et Estonian Air opereerib kunagi lisaks Tallinnale ka Riiast või Helsinkist. Kuid mis peaksid olema need konkreetsed põhjused ning otsused, mis toovad Tallinna Lennujaama uusi operaatoreid? Eriti neid, kes Tallinnale täna Riiat või Helsinkit?

Suurem plats ja suurem konkurents sobib kindlasti Estonian Airile. See loob võimalusi, millega me saaksime edasi töötada. Heameelega näeksin paremat ja siirast koostööd Estonian Airi ja Tallinna Lennujaama vahel,“ vastas ta.

Loe intervjuud siit!

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.201433
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,49 0.197059
Hiina jüaan CNY 7,78 -0.05783
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.124333
Horvaatia kuna HRK 7,57 0.009253
Iisraeli seekel ILS 4,14 0.261672
India ruupia INR 76,10 -0.048334
Indoneesia ruupia IDR 15893,00 0.03147
Islandi kroon ISK 121,60 0.049366
Jaapani jeen JPY 131,79 -0.151532
Kanada dollar CAD 1,50 -0.030662
LAV rand ZAR 16,42 0.153056
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,10 -0.078179
Malaysia ringgit MYR 4,84 -0.388864
Mehhiko peeso MXN 22,08 0.172374
Norra kroon NOK 9,64 -0.040458
Poola slott PLN 4,22 -0.014214
Rootsi kroon SEK 9,90 0.037293
Rubla RUB 69,42 -0.005761
Rumeenia leu RON 4,65 0.030136
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.00629
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.007895
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.024919
Taani kroon DKK 7,44 -0.007793
Tai baht THB 38,47 0.026001
Tšehhi kroon CZK 25,50 0.027459
Türgi liir TRY 4,66 0.318361
Ukraina grivna UAH 31,30 0.117723
Ungari forint HUF 313,28 0.009577
USA dollar USD 1,18 0.151644
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 0.05411
Valgevene rubla BRL 3,83 0.141165
Valgevene rubla BYN 23152,00 0.116756

Valdkonna töökuulutused