Mutli: keskkonnasõbralik ühistransport ei ole riigi prioriteet

Vabariigi valitsus muutis „Transpordi
infrastruktuuri arendamise investeeringute kava” ning jättis järjekordselt
välja ühistranspordi arenguga seotud projektid.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi välisprojektide hindamiskomisjon jättis juba kevadel hindamata kümme Tallinna linnavalitsuse poolt esitatud välisraha taotluse projekti, mille hulgas olulisemaks on ühistranspordi arenguga seotud projektid, teatas linnavalitsus.

Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul on Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava eelistusnimekirjast projekti “Tallinna tramm” ning „15 madalapõhjalise liigendtrolli hankimine” väljajätmine suur hoop ühistranspordiliikluse arendamisele Tallinnas.

„Pole raske ette näha, et elanikkonna transpordivajaduste rahuldamisel kasvab lähiajal märgatavalt ühistranspordi osatähtsus, kuna kütusehindade tõus sunnib üha rohkem eraautode kasutajaid otsustama linnaliikluses ühistranspordi kasuks. Seda silmas pidades peaks nii riiklikul kui kohalike omavalitsuste tasandil olema kõige prioriteetsemaks suunaks ühistranspordi arendamine, mis looks kättesaadavad liikumisvõimalused nii keskmise kui väikese sissetulekuga inimestele.

Ühistranspordi keskseks struktuuriks suurlinnades on rööbastransport, eriti elektertransport kui kõige ökonoomsem ja keskkonnsõbralikum ning suure veovõimega ühistranspordiliik. Viimase 15 - 20 aasta jooksul on enamikes Euroopa suuremates linnades pöördutud trammivõrgu taaskasutuselevõtu ja laiendamise juurde, kus reisijate teenindamine toimub mugavate kaasaegsete trammidega.

Valitsuse otsus mitte toetada ühistranspordi arengut Tallinnas on kahetsusväärne ja lükkab oluliste liiklusküsimuste lahendamist edasi ning muudab lahendused tulevikus veelgi kallimaks,” lisas Mutli. „Eriti raske on mõista valitsuse otsust majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi selle aasta 19. märtsikirja valguses Tallinna linnapeale, kus hindamiskomisjon soovitab Tallinna linnal “”Tallinna trammi” projekti uuringutega jätkata, kuna keskkonnasõbralik ühistransport on riigi prioriteet.”

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0247448
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113546
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused