7. juuli 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kindlustada tasub nii kilosid kui kauba väärtust

Et elektroonikajupid või juveelid jõuaksid turvaliselt sihtpunkti, peaks kauba omanik sõlmima veosekindlustuse, mis erinevalt vedaja kindlustusest, hüvitab võimaliku kahju toodete tegeliku väärtuse, mitte kaalu järgi.

Lihtne näide. Autovedajal on koormaks 100 LCD-telerit, mis kaaluvad kokku ühe tonni ja maksavad miljon krooni. Vedaja vastutab kauba omaniku ees õnnetuse korral kogu koorma hävinemisel ainult 126 600 krooni ulatuses.

Nii just seetõttu, et vastavalt reedesele SDRi (Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik, mis võetakse aluseks hüvituse summa arvutamiseks vastavalt väljamaksmise päeval kehtivale kursile - toim) kursile ei ole autovedaja enamaks kohustatud.

"Vedajal on kilogrammipõhine vastutuse limiit. Selle vastutuse, mida vedaja kannab (näites toodud juhul 126 600 krooni), saab ta kindlustada autovedaja vastutuse kindlustusega, mida nimetatakse ka CMR-kindlustuseks," selgitab If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann.

Tema sõnul peab ettevõte alati tähelepanu pöörama asjaolule, kas kauba transpordi ajal kannab riski ostja või müüja. Ülejäänud osa eest autovedaja ei vastuta, see osa on kaubaomaniku risk ning selle maandamiseks on veosekindlustus.

Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimehe Anne Mere sõnul ei ole neil olnud vajadust sõlmida kaubakindlustuse lepinguid. Firma tellib transporditeenust, mistõttu on Mere väitel riigisisese veoga seotud riskid maandanud kaubaveolepingutega.

Eesti Pank veab Tallinna kesklinnas asuvasse rahahoidlasse uusi kroone hambuni relvastatud eriüksuse saatel. "Rahvusvaheline tava on selline, et sõjaväe- või politseieskordi kasutamise puhul ei ole veose kindlustamine vajalik. Keskpangad kindlustavad oma vedusid erandjuhtudel ja seda tehakse üldjuhul taastamisväärtuse ulatuses. Eesti Pank kindlustab oma veoseid teiste riikide territooriumil," ütleb keskpanga avalike suhete juht Livia Kulm.

Moodulmaju tootva Kodumaja ASi ostudirektori Jalmar Lorenzi sõnul kindlustavad nad kauba alati. Tema sõnul ei ole nende toode tervikuna väga hinnaline. "Üldiselt arvestame, et meie kaubakoorem on väärtuses kuni 400 000 krooni treiler," märgib Lorenz.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077