Kindlustada tasub nii kilosid kui kauba väärtust

Et elektroonikajupid või juveelid jõuaksid
turvaliselt sihtpunkti, peaks kauba omanik sõlmima veosekindlustuse, mis
erinevalt vedaja kindlustusest, hüvitab võimaliku kahju toodete tegeliku
väärtuse, mitte kaalu järgi.

Lihtne näide. Autovedajal on koormaks 100 LCD-telerit, mis kaaluvad kokku ühe tonni ja maksavad miljon krooni. Vedaja vastutab kauba omaniku ees õnnetuse korral kogu koorma hävinemisel ainult 126 600 krooni ulatuses.

Nii just seetõttu, et vastavalt reedesele SDRi (Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik, mis võetakse aluseks hüvituse summa arvutamiseks vastavalt väljamaksmise päeval kehtivale kursile - toim) kursile ei ole autovedaja enamaks kohustatud.

"Vedajal on kilogrammipõhine vastutuse limiit. Selle vastutuse, mida vedaja kannab (näites toodud juhul 126 600 krooni), saab ta kindlustada autovedaja vastutuse kindlustusega, mida nimetatakse ka CMR-kindlustuseks," selgitab If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann.

Tema sõnul peab ettevõte alati tähelepanu pöörama asjaolule, kas kauba transpordi ajal kannab riski ostja või müüja. Ülejäänud osa eest autovedaja ei vastuta, see osa on kaubaomaniku risk ning selle maandamiseks on veosekindlustus.

Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimehe Anne Mere sõnul ei ole neil olnud vajadust sõlmida kaubakindlustuse lepinguid. Firma tellib transporditeenust, mistõttu on Mere väitel riigisisese veoga seotud riskid maandanud kaubaveolepingutega.

Eesti Pank veab Tallinna kesklinnas asuvasse rahahoidlasse uusi kroone hambuni relvastatud eriüksuse saatel. "Rahvusvaheline tava on selline, et sõjaväe- või politseieskordi kasutamise puhul ei ole veose kindlustamine vajalik. Keskpangad kindlustavad oma vedusid erandjuhtudel ja seda tehakse üldjuhul taastamisväärtuse ulatuses. Eesti Pank kindlustab oma veoseid teiste riikide territooriumil," ütleb keskpanga avalike suhete juht Livia Kulm.

Moodulmaju tootva Kodumaja ASi ostudirektori Jalmar Lorenzi sõnul kindlustavad nad kauba alati. Tema sõnul ei ole nende toode tervikuna väga hinnaline. "Üldiselt arvestame, et meie kaubakoorem on väärtuses kuni 400 000 krooni treiler," märgib Lorenz.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.207416
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,91 -0.132797
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.304827
Hongkongi dollar HKD 9,21 -0.334209
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.006659
Iisraeli seekel ILS 4,12 -0.275788
India ruupia INR 76,80 -0.345827
Indoneesia ruupia IDR 15976,00 -0.336868
Islandi kroon ISK 124,11 -0.371666
Jaapani jeen JPY 133,70 0.217383
Kanada dollar CAD 1,48 -0.097992
LAV rand ZAR 16,04 0.304628
Lõuna-Korea vonn KRW 1338,10 0.089759
Malaysia ringgit MYR 4,99 -0.2038
Mehhiko peeso MXN 22,28 -0.013461
Norra kroon NOK 9,40 -0.039891
Poola slott PLN 4,23 -0.021251
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.047338
Rubla RUB 67,74 -0.191539
Rumeenia leu RON 4,60 -0.004349
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.111947
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.08773
Šveitsi frank CHF 1,16 0.225534
Taani kroon DKK 7,44 -0.001746
Tai baht THB 39,16 -0.229299
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.058315
Türgi liir TRY 4,33 0.099438
Ukraina grivna UAH 31,44 -0.345838
Ungari forint HUF 307,64 -0.045487
USA dollar USD 1,18 -0.365305
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.39486
Valgevene rubla BRL 3,74 -0.34897
Valgevene rubla BYN 23033,00 -0.856577

Valdkonna töökuulutused