Kindlustada tasub nii kilosid kui kauba väärtust

Et elektroonikajupid või juveelid jõuaksid
turvaliselt sihtpunkti, peaks kauba omanik sõlmima veosekindlustuse, mis
erinevalt vedaja kindlustusest, hüvitab võimaliku kahju toodete tegeliku
väärtuse, mitte kaalu järgi.

Lihtne näide. Autovedajal on koormaks 100 LCD-telerit, mis kaaluvad kokku ühe tonni ja maksavad miljon krooni. Vedaja vastutab kauba omaniku ees õnnetuse korral kogu koorma hävinemisel ainult 126 600 krooni ulatuses.

Nii just seetõttu, et vastavalt reedesele SDRi (Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik, mis võetakse aluseks hüvituse summa arvutamiseks vastavalt väljamaksmise päeval kehtivale kursile - toim) kursile ei ole autovedaja enamaks kohustatud.

"Vedajal on kilogrammipõhine vastutuse limiit. Selle vastutuse, mida vedaja kannab (näites toodud juhul 126 600 krooni), saab ta kindlustada autovedaja vastutuse kindlustusega, mida nimetatakse ka CMR-kindlustuseks," selgitab If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann.

Tema sõnul peab ettevõte alati tähelepanu pöörama asjaolule, kas kauba transpordi ajal kannab riski ostja või müüja. Ülejäänud osa eest autovedaja ei vastuta, see osa on kaubaomaniku risk ning selle maandamiseks on veosekindlustus.

Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimehe Anne Mere sõnul ei ole neil olnud vajadust sõlmida kaubakindlustuse lepinguid. Firma tellib transporditeenust, mistõttu on Mere väitel riigisisese veoga seotud riskid maandanud kaubaveolepingutega.

Eesti Pank veab Tallinna kesklinnas asuvasse rahahoidlasse uusi kroone hambuni relvastatud eriüksuse saatel. "Rahvusvaheline tava on selline, et sõjaväe- või politseieskordi kasutamise puhul ei ole veose kindlustamine vajalik. Keskpangad kindlustavad oma vedusid erandjuhtudel ja seda tehakse üldjuhul taastamisväärtuse ulatuses. Eesti Pank kindlustab oma veoseid teiste riikide territooriumil," ütleb keskpanga avalike suhete juht Livia Kulm.

Moodulmaju tootva Kodumaja ASi ostudirektori Jalmar Lorenzi sõnul kindlustavad nad kauba alati. Tema sõnul ei ole nende toode tervikuna väga hinnaline. "Üldiselt arvestame, et meie kaubakoorem on väärtuses kuni 400 000 krooni treiler," märgib Lorenz.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.4567679
Brasiilia reaal BRL 4,24 -1.2022367
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0204572
Filipiinide peeso PHP 61,37 -0.253539
Hiina jüaan CNY 7,47 -0.3187559
Hongkongi dollar HKD 9,18 -0.6500882
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1314292
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.4198874
India ruupia INR 79,99 -0.1423185
Indoneesia ruupia IDR 16617,76 -0.1687508
Islandi kroon ISK 123,61 0.1539459
Jaapani jeen JPY 128,86 -1.3247569
Kanada dollar CAD 1,50 -0.5564388
LAV rand ZAR 14,53 -1.8021123
Lõuna-Korea vonn KRW 1259,41 -0.5810052
Malaysia ringgit MYR 4,66 -0.2911831
Mehhiko peeso MXN 22,88 -1.7178589
Norra kroon NOK 9,46 -0.3002181
Poola slott PLN 4,30 0.3338158
Rootsi kroon SEK 10,24 0.0781777
Rumeenia leu RON 4,62 0.0043251
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.3741044
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0570451
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.3678358
Taani kroon DKK 7,45 -0.0013428
Tai baht THB 37,53 -0.3740774
Tšehhi kroon CZK 25,78 0.4207246
Türgi liir TRY 5,32 -3.2702206
Ukraina grivna UAH 30,51 -0.5009131
Ungari forint HUF 317,87 0.0598086
USA dollar USD 1,17 -0.6958588
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.3827808
Valgevene rubla BYN 2,33 -0.5759877
Vene rubla RUB 71,70 -0.5797612

Valdkonna töökuulutused