Kindlustada tasub nii kilosid kui kauba väärtust

Et elektroonikajupid või juveelid jõuaksid
turvaliselt sihtpunkti, peaks kauba omanik sõlmima veosekindlustuse, mis
erinevalt vedaja kindlustusest, hüvitab võimaliku kahju toodete tegeliku
väärtuse, mitte kaalu järgi.

Lihtne näide. Autovedajal on koormaks 100 LCD-telerit, mis kaaluvad kokku ühe tonni ja maksavad miljon krooni. Vedaja vastutab kauba omaniku ees õnnetuse korral kogu koorma hävinemisel ainult 126 600 krooni ulatuses.

Nii just seetõttu, et vastavalt reedesele SDRi (Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik, mis võetakse aluseks hüvituse summa arvutamiseks vastavalt väljamaksmise päeval kehtivale kursile - toim) kursile ei ole autovedaja enamaks kohustatud.

"Vedajal on kilogrammipõhine vastutuse limiit. Selle vastutuse, mida vedaja kannab (näites toodud juhul 126 600 krooni), saab ta kindlustada autovedaja vastutuse kindlustusega, mida nimetatakse ka CMR-kindlustuseks," selgitab If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann.

Tema sõnul peab ettevõte alati tähelepanu pöörama asjaolule, kas kauba transpordi ajal kannab riski ostja või müüja. Ülejäänud osa eest autovedaja ei vastuta, see osa on kaubaomaniku risk ning selle maandamiseks on veosekindlustus.

Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimehe Anne Mere sõnul ei ole neil olnud vajadust sõlmida kaubakindlustuse lepinguid. Firma tellib transporditeenust, mistõttu on Mere väitel riigisisese veoga seotud riskid maandanud kaubaveolepingutega.

Eesti Pank veab Tallinna kesklinnas asuvasse rahahoidlasse uusi kroone hambuni relvastatud eriüksuse saatel. "Rahvusvaheline tava on selline, et sõjaväe- või politseieskordi kasutamise puhul ei ole veose kindlustamine vajalik. Keskpangad kindlustavad oma vedusid erandjuhtudel ja seda tehakse üldjuhul taastamisväärtuse ulatuses. Eesti Pank kindlustab oma veoseid teiste riikide territooriumil," ütleb keskpanga avalike suhete juht Livia Kulm.

Moodulmaju tootva Kodumaja ASi ostudirektori Jalmar Lorenzi sõnul kindlustavad nad kauba alati. Tema sõnul ei ole nende toode tervikuna väga hinnaline. "Üldiselt arvestame, et meie kaubakoorem on väärtuses kuni 400 000 krooni treiler," märgib Lorenz.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.2481232
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.3076505
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0511274
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.3816091
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.3556761
Hongkongi dollar HKD 8,82 -0.6411051
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0879377
Iisraeli seekel ILS 4,26 -0.4140641
India ruupia INR 81,21 -0.0566126
Indoneesia ruupia IDR 16456,45 -0.0342605
Islandi kroon ISK 140,20 0.1071046
Jaapani jeen JPY 128,16 -0.7127363
Kanada dollar CAD 1,51 -0.4417485
LAV rand ZAR 16,23 0.8318165
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,16 0.1221039
Malaysia ringgit MYR 4,72 -0.5309063
Mehhiko peeso MXN 22,98 -0.4202791
Norra kroon NOK 9,72 0.0380674
Poola slott PLN 4,30 -0.0255969
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.273147
Rumeenia leu RON 4,65 0.0322622
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.3017269
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.0557165
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.3719118
Taani kroon DKK 7,46 -0.0241119
Tai baht THB 37,01 -0.5906527
Tšehhi kroon CZK 25,79 -0.0774803
Türgi liir TRY 6,07 0.1798621
Ukraina grivna UAH 31,47 -0.1177393
Ungari forint HUF 323,75 0.1082251
USA dollar USD 1,13 -0.6601532
Uus-Meremaa dollar NZD 1,66 0.2536079
Valgevene rubla BYN 2,39 -0.5697413
Vene rubla RUB 75,26 0.0011959

Valdkonna töökuulutused