Kindlustada tasub nii kilosid kui kauba väärtust

Et elektroonikajupid või juveelid jõuaksid
turvaliselt sihtpunkti, peaks kauba omanik sõlmima veosekindlustuse, mis
erinevalt vedaja kindlustusest, hüvitab võimaliku kahju toodete tegeliku
väärtuse, mitte kaalu järgi.

Lihtne näide. Autovedajal on koormaks 100 LCD-telerit, mis kaaluvad kokku ühe tonni ja maksavad miljon krooni. Vedaja vastutab kauba omaniku ees õnnetuse korral kogu koorma hävinemisel ainult 126 600 krooni ulatuses.

Nii just seetõttu, et vastavalt reedesele SDRi (Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik, mis võetakse aluseks hüvituse summa arvutamiseks vastavalt väljamaksmise päeval kehtivale kursile - toim) kursile ei ole autovedaja enamaks kohustatud.

"Vedajal on kilogrammipõhine vastutuse limiit. Selle vastutuse, mida vedaja kannab (näites toodud juhul 126 600 krooni), saab ta kindlustada autovedaja vastutuse kindlustusega, mida nimetatakse ka CMR-kindlustuseks," selgitab If Eesti Kindlustuse veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann.

Tema sõnul peab ettevõte alati tähelepanu pöörama asjaolule, kas kauba transpordi ajal kannab riski ostja või müüja. Ülejäänud osa eest autovedaja ei vastuta, see osa on kaubaomaniku risk ning selle maandamiseks on veosekindlustus.

Rakvere Lihakombinaadi juhatuse esimehe Anne Mere sõnul ei ole neil olnud vajadust sõlmida kaubakindlustuse lepinguid. Firma tellib transporditeenust, mistõttu on Mere väitel riigisisese veoga seotud riskid maandanud kaubaveolepingutega.

Eesti Pank veab Tallinna kesklinnas asuvasse rahahoidlasse uusi kroone hambuni relvastatud eriüksuse saatel. "Rahvusvaheline tava on selline, et sõjaväe- või politseieskordi kasutamise puhul ei ole veose kindlustamine vajalik. Keskpangad kindlustavad oma vedusid erandjuhtudel ja seda tehakse üldjuhul taastamisväärtuse ulatuses. Eesti Pank kindlustab oma veoseid teiste riikide territooriumil," ütleb keskpanga avalike suhete juht Livia Kulm.

Moodulmaju tootva Kodumaja ASi ostudirektori Jalmar Lorenzi sõnul kindlustavad nad kauba alati. Tema sõnul ei ole nende toode tervikuna väga hinnaline. "Üldiselt arvestame, et meie kaubakoorem on väärtuses kuni 400 000 krooni treiler," märgib Lorenz.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0828448
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.3927411
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0306905
Filipiinide peeso PHP 60,90 -0.2277345
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.305429
Hongkongi dollar HKD 8,94 -0.1630429
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0942799
Iisraeli seekel ILS 4,20 -0.1757636
India ruupia INR 79,61 -0.3305247
Indoneesia ruupia IDR 16599,47 -0.2691617
Islandi kroon ISK 123,89 0.0484535
Jaapani jeen JPY 126,29 -0.0079177
Kanada dollar CAD 1,49 -0.5874499
LAV rand ZAR 16,13 -1.8625566
Lõuna-Korea vonn KRW 1285,03 -0.8426251
Malaysia ringgit MYR 4,66 -0.0450074
Mehhiko peeso MXN 21,60 -0.9368809
Norra kroon NOK 9,52 -0.2211949
Poola slott PLN 4,30 0.0348886
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.3557658
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0665836
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.2612963
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.1791112
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.3353928
Taani kroon DKK 7,45 0.00671
Tai baht THB 37,88 -0.4360545
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.2445747
Türgi liir TRY 7,45 -4.8500262
Ukraina grivna UAH 31,26 0.1983917
Ungari forint HUF 322,60 -0.1083759
USA dollar USD 1,14 -0.1665498
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.5768676
Valgevene rubla BYN 2,33 -0.7242672
Vene rubla RUB 75,93 -1.7852269

Valdkonna töökuulutused