Metsatööstuse Liit: enne piirangute kehtestamist peaks nende majanduslikku mõju uurima

Aripaev.ee kirjutas, et pikkade sõidukite
reedel liikumise piirangu analüüsi kohaselt olid liiklusohutuse
seisukohalt piirangud õigustatud. Kuid, millised on piirangu majanduslikud
mõjud majandusministeeriumi tellitud uuringust ei selgu, ka ei ole seda plaanis
uurida.

Eesti Metsatööstuse Liit tegevdirektori Andres Talijärve andmetel maksab ühe kilomeetri läbimine raskeveokil keskmiselt 20 krooni. „Kuidas mõjub meie majanduse konkurentsivõimele selline „mittetootlike“ vedude kasv?“ uuris ta.

„Liiklusohutuse suurendamiseks pakub Eesti Metsatööstuse Liit välja efektiivse võimaluse raskete veokite arvu vähendamiseks meie liikluses. Tänase täismassi piirangu juures 40 tonni, on enamus metsaveo autosid sunnitud sõitma poolikute koormatega, s.t. et valmistajatehase poolt pakutud veoki omadused jäävad kasutamata. Sellest tingituna tuleb teha vähemalt kolmandiku võrra rohkem vedusid,“ pakkus ta alternatiive välja.

Talijärv arvas, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium peaks enne piirangute kehtestamist uurima kindlasti ka selle majanduslikke mõjusid. „Meie arvestuste kohaselt kaotavad ettevõtjad-vedajad 40 tonnise massipiirangu piirangu tõttu ainuüksi metsamaterjalide veolkevadiste hindade kohaselt ca 300 miljonit krooni. Iga lisa kilomeetersuurendab kahjumit veelgi. Oleme koostanud raskeveokite transpordi korraldamise lähteülesande, paraku maanteeamet blokeerib seda ning ei plaani uuringut täies mahus korraldada,“ ütles ta aripaev.ee-le.

„Selliste piirangutega võib kogu vedamise ju lõpetada. Arutelu on vaja. Me saame aru, et on paha sõita, kui palju suuri autosid on, aga siin tuleb kompromisse leida,“ on mees eriti nördinud, et maanteeamet ei soovi ettepanekuid isegi arutada.

Ta selgitas, et Eestis on auto täismass piiratud 40 tonniga ja teljekoormus omakorda 10 tonniga. „Tegelikult on kaks piirangut. Samas suurtel metsaveokitel on 6-7 paari rattaid ja teljekoormus on 7 tonni,“ selgitas ta. Talijärve sõnul on mõtlemise koht, kas kümme väikest autot lõhuvad teed rohkem kui üks suur ja sõiduk ise koormab ju ka teed, kui ta tühjalt ühest kohast teise kulgeb. „Selle asemel, et 40 tihumeetrit puitu 2 sõiduga ära vedada, peame kolm korda sõitma,“ lisas ta.

Eesti Metsatööstuse Liit pani ette, et lubades sõita Eesti teedel sisevedude eesmärgil kuni 52 tonnise täismassiga veokitel toimuks alljärgnevad positiivsed muutused:
-tööstuse konkurentsivõime rahvusvahelisel turul paraneks, kuna Eestiga samas majandusruumis paiknevates riikides (Soome, Rootsi, Läti) on suurem täismass lubatud (kuni 60 tonni) ning riigisisene autotransport seega efektiivsem. Meie andmetel kaalutakse Rootsis hetkel lubatud täismassi tõstmist kuni 80 tonnini
-väheneks keskkonna saastamine NO, CO, CO2 ja väävelühenditega ning üldine mürafoon;
-väheneks liiklusintensiivsus ning teede kulumine;
-suureneks liiklusohutus.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist teatati, et nemad ei ole teinud majandustasuvuse analüüsi Tallinna-Tartu maanteel suurte veokite sõidu piiramise osas. Esiteks ei ole ühe aasta põhjal võimalik mingeid põhjapanevaid järeldusi teha, teiseks on maanteeameti projekti eesmärk siiski liiklusohutust tõsta, mitte majanduslikku kasu otsida.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 0.1182622
Brasiilia reaal BRL 4,82 0.1078928
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 63,02 0.1939679
Hiina jüaan CNY 8,00 0.0763321
Hongkongi dollar HKD 9,16 0.0655251
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0026941
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0382455
India ruupia INR 84,51 0.0769714
Indoneesia ruupia IDR 17322,92 -0.1920921
Islandi kroon ISK 128,83 -0.0155219
Jaapani jeen JPY 131,12 0.0610501
Kanada dollar CAD 1,51 0.1327052
LAV rand ZAR 17,10 -0.1605521
Lõuna-Korea vonn KRW 1307,19 0.1777955
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.0806785
Mehhiko peeso MXN 21,92 0.0292064
Norra kroon NOK 9,51 0.0178727
Poola slott PLN 4,29 0.1096926
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.0038648
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0150615
Singapuri dollar SGD 1,60 0.050072
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0675752
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0354359
Taani kroon DKK 7,46 0.0040219
Tai baht THB 37,80 -0.0465395
Tšehhi kroon CZK 25,50 -0.0313689
Türgi liir TRY 7,30 0.1591526
Ukraina grivna UAH 32,74 0.0770251
Ungari forint HUF 323,14 0.0557345
USA dollar USD 1,17 0.0771076
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.3628735
Valgevene rubla BYN 2,45 0.1390081
Vene rubla RUB 78,01 0.2250884

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018