Metsatööstuse Liit: enne piirangute kehtestamist peaks nende majanduslikku mõju uurima

Aripaev.ee kirjutas, et pikkade sõidukite
reedel liikumise piirangu analüüsi kohaselt olid liiklusohutuse
seisukohalt piirangud õigustatud. Kuid, millised on piirangu majanduslikud
mõjud majandusministeeriumi tellitud uuringust ei selgu, ka ei ole seda plaanis
uurida.

Eesti Metsatööstuse Liit tegevdirektori Andres Talijärve andmetel maksab ühe kilomeetri läbimine raskeveokil keskmiselt 20 krooni. „Kuidas mõjub meie majanduse konkurentsivõimele selline „mittetootlike“ vedude kasv?“ uuris ta.

„Liiklusohutuse suurendamiseks pakub Eesti Metsatööstuse Liit välja efektiivse võimaluse raskete veokite arvu vähendamiseks meie liikluses. Tänase täismassi piirangu juures 40 tonni, on enamus metsaveo autosid sunnitud sõitma poolikute koormatega, s.t. et valmistajatehase poolt pakutud veoki omadused jäävad kasutamata. Sellest tingituna tuleb teha vähemalt kolmandiku võrra rohkem vedusid,“ pakkus ta alternatiive välja.

Talijärv arvas, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium peaks enne piirangute kehtestamist uurima kindlasti ka selle majanduslikke mõjusid. „Meie arvestuste kohaselt kaotavad ettevõtjad-vedajad 40 tonnise massipiirangu piirangu tõttu ainuüksi metsamaterjalide veolkevadiste hindade kohaselt ca 300 miljonit krooni. Iga lisa kilomeetersuurendab kahjumit veelgi. Oleme koostanud raskeveokite transpordi korraldamise lähteülesande, paraku maanteeamet blokeerib seda ning ei plaani uuringut täies mahus korraldada,“ ütles ta aripaev.ee-le.

„Selliste piirangutega võib kogu vedamise ju lõpetada. Arutelu on vaja. Me saame aru, et on paha sõita, kui palju suuri autosid on, aga siin tuleb kompromisse leida,“ on mees eriti nördinud, et maanteeamet ei soovi ettepanekuid isegi arutada.

Ta selgitas, et Eestis on auto täismass piiratud 40 tonniga ja teljekoormus omakorda 10 tonniga. „Tegelikult on kaks piirangut. Samas suurtel metsaveokitel on 6-7 paari rattaid ja teljekoormus on 7 tonni,“ selgitas ta. Talijärve sõnul on mõtlemise koht, kas kümme väikest autot lõhuvad teed rohkem kui üks suur ja sõiduk ise koormab ju ka teed, kui ta tühjalt ühest kohast teise kulgeb. „Selle asemel, et 40 tihumeetrit puitu 2 sõiduga ära vedada, peame kolm korda sõitma,“ lisas ta.

Eesti Metsatööstuse Liit pani ette, et lubades sõita Eesti teedel sisevedude eesmärgil kuni 52 tonnise täismassiga veokitel toimuks alljärgnevad positiivsed muutused:
-tööstuse konkurentsivõime rahvusvahelisel turul paraneks, kuna Eestiga samas majandusruumis paiknevates riikides (Soome, Rootsi, Läti) on suurem täismass lubatud (kuni 60 tonni) ning riigisisene autotransport seega efektiivsem. Meie andmetel kaalutakse Rootsis hetkel lubatud täismassi tõstmist kuni 80 tonnini
-väheneks keskkonna saastamine NO, CO, CO2 ja väävelühenditega ning üldine mürafoon;
-väheneks liiklusintensiivsus ning teede kulumine;
-suureneks liiklusohutus.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist teatati, et nemad ei ole teinud majandustasuvuse analüüsi Tallinna-Tartu maanteel suurte veokite sõidu piiramise osas. Esiteks ei ole ühe aasta põhjal võimalik mingeid põhjapanevaid järeldusi teha, teiseks on maanteeameti projekti eesmärk siiski liiklusohutust tõsta, mitte majanduslikku kasu otsida.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.3134395
Brasiilia reaal BRL 4,24 0.2673987
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153437
Filipiinide peeso PHP 59,67 -0.0502555
Hiina jüaan CNY 7,82 0.1216529
Hongkongi dollar HKD 8,81 0.2458065
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0013473
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.2463114
India ruupia INR 81,61 -0.1309333
Indoneesia ruupia IDR 16729,91 0.7074844
Islandi kroon ISK 138,34 0
Jaapani jeen JPY 128,19 0.4073001
Kanada dollar CAD 1,49 0.0269251
LAV rand ZAR 16,18 -0.3903412
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,08 -0.2983812
Malaysia ringgit MYR 4,71 0.3641862
Mehhiko peeso MXN 22,82 -0.0818778
Norra kroon NOK 9,56 0.0198868
Poola slott PLN 4,30 -0.0418303
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.048731
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0042992
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0837251
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0458295
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1587582
Taani kroon DKK 7,46 0.0080441
Tai baht THB 37,05 -0.3978965
Tšehhi kroon CZK 25,92 0.0154357
Türgi liir TRY 6,14 0.2024523
Ukraina grivna UAH 31,37 0.267184
Ungari forint HUF 322,18 0.1087531
USA dollar USD 1,12 0.2585362
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.3291048
Valgevene rubla BYN 2,40 0.2504801
Vene rubla RUB 76,20 0.1260141

Valdkonna töökuulutused