Metsatööstuse Liit: enne piirangute kehtestamist peaks nende majanduslikku mõju uurima

Aripaev.ee kirjutas, et pikkade sõidukite
reedel liikumise piirangu analüüsi kohaselt olid liiklusohutuse
seisukohalt piirangud õigustatud. Kuid, millised on piirangu majanduslikud
mõjud majandusministeeriumi tellitud uuringust ei selgu, ka ei ole seda plaanis
uurida.

Eesti Metsatööstuse Liit tegevdirektori Andres Talijärve andmetel maksab ühe kilomeetri läbimine raskeveokil keskmiselt 20 krooni. „Kuidas mõjub meie majanduse konkurentsivõimele selline „mittetootlike“ vedude kasv?“ uuris ta.

„Liiklusohutuse suurendamiseks pakub Eesti Metsatööstuse Liit välja efektiivse võimaluse raskete veokite arvu vähendamiseks meie liikluses. Tänase täismassi piirangu juures 40 tonni, on enamus metsaveo autosid sunnitud sõitma poolikute koormatega, s.t. et valmistajatehase poolt pakutud veoki omadused jäävad kasutamata. Sellest tingituna tuleb teha vähemalt kolmandiku võrra rohkem vedusid,“ pakkus ta alternatiive välja.

Talijärv arvas, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium peaks enne piirangute kehtestamist uurima kindlasti ka selle majanduslikke mõjusid. „Meie arvestuste kohaselt kaotavad ettevõtjad-vedajad 40 tonnise massipiirangu piirangu tõttu ainuüksi metsamaterjalide veolkevadiste hindade kohaselt ca 300 miljonit krooni. Iga lisa kilomeetersuurendab kahjumit veelgi. Oleme koostanud raskeveokite transpordi korraldamise lähteülesande, paraku maanteeamet blokeerib seda ning ei plaani uuringut täies mahus korraldada,“ ütles ta aripaev.ee-le.

„Selliste piirangutega võib kogu vedamise ju lõpetada. Arutelu on vaja. Me saame aru, et on paha sõita, kui palju suuri autosid on, aga siin tuleb kompromisse leida,“ on mees eriti nördinud, et maanteeamet ei soovi ettepanekuid isegi arutada.

Ta selgitas, et Eestis on auto täismass piiratud 40 tonniga ja teljekoormus omakorda 10 tonniga. „Tegelikult on kaks piirangut. Samas suurtel metsaveokitel on 6-7 paari rattaid ja teljekoormus on 7 tonni,“ selgitas ta. Talijärve sõnul on mõtlemise koht, kas kümme väikest autot lõhuvad teed rohkem kui üks suur ja sõiduk ise koormab ju ka teed, kui ta tühjalt ühest kohast teise kulgeb. „Selle asemel, et 40 tihumeetrit puitu 2 sõiduga ära vedada, peame kolm korda sõitma,“ lisas ta.

Eesti Metsatööstuse Liit pani ette, et lubades sõita Eesti teedel sisevedude eesmärgil kuni 52 tonnise täismassiga veokitel toimuks alljärgnevad positiivsed muutused:
-tööstuse konkurentsivõime rahvusvahelisel turul paraneks, kuna Eestiga samas majandusruumis paiknevates riikides (Soome, Rootsi, Läti) on suurem täismass lubatud (kuni 60 tonni) ning riigisisene autotransport seega efektiivsem. Meie andmetel kaalutakse Rootsis hetkel lubatud täismassi tõstmist kuni 80 tonnini
-väheneks keskkonna saastamine NO, CO, CO2 ja väävelühenditega ning üldine mürafoon;
-väheneks liiklusintensiivsus ning teede kulumine;
-suureneks liiklusohutus.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist teatati, et nemad ei ole teinud majandustasuvuse analüüsi Tallinna-Tartu maanteel suurte veokite sõidu piiramise osas. Esiteks ei ole ühe aasta põhjal võimalik mingeid põhjapanevaid järeldusi teha, teiseks on maanteeameti projekti eesmärk siiski liiklusohutust tõsta, mitte majanduslikku kasu otsida.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.040603
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,74 0.183095
Hiina jüaan CNY 7,82 0.144645
Hongkongi dollar HKD 9,22 0.140148
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.003996
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.009683
India ruupia INR 76,81 0.143291
Indoneesia ruupia IDR 15962,00 0.169438
Islandi kroon ISK 124,56 0.143105
Jaapani jeen JPY 133,32 0.142723
Kanada dollar CAD 1,47 0.144956
LAV rand ZAR 16,01 0.054369
Lõuna-Korea vonn KRW 1335,90 0.127417
Malaysia ringgit MYR 4,98 0.120518
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.28388
Norra kroon NOK 9,39 0.065545
Poola slott PLN 4,24 0.014168
Rootsi kroon SEK 9,61 0.087102
Rubla RUB 67,77 0.135945
Rumeenia leu RON 4,59 -0.004359
Singapuri dollar SGD 1,60 0.187593
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.11539
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.03457
Taani kroon DKK 7,44 0
Tai baht THB 39,11 0.128008
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.015553
Türgi liir TRY 4,34 0.207574
Ukraina grivna UAH 31,32 0.143228
Ungari forint HUF 308,19 -0.019464
USA dollar USD 1,18 0.146768
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.165662
Valgevene rubla BRL 3,74 0.155159
Valgevene rubla BYN 23137,00 0.142832

Valdkonna töökuulutused