Metsatööstuse Liit: enne piirangute kehtestamist peaks nende majanduslikku mõju uurima

Aripaev.ee kirjutas, et pikkade sõidukite
reedel liikumise piirangu analüüsi kohaselt olid liiklusohutuse
seisukohalt piirangud õigustatud. Kuid, millised on piirangu majanduslikud
mõjud majandusministeeriumi tellitud uuringust ei selgu, ka ei ole seda plaanis
uurida.

Eesti Metsatööstuse Liit tegevdirektori Andres Talijärve andmetel maksab ühe kilomeetri läbimine raskeveokil keskmiselt 20 krooni. „Kuidas mõjub meie majanduse konkurentsivõimele selline „mittetootlike“ vedude kasv?“ uuris ta.

„Liiklusohutuse suurendamiseks pakub Eesti Metsatööstuse Liit välja efektiivse võimaluse raskete veokite arvu vähendamiseks meie liikluses. Tänase täismassi piirangu juures 40 tonni, on enamus metsaveo autosid sunnitud sõitma poolikute koormatega, s.t. et valmistajatehase poolt pakutud veoki omadused jäävad kasutamata. Sellest tingituna tuleb teha vähemalt kolmandiku võrra rohkem vedusid,“ pakkus ta alternatiive välja.

Talijärv arvas, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium peaks enne piirangute kehtestamist uurima kindlasti ka selle majanduslikke mõjusid. „Meie arvestuste kohaselt kaotavad ettevõtjad-vedajad 40 tonnise massipiirangu piirangu tõttu ainuüksi metsamaterjalide veolkevadiste hindade kohaselt ca 300 miljonit krooni. Iga lisa kilomeetersuurendab kahjumit veelgi. Oleme koostanud raskeveokite transpordi korraldamise lähteülesande, paraku maanteeamet blokeerib seda ning ei plaani uuringut täies mahus korraldada,“ ütles ta aripaev.ee-le.

„Selliste piirangutega võib kogu vedamise ju lõpetada. Arutelu on vaja. Me saame aru, et on paha sõita, kui palju suuri autosid on, aga siin tuleb kompromisse leida,“ on mees eriti nördinud, et maanteeamet ei soovi ettepanekuid isegi arutada.

Ta selgitas, et Eestis on auto täismass piiratud 40 tonniga ja teljekoormus omakorda 10 tonniga. „Tegelikult on kaks piirangut. Samas suurtel metsaveokitel on 6-7 paari rattaid ja teljekoormus on 7 tonni,“ selgitas ta. Talijärve sõnul on mõtlemise koht, kas kümme väikest autot lõhuvad teed rohkem kui üks suur ja sõiduk ise koormab ju ka teed, kui ta tühjalt ühest kohast teise kulgeb. „Selle asemel, et 40 tihumeetrit puitu 2 sõiduga ära vedada, peame kolm korda sõitma,“ lisas ta.

Eesti Metsatööstuse Liit pani ette, et lubades sõita Eesti teedel sisevedude eesmärgil kuni 52 tonnise täismassiga veokitel toimuks alljärgnevad positiivsed muutused:
-tööstuse konkurentsivõime rahvusvahelisel turul paraneks, kuna Eestiga samas majandusruumis paiknevates riikides (Soome, Rootsi, Läti) on suurem täismass lubatud (kuni 60 tonni) ning riigisisene autotransport seega efektiivsem. Meie andmetel kaalutakse Rootsis hetkel lubatud täismassi tõstmist kuni 80 tonnini
-väheneks keskkonna saastamine NO, CO, CO2 ja väävelühenditega ning üldine mürafoon;
-väheneks liiklusintensiivsus ning teede kulumine;
-suureneks liiklusohutus.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist teatati, et nemad ei ole teinud majandustasuvuse analüüsi Tallinna-Tartu maanteel suurte veokite sõidu piiramise osas. Esiteks ei ole ühe aasta põhjal võimalik mingeid põhjapanevaid järeldusi teha, teiseks on maanteeameti projekti eesmärk siiski liiklusohutust tõsta, mitte majanduslikku kasu otsida.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.104716
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,24 0.00844
Hiina jüaan CNY 7,77 -0.012875
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.0207
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.070175
India ruupia INR 75,32 0.009294
Indoneesia ruupia IDR 15963,00 0.01253
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,46 0.090678
Kanada dollar CAD 1,51 0.0357
LAV rand ZAR 15,08 -2.044222
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,50 0.007822
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.010427
Mehhiko peeso MXN 22,48 0.067653
Norra kroon NOK 9,85 0.004568
Poola slott PLN 4,22 0.2306
Rootsi kroon SEK 10,00 0.115097
Rubla RUB 69,11 -0.015913
Rumeenia leu RON 4,62 -0.118972
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.050482
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.12584
Šveitsi frank CHF 1,16 0.033498
Taani kroon DKK 7,44 -0.005373
Tai baht THB 38,21 0
Tšehhi kroon CZK 25,67 -0.066191
Türgi liir TRY 4,53 -0.112359
Ukraina grivna UAH 32,64 0.009499
Ungari forint HUF 314,10 -0.028645
USA dollar USD 1,18 0.004254
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.045819
Valgevene rubla BRL 3,87 0.012913
Valgevene rubla BYN 23856,00 0.008384

Valdkonna töökuulutused

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017