30. mai 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Venemaalt tulevad Passat, Focus, Camry, Fabia ja paljud teised

Kaluugas alustati Skoda Fabia kokkupanemist, viimase aasta jooksul on samamoodi Venemaal hakatud komplekteerima mitme Lääne tootja mudeleid ning selle aasta sees lisandub veelgi.

See võib kodumaisel autoturul jõudude vahekorda oluliselt muuta, kirjutas gazeta.ru. Volkswageni Vene tehas paneb väikeautot Skoda Fabia Tšehhimaalt saadetud detailide komplektidest praegu kokku katsepartiina. Autosalongidesse need ei jõua, vaid läbivad sertifitseerimisprotseduurid, sisemise kvaliteedikontrolli ja kokkupõrketestid. Turule mõeldud tootmine algab sügisel. Fabia on Volkswageni jaoks juba neljas mudel, mida ta asub välja laskma Venemaal, eelnesid VW Passat, Jetta ja Skoda Octavia. Neist esimesed jõudsid müüki tänavu kevadel välismaal tehtud samast mudelist keskmiselt 6% madalama hinnaga. 2008. a kavatseb VW Kaluugas teha kokku 66 000 Skodat ja Volkswagenit. Edaspidi on kavas mudelivalikut suurendada, 2010. a tuleb tootmisse VW Polo. Tõenäoline on ka maasturi Tiguan tootmine.

Selle aasta algul algas Venemaal Toyota Camry väljalase, mida õnnestus kohe tõhusalt reklaamida filmis “Saatuse iroonia ehk hüva leili 2”. Veebruarist tuleb konveierilt Ford Focus, kevadest Taganrogi tehasest eelmise põlvkonna Hyundai Elantra. Selle aasta jooksul on autotootjad lubanud alustada Venemaal veel kümnekonna mudeli kokkupanekut, mis võivad sealset turgu juba oluliselt mõjutada. Ford kavatseb Vsevoložski tehases toota Mondeot. Renault plaanib aastavahetusest välja lasta Loganil baseeruvat luukpära Sandero. Aasta lõpus hakkab Peterburis tööle General Motorsi tehas. Viie valmistatava mudeli seas on Chevrolet Captiva, Opel Antara ja Astra.

Viimasel ajal levitavad Vene riigiametnikud püüdlikult seisukohta, et kodumaisteks autodeks tuleb lugeda mitte ainult Žigulid ja Volgat, vaid ka Venemaal kokku pandavaid välismaa mudeleid. Seda võib siiski teha vaid suure reservatsiooniga, tegu on rohkem konstruktori kokkupanemisega välismaalt saabunud autokomplektist. Alles mõne aasta pärast on kavas avada tehastes keevitus- ja värvimistsehhid. Komplekteerimine Venemaal võimaldab tootjal auto hinda kuni 20% alandada ja nõnda rohkem müüa. Nõnda see Ford Focuse puhul ka läks. Tootjad tulevasest hinnalangusest palju ette lubada ei taha. “Muidugi on Venemaal odavam masinaid välja lasta, kuid ka tehase rajamise kulu tuleb tasa teenida,” rääkis General Motorsi arendusdirektor Heidi McCormack.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077