Teedevõrgu ravikuludeks vaja miljardeid

Äripäeva kaasautor Signe Sillasoo kirjutas
Ehituse lisas, et teekatete remondi planeerimise süsteemi (PMS - Pavement
Management System) andmeil vajab Eesti teedevõrk olemasolevate katete remondiks
kohe üle nelja miljardi krooni.

Pidevad teeparandustööd on normaalne nähtus, ehkki Eesti teede kvaliteeti mõjutab ka kehv kliima ja materjaliprobleemid. Tallinna Tehnikaülikooli teedeinstituudi direktori Andrus Aaviku sõnul on viimase 7-8 aasta jooksul remonditud teede kvaliteet Eestis võrreldav teiste samas kliimavöötmes asuvate riikide teede kvaliteediga.

ASi Talter juhatuse esimehe Sven Pertensi hinnangul on Eesti teede kvaliteet võrdluses Läti ja Leeduga suhteliselt sarnane, Soomes, Rootsis, Taanis ja Norras aga parem. Teede seisukorra poolest jääb meile kindlasti alla Venemaa.

"Võib öelda, et Eesti asub teede seisukohast kõige ebasoodsamas kliimavööndis. Temperatuurikõikumised on suured, pinnaste niiskusrežiim tekitab probleeme muldkehades, talvised külmumis-sulamistsüklid ja libedustõrjeks kasutatav sool koos naastrehvidega lõhuvad teekatteid," nendib Pertens.

Kui eelmisesse sajandisse jäänud teeremondi projektide puhul polnud riigil piisavalt rahalisi ressursse, et tegeleda teekatendi alumiste kihtide remondiga, siis viimaste aastate teeremondi projektid hõlmavad Aaviku kinnitusel kogu olemasolevat katendikonstruktsiooni, muldkeha ja aluspinnast, mis vajadusel välja vahetatakse.

Sven Pertensi meelest põhjustab Eestis nn vaese mehe lahenduste kasutamise ressursside nappus, mistõttu võib kõrvaltvaatajatele tunduda, et tehakse küll, aga välja kukub sootuks kehvemini kui välismaal.

Rahapuudusest tingitult ei parane lähiaastate jooksul ka Tallinna teede ja tänavate seisukord, sest pealinna teetöödele sel aastal planeeritud ligi 500 miljonit krooni ei võimalda teha kõiki vajalikke remonttöid. Maanteeameti prioriteet on säilitada olemasolevaid katteid, tehes vajalikud pindamistööd.

Paraku muudavad teetööde edasilükkamised tööde mahu aasta-aastalt suuremaks. Aaviku sõnul teeb muret ka vajaliku kivimaterjali puudus, mis sobiks teedeehituses kasutatava killustiku valmistamiseks. Praegu tuleb kulumiskihtides kasutatav tardkivikillustik täies mahus importida. Samuti valmistab peavalu libedustõrjeks kasutatav sool, mille tulemusena killustik sageli laguneb ja kandevõime kaotab.

Teistes Euroopa riikides, nagu Prantsusmaa, Saksamaa või Inglismaa, määratakse katendikonstruktsiooni kasutuseaks juba 30 aastat. Selle erinevuse põhjuseks on Aaviku hinnangul vajadus tagada takistuseta liiklus võimalikult pikaks perioodiks.

Jüri Rist, Taisto Busside bussijuht
Eesti teede olukord nüüd väga hull ka ei ole. Teid ju pidevalt remonditakse, nii et olukord läheb paremaks. Käin ise tihti Moskva ja Peterburi vahet, seal pole teid ollagi. Meil on Venemaa ees suur edumaa.

Eduard Postak, ASi Baltlink autojuht
Eesti teed, mis on põhjalikult remonditud, on tehtud suhteliselt hästi. Ülejäänud on kehvas seisus. Euroopa riikidest on parimad kiirteed Prantsusmaal ja Saksamaal. Teede kvaliteet mõjutab otseselt ka meie töö kvaliteeti. Halbadel teedel kipuvad kaubad veokis liikuma ja vajavad täiendavat kinnitamist. Samuti mõjuvad halvad teeolud keskmisele kiirusele, vähendades omakorda päevast läbisõitu ja pikendades kaupade kohaletoimetamise aega.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1213825
Brasiilia reaal BRL 4,39 0.0501687
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255741
Filipiinide peeso PHP 60,63 0.0528096
Hiina jüaan CNY 7,81 0.0525351
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.0505453
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0094271
Iisraeli seekel ILS 4,18 0.055103
India ruupia INR 79,38 0.0529387
Indoneesia ruupia IDR 16539,71 0.0528705
Islandi kroon ISK 124,03 0.0241935
Jaapani jeen JPY 126,18 0.1031337
Kanada dollar CAD 1,48 0.0540321
LAV rand ZAR 16,18 0.2608491
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,44 -0.0031287
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.0538271
Mehhiko peeso MXN 21,42 0.0626013
Norra kroon NOK 9,54 0
Poola slott PLN 4,30 0.0023252
Rootsi kroon SEK 10,37 0.0511119
Rumeenia leu RON 4,65 0.0021497
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0447971
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0785458
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0266099
Taani kroon DKK 7,45 0.0093923
Tai baht THB 37,74 -0.007418
Tšehhi kroon CZK 25,69 0.023359
Türgi liir TRY 7,23 0.394116
Ukraina grivna UAH 31,15 0.0529971
Ungari forint HUF 322,61 -0.0123973
USA dollar USD 1,13 0.0529007
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0231884
Valgevene rubla BYN 2,32 0.0603891
Vene rubla RUB 75,28 0.1564556

Valdkonna töökuulutused