Teedevõrgu ravikuludeks vaja miljardeid

Äripäeva kaasautor Signe Sillasoo kirjutas
Ehituse lisas, et teekatete remondi planeerimise süsteemi (PMS - Pavement
Management System) andmeil vajab Eesti teedevõrk olemasolevate katete remondiks
kohe üle nelja miljardi krooni.

Pidevad teeparandustööd on normaalne nähtus, ehkki Eesti teede kvaliteeti mõjutab ka kehv kliima ja materjaliprobleemid. Tallinna Tehnikaülikooli teedeinstituudi direktori Andrus Aaviku sõnul on viimase 7-8 aasta jooksul remonditud teede kvaliteet Eestis võrreldav teiste samas kliimavöötmes asuvate riikide teede kvaliteediga.

ASi Talter juhatuse esimehe Sven Pertensi hinnangul on Eesti teede kvaliteet võrdluses Läti ja Leeduga suhteliselt sarnane, Soomes, Rootsis, Taanis ja Norras aga parem. Teede seisukorra poolest jääb meile kindlasti alla Venemaa.

"Võib öelda, et Eesti asub teede seisukohast kõige ebasoodsamas kliimavööndis. Temperatuurikõikumised on suured, pinnaste niiskusreþiim tekitab probleeme muldkehades, talvised külmumis-sulamistsüklid ja libedustõrjeks kasutatav sool koos naastrehvidega lõhuvad teekatteid," nendib Pertens.

Kui eelmisesse sajandisse jäänud teeremondi projektide puhul polnud riigil piisavalt rahalisi ressursse, et tegeleda teekatendi alumiste kihtide remondiga, siis viimaste aastate teeremondi projektid hõlmavad Aaviku kinnitusel kogu olemasolevat katendikonstruktsiooni, muldkeha ja aluspinnast, mis vajadusel välja vahetatakse.

Sven Pertensi meelest põhjustab Eestis nn vaese mehe lahenduste kasutamise ressursside nappus, mistõttu võib kõrvaltvaatajatele tunduda, et tehakse küll, aga välja kukub sootuks kehvemini kui välismaal.

Rahapuudusest tingitult ei parane lähiaastate jooksul ka Tallinna teede ja tänavate seisukord, sest pealinna teetöödele sel aastal planeeritud ligi 500 miljonit krooni ei võimalda teha kõiki vajalikke remonttöid. Maanteeameti prioriteet on säilitada olemasolevaid katteid, tehes vajalikud pindamistööd.

Paraku muudavad teetööde edasilükkamised tööde mahu aasta-aastalt suuremaks. Aaviku sõnul teeb muret ka vajaliku kivimaterjali puudus, mis sobiks teedeehituses kasutatava killustiku valmistamiseks. Praegu tuleb kulumiskihtides kasutatav tardkivikillustik täies mahus importida. Samuti valmistab peavalu libedustõrjeks kasutatav sool, mille tulemusena killustik sageli laguneb ja kandevõime kaotab.

Teistes Euroopa riikides, nagu Prantsusmaa, Saksamaa või Inglismaa, määratakse katendikonstruktsiooni kasutuseaks juba 30 aastat. Selle erinevuse põhjuseks on Aaviku hinnangul vajadus tagada takistuseta liiklus võimalikult pikaks perioodiks.

Jüri Rist, Taisto Busside bussijuht
Eesti teede olukord nüüd väga hull ka ei ole. Teid ju pidevalt remonditakse, nii et olukord läheb paremaks. Käin ise tihti Moskva ja Peterburi vahet, seal pole teid ollagi. Meil on Venemaa ees suur edumaa.

Eduard Postak, ASi Baltlink autojuht
Eesti teed, mis on põhjalikult remonditud, on tehtud suhteliselt hästi. Ülejäänud on kehvas seisus. Euroopa riikidest on parimad kiirteed Prantsusmaal ja Saksamaal. Teede kvaliteet mõjutab otseselt ka meie töö kvaliteeti. Halbadel teedel kipuvad kaubad veokis liikuma ja vajavad täiendavat kinnitamist. Samuti mõjuvad halvad teeolud keskmisele kiirusele, vähendades omakorda päevast läbisõitu ja pikendades kaupade kohaletoimetamise aega.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.4135386
Brasiilia reaal BRL 4,40 -0.4501651
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0562401
Filipiinide peeso PHP 59,99 0.4134099
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.1535293
Hongkongi dollar HKD 8,84 -0.4405485
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0541155
Iisraeli seekel ILS 4,26 -0.3064543
India ruupia INR 81,29 0.0479976
Indoneesia ruupia IDR 16484,33 0.1350983
Islandi kroon ISK 140,02 -0.0214209
Jaapani jeen JPY 128,47 -0.4725751
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1582383
LAV rand ZAR 16,26 1.000789
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,86 0.2551659
Malaysia ringgit MYR 4,73 -0.3286563
Mehhiko peeso MXN 23,12 0.1585795
Norra kroon NOK 9,74 0.210914
Poola slott PLN 4,30 0.0442128
Rootsi kroon SEK 10,29 -0.0038882
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0215082
Singapuri dollar SGD 1,55 -0.1990114
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1560062
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.2922164
Taani kroon DKK 7,46 -0.0321492
Tai baht THB 37,11 -0.3274241
Tšehhi kroon CZK 25,79 -0.0813544
Türgi liir TRY 6,09 0.5346358
Ukraina grivna UAH 31,46 -0.1653428
Ungari forint HUF 323,51 0.0340136
USA dollar USD 1,13 -0.4489041
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.6098666
Valgevene rubla BYN 2,41 0.0207935
Vene rubla RUB 75,17 -0.1181314

Valdkonna töökuulutused