Teedevõrgu ravikuludeks vaja miljardeid

Äripäeva kaasautor Signe Sillasoo kirjutas
Ehituse lisas, et teekatete remondi planeerimise süsteemi (PMS - Pavement
Management System) andmeil vajab Eesti teedevõrk olemasolevate katete remondiks
kohe üle nelja miljardi krooni.

Pidevad teeparandustööd on normaalne nähtus, ehkki Eesti teede kvaliteeti mõjutab ka kehv kliima ja materjaliprobleemid. Tallinna Tehnikaülikooli teedeinstituudi direktori Andrus Aaviku sõnul on viimase 7-8 aasta jooksul remonditud teede kvaliteet Eestis võrreldav teiste samas kliimavöötmes asuvate riikide teede kvaliteediga.

ASi Talter juhatuse esimehe Sven Pertensi hinnangul on Eesti teede kvaliteet võrdluses Läti ja Leeduga suhteliselt sarnane, Soomes, Rootsis, Taanis ja Norras aga parem. Teede seisukorra poolest jääb meile kindlasti alla Venemaa.

"Võib öelda, et Eesti asub teede seisukohast kõige ebasoodsamas kliimavööndis. Temperatuurikõikumised on suured, pinnaste niiskusrežiim tekitab probleeme muldkehades, talvised külmumis-sulamistsüklid ja libedustõrjeks kasutatav sool koos naastrehvidega lõhuvad teekatteid," nendib Pertens.

Kui eelmisesse sajandisse jäänud teeremondi projektide puhul polnud riigil piisavalt rahalisi ressursse, et tegeleda teekatendi alumiste kihtide remondiga, siis viimaste aastate teeremondi projektid hõlmavad Aaviku kinnitusel kogu olemasolevat katendikonstruktsiooni, muldkeha ja aluspinnast, mis vajadusel välja vahetatakse.

Sven Pertensi meelest põhjustab Eestis nn vaese mehe lahenduste kasutamise ressursside nappus, mistõttu võib kõrvaltvaatajatele tunduda, et tehakse küll, aga välja kukub sootuks kehvemini kui välismaal.

Rahapuudusest tingitult ei parane lähiaastate jooksul ka Tallinna teede ja tänavate seisukord, sest pealinna teetöödele sel aastal planeeritud ligi 500 miljonit krooni ei võimalda teha kõiki vajalikke remonttöid. Maanteeameti prioriteet on säilitada olemasolevaid katteid, tehes vajalikud pindamistööd.

Paraku muudavad teetööde edasilükkamised tööde mahu aasta-aastalt suuremaks. Aaviku sõnul teeb muret ka vajaliku kivimaterjali puudus, mis sobiks teedeehituses kasutatava killustiku valmistamiseks. Praegu tuleb kulumiskihtides kasutatav tardkivikillustik täies mahus importida. Samuti valmistab peavalu libedustõrjeks kasutatav sool, mille tulemusena killustik sageli laguneb ja kandevõime kaotab.

Teistes Euroopa riikides, nagu Prantsusmaa, Saksamaa või Inglismaa, määratakse katendikonstruktsiooni kasutuseaks juba 30 aastat. Selle erinevuse põhjuseks on Aaviku hinnangul vajadus tagada takistuseta liiklus võimalikult pikaks perioodiks.

Jüri Rist, Taisto Busside bussijuht
Eesti teede olukord nüüd väga hull ka ei ole. Teid ju pidevalt remonditakse, nii et olukord läheb paremaks. Käin ise tihti Moskva ja Peterburi vahet, seal pole teid ollagi. Meil on Venemaa ees suur edumaa.

Eduard Postak, ASi Baltlink autojuht
Eesti teed, mis on põhjalikult remonditud, on tehtud suhteliselt hästi. Ülejäänud on kehvas seisus. Euroopa riikidest on parimad kiirteed Prantsusmaal ja Saksamaal. Teede kvaliteet mõjutab otseselt ka meie töö kvaliteeti. Halbadel teedel kipuvad kaubad veokis liikuma ja vajavad täiendavat kinnitamist. Samuti mõjuvad halvad teeolud keskmisele kiirusele, vähendades omakorda päevast läbisõitu ja pikendades kaupade kohaletoimetamise aega.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.582637
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,48 0.422076
Hiina jüaan CNY 7,80 0.103988
Hongkongi dollar HKD 9,20 0.114293
Horvaatia kuna HRK 7,54 0.009282
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.269574
India ruupia INR 75,87 0.132116
Indoneesia ruupia IDR 15985,00 0.219435
Islandi kroon ISK 122,95 0.022778
Jaapani jeen JPY 133,65 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.181725
LAV rand ZAR 16,03 0.089916
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,30 0.156213
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.079189
Mehhiko peeso MXN 22,46 0.117681
Norra kroon NOK 9,81 -0.585895
Poola slott PLN 4,21 0.147629
Rootsi kroon SEK 9,91 -0.984546
Rubla RUB 69,30 -0.041828
Rumeenia leu RON 4,63 0.058287
Singapuri dollar SGD 1,59 0.050295
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.016996
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.014564
Taani kroon DKK 7,44 -0.000671
Tai baht THB 38,42 0.052083
Tšehhi kroon CZK 25,62 0.062492
Türgi liir TRY 4,51 -0.205856
Ukraina grivna UAH 32,16 0.406516
Ungari forint HUF 314,29 -0.133456
USA dollar USD 1,18 0.095167
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.518968
Valgevene rubla BRL 3,89 -0.033425
Valgevene rubla BYN 23932,00 0.175805

Valdkonna töökuulutused

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017