Kaldoja: ärge tahtke oma elujärge parandada - see on karistatav

Silberauto juhatuse esimehe Väino Kaldoja
sõnul on luksusmaksu kehtestamine tänases majandussituatsioonis olukorra
paranemisele vastu töötav algatus - see on sõnum inimestele, et teenige vähem,
ärge tahtke oma elujärge parandada - see on karistatav.

Kaldoja sõnul asendataks luksusauto maksu kehtestamisel toimivad maksusüsteemid propagandistliku valimisloosungiga, mis vähendaks käibemaksu ja aktsiisi laekumist riigieelarvesse.

Kaldoja hinnangul on luksusmaksu kehtestamine tänases majandussituatsioonisolukorra paranemisele vastu töötav algatus - see on sõnum inimestele, et teenige vähem, ärge tahtke oma elujärge parandada - see on karistatav. Majanduse langusperioodil on motivatsiooni ja ambitsiooni üleval hoidmine just riigi ülesanne.

Kaldoja sõnul peaks ettepanekule hinnangu andmisel peaks esmalt püstitama küsimuse, mida tegelikult soovitakse maksustada. "Mis on luksus ja kes suudaks selle õiglaselt defineerida? Mille alusel algab luksus just sellest piirist ning just sõiduautodest? Aga majad, korterid, paadid, kallid kiirlaenud jne, jne? Ehk peaksime kehtestama ka luksust määratlevad toiduainete jm tarbitava näitajad?" küsib Kaldoja."Kui tarbid luksusnäitajaga kehtestatust kallimat piima, siis maksad lisa! Antud juhul jääb maksustamise alus selgusetuks ja see tundub tõesti suvalise emotsionaalse otsusena - võtame sealt, kus on."

Kaldoja sõnul on tarbimise maksustamiseks ju käibemaks - kallima ostu pealt tasutakse rohkem. "Ka kütuse pealt saadav aktsiis on ju kütuse tarbimisega seotud - mida rohkem tarbid, seda rohkem saab riik aktsiisi ja sellega vahendeid ehitada näiteks paremaid teid. Antud juhul ei saa aru, miks püütakse toimivad maksusüsteemid asendada sõrmest välja imetud propagandistliku valimisloosungiga, mis rakendamisel vähendaks käibemaksu ja aktsiisi laekumist riigieelarvesse," räägib Kaldoja. Kui soovitakse lähtuda keskkonnasäästlikest põhimõtetest, tuleks tema sõnul aluseks võtta hoopis heitgaasides sisalduvate kahjulike ainete näitajad. Sel juhul tuleks siis aga ka arvestada, et võrdse kohtlemise printsiipidest langevad löögi alla just vanad veokid ja bussid.

"Olen seisukohal, et maksusüsteem peaks olema püsiv ja igale investorile kindlust andev. Riik peab oma kulud planeerima pikaajaliste maksulepete järgi. Kui seda püütakse muuta erinevatel viisidel ja mitu korda aastas, näitab see võimulolijate huvi hetkeprobleemide esmapilgul kiireks lahendamiseks, kuid mis pikas perspektiivis annaks hoopis vastupidise efekti," ütleb Kaldoja.

Kaldoja pakub välja ka lahendusi, mida võiks hetkeolukorras ette võtta:

- parandada juba täna seadusega kehtestatud maksude laekumist. Ka nendelt, kes seni on maksudest suutnud kõrvale hiilida;

- kõigi eelduste kohaselt on suurimaks eelarve täitjaks käibemaks. Seega tuleks toetada tarbimise jätkumist, efektiivistada töötajate tööd ning mitte tagasi minna töötasudes. Pigem siduda töötasu kasv üldiste riiklike majandusnäitajatega või reaallaekumistega eelarvesse. Efektiivsuse tõstmise tulemusena vabanenud tööjõud leiaksid rakenduse tootmises, teeninduses jne.

- selleks, et tarbida, tuleb see enne toota. Toetada tuleks igakülgselt kohalikku tootmist ja teenindust – see annaks lisaks tarbimisele ja täiendavale sotsmaksule olulise lisaefekti ekspordi näol, mis tasakaalustab väliskaubandusbilanssi.

- vaadata pidevalt üle tehtavate riigieelarveliste kulutuste ratsionaalsus ja mõttekus;

- püüda läbi viia planeeritud investeeringud täiendava lisaväärtuse või kvaliteedi tõstmise eesmärgil, mis omakorda annaks tööd kohalikule elanikkonnale ning hoiaks sissetulekute arvel tarbimist ja ka riigimakse.

Eelmisel nädalal käisid sotsiaaldemokraadid riigi eelarvestrateegia töörühmas koalitsioonipartneritele välja idee kehtestada luksusauto maks mootorsõidukitele, mille võimsus ületab 139 kW.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.1720622
Brasiilia reaal BRL 4,44 0.1060852
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102302
Filipiinide peeso PHP 61,01 -0.0458746
Hiina jüaan CNY 7,86 -0.0038179
Hongkongi dollar HKD 8,96 0.1049728
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0996673
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0665052
India ruupia INR 79,72 -0.1877981
Indoneesia ruupia IDR 16673,20 0.1738136
Islandi kroon ISK 123,83 0
Jaapani jeen JPY 126,68 0.3008709
Kanada dollar CAD 1,50 -0.1401869
LAV rand ZAR 16,20 -1.4439225
Lõuna-Korea vonn KRW 1287,95 -0.6173078
Malaysia ringgit MYR 4,67 0.1543111
Mehhiko peeso MXN 21,63 -0.8025167
Norra kroon NOK 9,54 -0.0408844
Poola slott PLN 4,29 -0.1093176
Rootsi kroon SEK 10,39 -0.1365371
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0665836
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.1147154
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.0335833
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0794351
Taani kroon DKK 7,45 0.009394
Tai baht THB 37,99 -0.1351007
Tšehhi kroon CZK 25,66 -0.3959781
Türgi liir TRY 7,60 -2.8601736
Ukraina grivna UAH 31,23 0.1051252
Ungari forint HUF 322,04 -0.2817774
USA dollar USD 1,14 0.1051893
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 -0.1384482
Valgevene rubla BYN 2,35 0
Vene rubla RUB 76,49 -1.0596753

Valdkonna töökuulutused