Eesti Raudtee: me ei peatanud Edelaraudtee kaubavedusid

Edastame Eesti Raudtee vastulause 14.mail
Äripäevas ilmunud Sten- Aleks Pihlaku artiklile “Eesti Raudtee peatas
Edelaraudtee vedurid.”

Eilses Äripäevas ilmunud artikkel “Eesti Raudtee peatas Edelaraudtee vedurid” kajastab proportsionaalselt rohkem ja seega tasakaalustamata Edelaraudtee väiteid nagu oleks Eesti Raudtee peatanud ootamatult ja omavoliliselt Edelaraudtee kaubaveoliikluse Eesti Raudtee teedel.
See on vale.

Edelaraudtee ja Eesti Raudtee vahel on sõlmitud leping kohustab iga nelja aasta järel Edelaraudtee vedurijuhte, kaubasaatjaid ja -koostajad peavad läbima uue eksami, et saada luba Eesti Raudtee teedel töötamiseks. See nõue ei ole esmakordne ega uus. Eesti Raudtee ei vastuta selle eest, et Edelaraudtee ei täida lepingut ja tema töötajad, kes peavad jälgima oma töötajate töölubade kehtivust, on midagi kahe silma vahele jätnud.

Kaubaveol ei ole Edelaraudtee Eesti Raudteele konkurent, sest Eesti Raudtee ei opereeri Edelaraudtee teedel vaid Edelaraudtee kaup jõuab nendeni mööda meie teid ja annab ka meile tööd. Seega olema partnerid.

Ent tulen tagasi antud vahejuhtumi juurde. Põhimõte on raudteel sarnane, kui maanteeliikluses. Nii nagu sõidukijuhtidele väljastatakse load tähtajaliselt ja selle möödumisel tuleb neid uuendada sõltumata juhi teadmistest ja vilumusest, tuleb seda teha ka raudteel ainult selle vahega, et meil käib loa vahetamisega kaasas ka korduseksam. Täpselt samasuguste reeglite järgi pääsevad Eesti Raudtee omanduses olevale avalikule raudteele kõik teised raudteevedudega tegelevad operaatorid.

Eksami nõue ei ole Eesti Raudtee suva, vaid kehtiva regulatsiooni järgi peame olema veendunud, et Eesti Raudtee teedel töötavad teiste raudteefirmade töötajad tunnevad meie teid ja töötehnoloogiat ning ohutusnõudeid. Sama kehtiks ka Eesti Raudtee vedurijuhtide kohta, kui meil oleks vajadust sõita Edelaraudtee teedel.

Kuna raudteel kehtivad kõrgendatud ohutusnõudeid ei saa me riskida olukorra tekitamisega, kus meie teedel sõidavad kontrollimata pädevusega inimesed.
Selliste inimeste teele lubamise tagajärjel juhtuda võivate avariide korral kannaks täit vastutust Eesti Raudtee, mitte enam eksinud inimene.

Kahjuks ei pääsenud eeltoodud seisukohad artiklisse ja mõjule pääsesid ühe ettevõtte ebaõiged seisukohad, mis meist mitteolenevatel asjaoludel viisid artikli tasakaalust välja ja jättis probleemist vale mulje. Vestlusest loo autoriga selgus, et Eesti Raudtee seisukohad kadusid artikli tekstist olulisel määral toimetamise käigus.

Teile peaks uuriva ajakirjanduse teemana huvi pakkuma, kuidas on võimalik, et Edelaraudtee ei tea millised kohustused on ta endale Eesti Raudtee teedel opereerijana lepinguliselt võtnud. Liiklusohutuse seisukohast on murettekitav, kui Edelaraudtee nimetab oma töötajate kohustust sooritada pädevuseksam ja täita raudteede kasutuseeskirja ja sellest tulenevaid ohutusnõudeid ootamatuks ja alusetuks.

Kuna artiklit refereerisid ka teised väljaanded ja näiteks Eesti Päevaleht juba ilma igasuguste viideteta Eesti Raudteele, leiame, et Äripäev on loonud Edelaraudtee ja Eesti Raudtee vahelisest probleemist ebaõige mulje ja aidanud kaasa selle levimisele massimeedias.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,75 -0.0861562
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153398
Filipiinide peeso PHP 63,64 0.0754776
Hiina jüaan CNY 8,05 -0.0856536
Hongkongi dollar HKD 9,17 -0.0490426
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0848371
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1216168
India ruupia INR 85,02 0.1779192
Indoneesia ruupia IDR 17451,51 0.2453357
Islandi kroon ISK 129,21 -0.0232126
Jaapani jeen JPY 132,19 -0.0453686
Kanada dollar CAD 1,52 0.0065911
LAV rand ZAR 16,88 0.5437631
Lõuna-Korea vonn KRW 1313,53 0.3514321
Malaysia ringgit MYR 4,85 0.0123701
Mehhiko peeso MXN 22,15 0.1401725
Norra kroon NOK 9,56 -0.1002684
Poola slott PLN 4,31 -0.0185787
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.050353
Rumeenia leu RON 4,65 0.0257981
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0374251
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.077925
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0088802
Taani kroon DKK 7,46 -0.0174286
Tai baht THB 38,10 0.1308925
Tšehhi kroon CZK 25,59 0.0469116
Türgi liir TRY 7,41 1.3822551
Ukraina grivna UAH 32,92 -0.084985
Ungari forint HUF 324,09 0.0308652
USA dollar USD 1,17 -0.0680967
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 0.0170551
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0859247
Vene rubla RUB 78,15 0.1014505

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018