Eesti Raudtee: me ei peatanud Edelaraudtee kaubavedusid

Edastame Eesti Raudtee vastulause 14.mail
Äripäevas ilmunud Sten- Aleks Pihlaku artiklile “Eesti Raudtee peatas
Edelaraudtee vedurid.”

Eilses Äripäevas ilmunud artikkel “Eesti Raudtee peatas Edelaraudtee vedurid” kajastab proportsionaalselt rohkem ja seega tasakaalustamata Edelaraudtee väiteid nagu oleks Eesti Raudtee peatanud ootamatult ja omavoliliselt Edelaraudtee kaubaveoliikluse Eesti Raudtee teedel.
See on vale.

Edelaraudtee ja Eesti Raudtee vahel on sõlmitud leping kohustab iga nelja aasta järel Edelaraudtee vedurijuhte, kaubasaatjaid ja -koostajad peavad läbima uue eksami, et saada luba Eesti Raudtee teedel töötamiseks. See nõue ei ole esmakordne ega uus. Eesti Raudtee ei vastuta selle eest, et Edelaraudtee ei täida lepingut ja tema töötajad, kes peavad jälgima oma töötajate töölubade kehtivust, on midagi kahe silma vahele jätnud.

Kaubaveol ei ole Edelaraudtee Eesti Raudteele konkurent, sest Eesti Raudtee ei opereeri Edelaraudtee teedel vaid Edelaraudtee kaup jõuab nendeni mööda meie teid ja annab ka meile tööd. Seega olema partnerid.

Ent tulen tagasi antud vahejuhtumi juurde. Põhimõte on raudteel sarnane, kui maanteeliikluses. Nii nagu sõidukijuhtidele väljastatakse load tähtajaliselt ja selle möödumisel tuleb neid uuendada sõltumata juhi teadmistest ja vilumusest, tuleb seda teha ka raudteel ainult selle vahega, et meil käib loa vahetamisega kaasas ka korduseksam. Täpselt samasuguste reeglite järgi pääsevad Eesti Raudtee omanduses olevale avalikule raudteele kõik teised raudteevedudega tegelevad operaatorid.

Eksami nõue ei ole Eesti Raudtee suva, vaid kehtiva regulatsiooni järgi peame olema veendunud, et Eesti Raudtee teedel töötavad teiste raudteefirmade töötajad tunnevad meie teid ja töötehnoloogiat ning ohutusnõudeid. Sama kehtiks ka Eesti Raudtee vedurijuhtide kohta, kui meil oleks vajadust sõita Edelaraudtee teedel.

Kuna raudteel kehtivad kõrgendatud ohutusnõudeid ei saa me riskida olukorra tekitamisega, kus meie teedel sõidavad kontrollimata pädevusega inimesed.
Selliste inimeste teele lubamise tagajärjel juhtuda võivate avariide korral kannaks täit vastutust Eesti Raudtee, mitte enam eksinud inimene.

Kahjuks ei pääsenud eeltoodud seisukohad artiklisse ja mõjule pääsesid ühe ettevõtte ebaõiged seisukohad, mis meist mitteolenevatel asjaoludel viisid artikli tasakaalust välja ja jättis probleemist vale mulje. Vestlusest loo autoriga selgus, et Eesti Raudtee seisukohad kadusid artikli tekstist olulisel määral toimetamise käigus.

Teile peaks uuriva ajakirjanduse teemana huvi pakkuma, kuidas on võimalik, et Edelaraudtee ei tea millised kohustused on ta endale Eesti Raudtee teedel opereerijana lepinguliselt võtnud. Liiklusohutuse seisukohast on murettekitav, kui Edelaraudtee nimetab oma töötajate kohustust sooritada pädevuseksam ja täita raudteede kasutuseeskirja ja sellest tulenevaid ohutusnõudeid ootamatuks ja alusetuks.

Kuna artiklit refereerisid ka teised väljaanded ja näiteks Eesti Päevaleht juba ilma igasuguste viideteta Eesti Raudteele, leiame, et Äripäev on loonud Edelaraudtee ja Eesti Raudtee vahelisest probleemist ebaõige mulje ja aidanud kaasa selle levimisele massimeedias.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.4040793
Brasiilia reaal BRL 4,35 0.5334627
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0255663
Filipiinide peeso PHP 62,01 0.1502059
Hiina jüaan CNY 7,48 0.0936605
Hongkongi dollar HKD 9,12 0.098773
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.0189784
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.5635477
India ruupia INR 79,05 0.0582242
Indoneesia ruupia IDR 16180,85 0.0947695
Islandi kroon ISK 126,32 1.1045302
Jaapani jeen JPY 128,45 -0.0155678
Kanada dollar CAD 1,53 0.0456859
LAV rand ZAR 15,86 1.7164629
Lõuna-Korea vonn KRW 1280,74 0.073449
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.4108641
Mehhiko peeso MXN 23,84 -0.4172409
Norra kroon NOK 9,44 -0.1131712
Poola slott PLN 4,30 0.4411456
Rootsi kroon SEK 10,24 0.4550581
Rumeenia leu RON 4,66 0.0643556
Singapuri dollar SGD 1,57 0.153071
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.3547317
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.1468175
Taani kroon DKK 7,45 0.0201367
Tai baht THB 37,95 0.2483035
Tšehhi kroon CZK 25,77 0.2216864
Türgi liir TRY 5,47 -0.3900412
Ukraina grivna UAH 30,59 0.0379356
Ungari forint HUF 323,42 0.3288249
USA dollar USD 1,16 0.103377
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.281336
Valgevene rubla BYN 2,33 0.4181936
Vene rubla RUB 73,76 0.6362509

Valdkonna töökuulutused