United Motors: sotside automaks paneks keskkonda saastama

United Motors ASi tegevjuht Toomas Pärna
ütles dv.ee-le,
et kui maksupoliitika hakkab soosima väiksema võimsusega autosid, viib see
tegelikult selleni, etsaastatakseenam keskkonda.

"Minu hinnangul ei ole eelnõu koostajad endale selgeks teinud, mida maksustada tahetakse ja millised tagajärjed sellega kaasnevad,“ ütles dv.ee-le BMWsid müüva United Motors ASi tegevjuht Toomas Pärna.

„Kui räägitakse keskkonnahoiust, siis tuleks maks nimetada saastemaksuks, mida on õiglane arvutada CO2 heitkoguse, mitte mootori võimsuse alusel. Need kaks parameetrit ei ole üks üheses seoses. Auto võimsuse maksustamine keskkonnasäästlikkuse ettekäändel on täiesti ebaloogiline, sest autotootjate arendustöö käibki just selles suunas, et toota mootori kubatuuri suurendamata võimsamaid, kuid samas väiksema kütusekuluga ja vähem saastavaid autosid. Kui maksupoliitika hakkab ühekülgselt soosima väiksema võimsusega autosid, viib see tegelikult selleni, et autopark suureneb odavate väikeautode arvel ning sama hulga reisijate ja kaupade veoks on vaja rohkem autosid, tehakse rohkem sõite ning lõppkokkuvõttes saastatakse keskkonda enam,“ selgitas Pärn.

„Kui aga sotsidest eelnõu koostajad plaanivad maksustada luksust kommunistlikul põhimõttel "kellel on rohkem, sellelt võtame ära ja jagame neile, kellel vähem”, siis see on hoopis teine teema, kus alustada tuleb luksuse mõiste defineerimisest. Naabrite lätlaste näide, kus luksusmaksu aluseks võeti auto hind, viis tegelikult selleni, et vähenes uute premium-klassi autode müük kasutatud ja odavamate autode arvel ning soovitud efekt riigikassa täitmisel jäi saavutamata ning karuteene tehti sellega ka loodushoiule,“ lisas ta.

Jaguarite teenindusega tegeleva Westland Autokeskus OÜ juht Marko Lillemets ütles: "Tuua keskkonna säästmise jaoks välja tore kava kehtestada lisamakse eelarvekriisi ajal jätab kuidagi kahtlase maitse suhu.“

Lillemets nõustus Raivo Kütiga Grupi ASist, et esiteks ei ole meil praegu defineeritud luksusauto termin. "Leian, et õiglane oleks maksu kohaldamisel lähtuda hoopis väljaheitegaaside CO-kogusest, kuna just need toredad lühendid nagu CO2, CO, Nox on meie suurimad vaenlased. Need gaasid aga ei ole ainult luksusautodel võimsusega 139 kW ja edasi. Reeglina, mida uuem auto, olgu ta luksuslik või mitte, seda keskkonnasõbralikum ta on. Probleemiks on just vanad ja regulaarselt hooldamata sõidu- ja veoautod. Ning piisavalt on veel tänavapildis Zile, Kamaze ja Kraze, millel must suits taga,“ selgitas ta.

"Puhta õhu pärast eraldi olen nõus maksma, aga mitte nahkistme ja negatiivse riigieelarve eest,“ lisas ta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 -0.095453
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused