Peugeot keeras võlgades müüjal kraanid kinni

Suurte võlgade tõttu lõpetas Peugeot' tehas
autode ja varuosade tarned selle automargi Eesti ja Läti ainuesindajale Kommest
Autole. Kui firma ei jõua lähipäevil järjekordse salapärase investoriga
rahastamises kokkuleppele, võib mustaks stsenaariumiks olla pankrot.

Esimesena ilmnesid Kommest Auto võlgadest tingitud raskused Lätis. Alates märtsist ei tarni Peugeot' tehas sinna autosid, aprillikuus peatati ka varuosade tarne.

"Lätis valitseb sügav teadmatus ja infosulg," ütleb Kommest Auto Läti tütarfirma üks endine töötaja, kes ei taha oma nime avalikustada.

"Firma müüb vaid neid autosid ja varuosi, mis praegu veel laos olemas on. Juhtkond, kes tegutses veel jaanuari alguseni, on tänaseks laiali jooksnud. Inimtühjad on nii marketingi- kui ka müügiosakond. Järele on jäänud vaid direktori kohusetäitja ja finantsdirektor," räägib ta.

Kommest Auto ainuomanik Toomas Rüütmann tunnistab raskusi Lätis, kuid lisab, et Lätis liidetakse kaks tütarfirmat, importöör Lauva Auto ja edasimüüja Lauva Autocentres, ja kõik tegevused koondatakse Eestisse.

Kui suured on Kommest Auto võlad Prantsusmaal asuva tehase ees, seda firma paberimajandust haldav Rüütmann ei ütle. Räägitakse ligi 10 miljoni euro ehk ca 150 miljoni krooni suurusest võlast.

"Probleemid tarnega on ja seda põhjusel, et SEB on peatanud teatud osades finantseerimise," ütleb ta. "Samas kinnitan, et vastavalt sõlmitud kokkulepetele Peugeot' kontserni ja koostööpartneritega ei kahjustu mingil määral Peugeot' olemasolevate klientide huvid. Oleme sõlminud uued lepingud ja esimesed varuosade partiid on juba kohal."

Pealtnäha on üle 10 aasta Peugeot'de müügiga tegelenud Rüütmann heatujuline, kuid vastused mõnele küsimusele lõpetab intervjuu juures viibiv suhtekorraldaja Hannes Hamburg. Viimane on Rüütmannile nõu andnud juba aastaid ja sõidab ka Peugeot'ga.

Tallinnas Sõpruse puiesteel asuva Kommest Auto uhkes müügisaalis on vaikne, töötajate naeratus on asendunud äreva pilguga. Müük ei lähe enam kuigi hästi. Näiteks tibukollast Peugeot 107 on müüdud sel aastal kokku vaid viis tükki.

Saalis uitab veel paar uudistajat ja juhatuse esimees, Rüütmanni väimees Raido Toonekurg. Ta kõnnib mureliku näoga, pilk maas.

Rüütmann väidab õhinal, et hädast välja aitava investoriga peetakse läbirääkimisi ja juba selle nädala lõpuks peaksid paberid saama allkirjad. Sama optimistlikku juttu uuest investorist rääkis Rüütmann ka ligi kuu aega tagasi.

Äripäevale teadaolevalt oli "kindlaks investoriks" Tallinna Kaubamaja omanikfirma NG Investeeringud. Viimasest teemat kommenteerida ei tahetud, kuid teadaolevalt jäänud tehing ära seetõttu, et ilmnesid Kommest Auto võlad ja nigel majandusseis.

Enamik autoäri hingeelu tundvaid inimesi, firmade omanikud ja juhid teavad Kommest Auto kehvast seisust. Räägitakse võimalikust pankrotist või sellest, et autotootja annab Peugeot' müügiõigused lihtsalt mõnele teisele firmale.

"See firma on kahjuks hävinud, ja hävitanud on ta omanik ise. Seal pole ühtegi pääseteed, keegi lihtsalt peab pankrotti minema. Kui te sõidate mööda Sõpruse puiesteed, siis Kommest Auto pole enam omaniku, vaid pankrotihalduri oma," ütles üks asjaga kursis olev, kuid anonüümsust palunud inimene.

Väärtpaberite keskregistri andmetel on Kommest Auto omanikfirma TR Majad eelmise aasta 5. juunil müünud 10 miljoni krooni väärtuses võlakirju. TR Majade võlakirju on ostnud umbes 40-50 inimest. Võlakirjade lunastamistähtaeg saabub selle aasta oktoobris. "Mul on raske kommenteerida, kes need inimesed on. Ma isiklikult neid ei tunne," ütleb TR Majade omanik Toomas Rüütmann.

Võlakirjade tagatiseks oli Rüütmanni sõnul Rakvere külje alla rajatav Põhjakeskus. Ometi müüs Rüütmann selle märtsis investorite teadmata vaikselt maha Kobe Asset 5 nimelisele firmale maha.

Kuigi Rüütmann lubab, et seisab igati võlakirju ostnud inimeste huvide eest, toimus juba kuu aega tagasi SEB eestvedamisel Rüütmanni võlausaldajate kriisikoosolek.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.828948
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,58 -0.083851
Hiina jüaan CNY 7,78 -0.609063
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.402889
Horvaatia kuna HRK 7,55 0
Iisraeli seekel ILS 4,15 -0.32388
India ruupia INR 75,62 -0.784282
Indoneesia ruupia IDR 15994,00 -0.497698
Islandi kroon ISK 123,52 -0.22215
Jaapani jeen JPY 132,52 -0.465692
Kanada dollar CAD 1,51 -0.215033
LAV rand ZAR 15,82 -0.698769
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,50 -0.023404
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.508684
Mehhiko peeso MXN 22,50 0.020895
Norra kroon NOK 9,76 -0.814667
Poola slott PLN 4,22 0.009484
Rootsi kroon SEK 9,93 -0.165816
Rubla RUB 69,31 0
Rumeenia leu RON 4,63 0.045345
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.439394
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.523102
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.030033
Taani kroon DKK 7,44 0.010747
Tai baht THB 38,26 -0.545879
Tšehhi kroon CZK 25,70 0.155872
Türgi liir TRY 4,58 1.445291
Ukraina grivna UAH 32,40 0.049401
Ungari forint HUF 313,68 -0.289265
USA dollar USD 1,18 -0.448168
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.052829
Valgevene rubla BRL 3,93 0.362577
Valgevene rubla BYN 23789,00 -0.949327

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017