Peugeot keeras võlgades müüjal kraanid kinni

Suurte võlgade tõttu lõpetas Peugeot' tehas
autode ja varuosade tarned selle automargi Eesti ja Läti ainuesindajale Kommest
Autole. Kui firma ei jõua lähipäevil järjekordse salapärase investoriga
rahastamises kokkuleppele, võib mustaks stsenaariumiks olla pankrot.

Esimesena ilmnesid Kommest Auto võlgadest tingitud raskused Lätis. Alates märtsist ei tarni Peugeot' tehas sinna autosid, aprillikuus peatati ka varuosade tarne.

"Lätis valitseb sügav teadmatus ja infosulg," ütleb Kommest Auto Läti tütarfirma üks endine töötaja, kes ei taha oma nime avalikustada.

"Firma müüb vaid neid autosid ja varuosi, mis praegu veel laos olemas on. Juhtkond, kes tegutses veel jaanuari alguseni, on tänaseks laiali jooksnud. Inimtühjad on nii marketingi- kui ka müügiosakond. Järele on jäänud vaid direktori kohusetäitja ja finantsdirektor," räägib ta.

Kommest Auto ainuomanik Toomas Rüütmann tunnistab raskusi Lätis, kuid lisab, et Lätis liidetakse kaks tütarfirmat, importöör Lauva Auto ja edasimüüja Lauva Autocentres, ja kõik tegevused koondatakse Eestisse.

Kui suured on Kommest Auto võlad Prantsusmaal asuva tehase ees, seda firma paberimajandust haldav Rüütmann ei ütle. Räägitakse ligi 10 miljoni euro ehk ca 150 miljoni krooni suurusest võlast.

"Probleemid tarnega on ja seda põhjusel, et SEB on peatanud teatud osades finantseerimise," ütleb ta. "Samas kinnitan, et vastavalt sõlmitud kokkulepetele Peugeot' kontserni ja koostööpartneritega ei kahjustu mingil määral Peugeot' olemasolevate klientide huvid. Oleme sõlminud uued lepingud ja esimesed varuosade partiid on juba kohal."

Pealtnäha on üle 10 aasta Peugeot'de müügiga tegelenud Rüütmann heatujuline, kuid vastused mõnele küsimusele lõpetab intervjuu juures viibiv suhtekorraldaja Hannes Hamburg. Viimane on Rüütmannile nõu andnud juba aastaid ja sõidab ka Peugeot'ga.

Tallinnas Sõpruse puiesteel asuva Kommest Auto uhkes müügisaalis on vaikne, töötajate naeratus on asendunud äreva pilguga. Müük ei lähe enam kuigi hästi. Näiteks tibukollast Peugeot 107 on müüdud sel aastal kokku vaid viis tükki.

Saalis uitab veel paar uudistajat ja juhatuse esimees, Rüütmanni väimees Raido Toonekurg. Ta kõnnib mureliku näoga, pilk maas.

Rüütmann väidab õhinal, et hädast välja aitava investoriga peetakse läbirääkimisi ja juba selle nädala lõpuks peaksid paberid saama allkirjad. Sama optimistlikku juttu uuest investorist rääkis Rüütmann ka ligi kuu aega tagasi.

Äripäevale teadaolevalt oli "kindlaks investoriks" Tallinna Kaubamaja omanikfirma NG Investeeringud. Viimasest teemat kommenteerida ei tahetud, kuid teadaolevalt jäänud tehing ära seetõttu, et ilmnesid Kommest Auto võlad ja nigel majandusseis.

Enamik autoäri hingeelu tundvaid inimesi, firmade omanikud ja juhid teavad Kommest Auto kehvast seisust. Räägitakse võimalikust pankrotist või sellest, et autotootja annab Peugeot' müügiõigused lihtsalt mõnele teisele firmale.

"See firma on kahjuks hävinud, ja hävitanud on ta omanik ise. Seal pole ühtegi pääseteed, keegi lihtsalt peab pankrotti minema. Kui te sõidate mööda Sõpruse puiesteed, siis Kommest Auto pole enam omaniku, vaid pankrotihalduri oma," ütles üks asjaga kursis olev, kuid anonüümsust palunud inimene.

Väärtpaberite keskregistri andmetel on Kommest Auto omanikfirma TR Majad eelmise aasta 5. juunil müünud 10 miljoni krooni väärtuses võlakirju. TR Majade võlakirju on ostnud umbes 40-50 inimest. Võlakirjade lunastamistähtaeg saabub selle aasta oktoobris. "Mul on raske kommenteerida, kes need inimesed on. Ma isiklikult neid ei tunne," ütleb TR Majade omanik Toomas Rüütmann.

Võlakirjade tagatiseks oli Rüütmanni sõnul Rakvere külje alla rajatav Põhjakeskus. Ometi müüs Rüütmann selle märtsis investorite teadmata vaikselt maha Kobe Asset 5 nimelisele firmale maha.

Kuigi Rüütmann lubab, et seisab igati võlakirju ostnud inimeste huvide eest, toimus juba kuu aega tagasi SEB eestvedamisel Rüütmanni võlausaldajate kriisikoosolek.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0891663
Brasiilia reaal BRL 4,36 -0.0595948
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0102307
Filipiinide peeso PHP 61,82 0.2887688
Hiina jüaan CNY 7,51 0.3686242
Hongkongi dollar HKD 9,07 -0.0716009
Horvaatia kuna HRK 7,37 -0.0244038
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0931277
India ruupia INR 78,77 0.0457236
Indoneesia ruupia IDR 16292,27 1.1236883
Islandi kroon ISK 126,22 0.0237737
Jaapani jeen JPY 127,79 0.0939923
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0844156
LAV rand ZAR 15,81 0.1526253
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,22 0.0880686
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.1144066
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,46 -0.0327637
Poola slott PLN 4,32 0.1668405
Rootsi kroon SEK 10,27 -0.0720097
Rumeenia leu RON 4,67 0.0192823
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1399847
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.1562093
Taani kroon DKK 7,45 0.0174501
Tai baht THB 38,07 0.2744908
Tšehhi kroon CZK 25,86 0.1083969
Türgi liir TRY 5,50 0.420122
Ukraina grivna UAH 30,38 -0.4205165
Ungari forint HUF 325,39 0.5717995
USA dollar USD 1,16 -0.0605013
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.154266
Valgevene rubla BYN 2,32 0.1122189
Vene rubla RUB 73,67 0.1469611

Valdkonna töökuulutused