Peugeot keeras võlgades müüjal kraanid kinni

Suurte võlgade tõttu lõpetas Peugeot' tehas
autode ja varuosade tarned selle automargi Eesti ja Läti ainuesindajale Kommest
Autole. Kui firma ei jõua lähipäevil järjekordse salapärase investoriga
rahastamises kokkuleppele, võib mustaks stsenaariumiks olla pankrot.

Esimesena ilmnesid Kommest Auto võlgadest tingitud raskused Lätis. Alates märtsist ei tarni Peugeot' tehas sinna autosid, aprillikuus peatati ka varuosade tarne.

"Lätis valitseb sügav teadmatus ja infosulg," ütleb Kommest Auto Läti tütarfirma üks endine töötaja, kes ei taha oma nime avalikustada.

"Firma müüb vaid neid autosid ja varuosi, mis praegu veel laos olemas on. Juhtkond, kes tegutses veel jaanuari alguseni, on tänaseks laiali jooksnud. Inimtühjad on nii marketingi- kui ka müügiosakond. Järele on jäänud vaid direktori kohusetäitja ja finantsdirektor," räägib ta.

Kommest Auto ainuomanik Toomas Rüütmann tunnistab raskusi Lätis, kuid lisab, et Lätis liidetakse kaks tütarfirmat, importöör Lauva Auto ja edasimüüja Lauva Autocentres, ja kõik tegevused koondatakse Eestisse.

Kui suured on Kommest Auto võlad Prantsusmaal asuva tehase ees, seda firma paberimajandust haldav Rüütmann ei ütle. Räägitakse ligi 10 miljoni euro ehk ca 150 miljoni krooni suurusest võlast.

"Probleemid tarnega on ja seda põhjusel, et SEB on peatanud teatud osades finantseerimise," ütleb ta. "Samas kinnitan, et vastavalt sõlmitud kokkulepetele Peugeot' kontserni ja koostööpartneritega ei kahjustu mingil määral Peugeot' olemasolevate klientide huvid. Oleme sõlminud uued lepingud ja esimesed varuosade partiid on juba kohal."

Pealtnäha on üle 10 aasta Peugeot'de müügiga tegelenud Rüütmann heatujuline, kuid vastused mõnele küsimusele lõpetab intervjuu juures viibiv suhtekorraldaja Hannes Hamburg. Viimane on Rüütmannile nõu andnud juba aastaid ja sõidab ka Peugeot'ga.

Tallinnas Sõpruse puiesteel asuva Kommest Auto uhkes müügisaalis on vaikne, töötajate naeratus on asendunud äreva pilguga. Müük ei lähe enam kuigi hästi. Näiteks tibukollast Peugeot 107 on müüdud sel aastal kokku vaid viis tükki.

Saalis uitab veel paar uudistajat ja juhatuse esimees, Rüütmanni väimees Raido Toonekurg. Ta kõnnib mureliku näoga, pilk maas.

Rüütmann väidab õhinal, et hädast välja aitava investoriga peetakse läbirääkimisi ja juba selle nädala lõpuks peaksid paberid saama allkirjad. Sama optimistlikku juttu uuest investorist rääkis Rüütmann ka ligi kuu aega tagasi.

Äripäevale teadaolevalt oli "kindlaks investoriks" Tallinna Kaubamaja omanikfirma NG Investeeringud. Viimasest teemat kommenteerida ei tahetud, kuid teadaolevalt jäänud tehing ära seetõttu, et ilmnesid Kommest Auto võlad ja nigel majandusseis.

Enamik autoäri hingeelu tundvaid inimesi, firmade omanikud ja juhid teavad Kommest Auto kehvast seisust. Räägitakse võimalikust pankrotist või sellest, et autotootja annab Peugeot' müügiõigused lihtsalt mõnele teisele firmale.

"See firma on kahjuks hävinud, ja hävitanud on ta omanik ise. Seal pole ühtegi pääseteed, keegi lihtsalt peab pankrotti minema. Kui te sõidate mööda Sõpruse puiesteed, siis Kommest Auto pole enam omaniku, vaid pankrotihalduri oma," ütles üks asjaga kursis olev, kuid anonüümsust palunud inimene.

Väärtpaberite keskregistri andmetel on Kommest Auto omanikfirma TR Majad eelmise aasta 5. juunil müünud 10 miljoni krooni väärtuses võlakirju. TR Majade võlakirju on ostnud umbes 40-50 inimest. Võlakirjade lunastamistähtaeg saabub selle aasta oktoobris. "Mul on raske kommenteerida, kes need inimesed on. Ma isiklikult neid ei tunne," ütleb TR Majade omanik Toomas Rüütmann.

Võlakirjade tagatiseks oli Rüütmanni sõnul Rakvere külje alla rajatav Põhjakeskus. Ometi müüs Rüütmann selle märtsis investorite teadmata vaikselt maha Kobe Asset 5 nimelisele firmale maha.

Kuigi Rüütmann lubab, et seisab igati võlakirju ostnud inimeste huvide eest, toimus juba kuu aega tagasi SEB eestvedamisel Rüütmanni võlausaldajate kriisikoosolek.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.4661711
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.0257883
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 60,09 0.2552808
Hiina jüaan CNY 7,73 0.1761749
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.01346
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0094298
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.119127
India ruupia INR 81,11 0.2794056
Indoneesia ruupia IDR 16143,98 -0.0967226
Islandi kroon ISK 136,80 -0.5958436
Jaapani jeen JPY 124,33 -0.2327074
Kanada dollar CAD 1,51 0.2052572
LAV rand ZAR 15,82 0.7085967
Lõuna-Korea vonn KRW 1285,18 -0.1918223
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.4603263
Mehhiko peeso MXN 21,84 0.3045154
Norra kroon NOK 9,76 0.3536511
Poola slott PLN 4,28 0.0210182
Rootsi kroon SEK 10,26 0.1425266
Rumeenia leu RON 4,71 0.1487526
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1100965
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1928969
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0794351
Taani kroon DKK 7,47 0.0066981
Tai baht THB 36,15 0.0365272
Tšehhi kroon CZK 25,60 0.1095119
Türgi liir TRY 6,09 0.6332567
Ukraina grivna UAH 31,58 -0.6680569
Ungari forint HUF 317,77 0.1702235
USA dollar USD 1,14 -0.0263992
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.3141113
Valgevene rubla BYN 2,45 0.1392244
Vene rubla RUB 75,58 0.2331386

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019