Maanteeameti hange tekitab teefirmades nördimust

Maanteeamet andis pindamistööd firmale,
kelle pakkumine riigihankel polnud sugugi kõige odavam. Hankelt kõrvale jäänute
arvates oli riigiameti korraldatud hange ebaõnnestunud.

Vaadates maanteeameti klaaskiu lisandiga pindamise hanke tulemusi, kerkib küsimus, kas ühel osalejal võis olla teistega võrreldes eelnevalt rohkem informatsiooni. Kuuest hankel osalenud firmast kas kõrvaldati hankemenetlusest või siis jäeti kvalifitseerimata viis.

Võitjaks tulnud OÜ Üle pakkumine 13,7 miljonit krooni aastas oli hinna poolest küll alles kolmas, kuid teistele pakkujatele sai peamiseks komistuskiviks nõue, et pindamisseade peab võimaldama pindamist vähemalt kolme meetri laiuselt.

Teedeehitajate kinnitusel toodab sellise laiusega seadet ainult Prantsuse firma Secmair ning just valminud seadme saamiseks üritati saada optsioonikirja, kuid Ülel olevat olnud prantslastega juba varasem kokkuleppe.

"Üle kohta ei ütle ma midagi, aga maanteeamet peaks küll mõtlema, kas nad tahavad konkurentsi või ei taha," ütles OÜ Hiiu Teed juhataja Raigo Sahtel. Nende firma sai tootjalt kirjaliku seadme saamise kinnituse alles septembriks. Töödega tuleb alustada aga juba suvel.

"Hanke korraldus jättis soovida. Nõutakse seadet, mida ei saa rentida, mille valmistamiseks kulub 6-8 kuud ning mida on vaja 1-2 kuu pärast," viskas ASi Talter juht Sven Pertens kivi maanteeameti kapsaaeda.

Mõistlik oleks olnud hange juba sügisel välja kuulutada, siis oleksid kõik saanud masina õigeks ajaks tellida või sõlmida selle saamiseks optsioonilepingu, rääkis Pertens.

Sahtel ütles, et kellel oli parem info, see sai tehasega varem kontakti võtta. Majandusspionaaž on iga firma oma asi, märkis ta.

OÜ Rapla Teed juhi Tõnu Vilipuu arvates tegi Üle õige, kuid äriliselt riskantse pindamisseadme ostu otsuse. Hinna poolest oli Rapla firma pakkumine Üle omast parem, kuid Rapla mehed pakkusid 2,6 meetri laiust pindamist.

Üle juhatuse liige ning üks omanikest Priit Post ei olnud hankest rääkides väga jutukas. Tema kinnitusel saadi infot hanketingimustest alles hanke väljakuulutamisel.

Kuidas just teil õnnestus pindamismasin saada? "Ju olime kõige nobedamad. Miks teistel masinat ei õnnestunud saada, peate nendelt küsima," vastas Post.

ASist Turgel Grupp teatati, et neil põhjustas ebaõnnestumise projektijuhi puudulik teedeehitusalane haridus. Kvalifitseerimata jäeti hankel ka OÜ Valga Teed.

Maanteeamet nõudis kolme meetri laiust seadet seetõttu, et nii saab tee kahe käiguga ära katta ja arvestas, et seadmeid pole raske hankida.

Intervjuu maanteeameti peadirektori asetäitja Koit Tsefelsiga.

Mul on üks Teie allkirjaga käskkiri, mille järgi kvalifitseerus kuue osalejaga klaaskiu lisandiga pindamistööde hankel ainult OÜ Üle. Ülejäänud kas kõrvaldati hankemenetlusest või jäeti kvalifitseerimata. Kuidas Te seda kommenteerite?

Ka meie jaoks oli tegemist suhteliselt pretsedenditu hanketulemusega. Arutasime tõsiselt pakkumiste sisu. Jäi mulje, et pakkujad ei teinud korralikult kodutööd, esitati valeandmeid.

Miks ei kuulutatud hanget varem välja, näiteks eelmisel sügisel?

Probleem oli selles, et üritasime hanke siduda kevadise teede ülevaatusega. Selgus, et teede olukord on suhteliselt hea ning ülekatete tegemise asemel saame rohkem pindamist kasutada. Pindamise puhul on ruutmeetri hind oluliselt madalam.

Hankel osalenute väitel pidi maanteeamet teadma, et kolme meetri laiust seadet ei ole tehasest võimalik nii kiiresti saada?

Eelmisel sügisel käis siin tehnoloogiat tutvustamas üks inglane, kes ütles, et prantslastel on seadmeid piisavalt. Meie seda kontrollinud ei ole. Kuid Euroopast on pindamise seadmeid võimalik rentida.

Miks peab seade tingimata vähemalt kolme meetri laiune olema?

Kolme meetri laiuse seadmega saame teed enam-vähem kahe käiguga ära katta. Kitsamate seadmetega jääb kolmandaks käiguks kitsas riba, mida on raske katta.

Kas klaaskiu lisandiga pindamine on uus asi?

Tegemist on suhteliselt uue tehnoloogiaga, mida meie kasutame esimest korda. Klaaskiud pannakse kahe emulsioonikihi vahele ning sinna peale killustik. Efekt on selles, et tees olevad alumised praod ei tule läbi pinnatud katte.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0509911
Brasiilia reaal BRL 4,34 0.029947
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204604
Filipiinide peeso PHP 61,76 0.0599472
Hiina jüaan CNY 7,51 0
Hongkongi dollar HKD 9,10 0.0021989
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0176106
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0285361
India ruupia INR 79,15 0
Indoneesia ruupia IDR 16136,29 0
Islandi kroon ISK 124,63 0.0160501
Jaapani jeen JPY 127,56 0.0392126
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0454811
LAV rand ZAR 15,91 -0.0822647
Lõuna-Korea vonn KRW 1287,82 0.0403946
Malaysia ringgit MYR 4,63 -0.0991914
Mehhiko peeso MXN 23,78 -0.0197628
Norra kroon NOK 9,48 0.01793
Poola slott PLN 4,31 -0.044058
Rootsi kroon SEK 10,30 -0.04172
Rumeenia leu RON 4,67 0.0257174
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.076331
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0568764
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.0086828
Taani kroon DKK 7,45 0.0214707
Tai baht THB 37,92 -0.0305847
Tšehhi kroon CZK 25,84 0.0038709
Türgi liir TRY 5,50 0.0819583
Ukraina grivna UAH 30,62 0
Ungari forint HUF 322,24 0.0062069
USA dollar USD 1,16 -0.0172563
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.0595699
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0215313
Vene rubla RUB 73,94 -0.0223098

Valdkonna töökuulutused