Ekspert: Eesti olulisim transiidiprobleem on otsustamiskiirus

Eesti transiidiuuringu ekspertrühma juhi
Enno Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii
aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele
transiidis.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi juhtimisel arutas komisjon koos ekspertidega Eesti transiidiuuringu tulemusi.

Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele transiidis. Ekspertideütluste kohaselt nähta piisavalt vaeva sellega, et tuua Eestisse kalleid ja töömahukaid transiidikaupu. Samuti puudub ühtne merenduspoliitika ning logistika arengukava. Rõhutati, et kaubavoogude kasvu pärsib endiselt aeglane Eesti-Vene piiriületus. Nenditi samuti, et konteinervedude arendamise uus strateegia Eestis Hiina suunal sisaldab riske ja pole siiani terviklikult läbi töötatud.

Arutluste käigus tõdeti, et transiidivedude tulevik sõltub nii makromajanduse olukorrast kui ka Eesti ja Venemaa suhetest. Märgiti, et mida kauem Venemaaga piiriületuse probleem jätkub, seda rohkem kerkib konteinerveol uue probleemina nii hinna kui ka ajabarjäär.

Klaas tõstis üles küsimuse riigi ja ettevõtjate koostööst transiidi ja logistikavaldkonna arendamisel. Eksperdid rõhutasid vajadust riigi koostöö suurendamiseks eeskätt infrastruktuuri väljaarendamisel. Ettevõtjate tähelepanu keskendub teenuse pakkumisele ja opereerimisele. Rõhutati vajadust Eesti pikaajalise logistikastrateegia väljatöötamiseks, mille osad on nii transpordi kui ka transiidipoliitika. Ida-Lääne suunalisel transiidivedude probleemide lahendamisel ootavad ettevõtjad riigilt logistikavõrgustiku arendamist ja toetamist. Muuga sadama projekti silmas pidades rõhutati, et riik peaks kaasama teadlasi, eksperte ja spetsialiste pragmaatilise ja läbimõeldud suhtumise kujundamisel nn megaprojektide osas. Ka Ningbo sadama investeeringu osas tuleks projekti otstarbekust analüüsida tarneahela kui terviku seisukohast ja võtta arvesse terviklahendused.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.018482
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0901818
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204604
Filipiinide peeso PHP 62,56 0.0303781
Hiina jüaan CNY 8,01 0.0949608
Hongkongi dollar HKD 9,08 0.1212763
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.0269916
Iisraeli seekel ILS 4,23 0.1398369
India ruupia INR 85,47 0.0948567
Indoneesia ruupia IDR 17613,76 0.095016
Islandi kroon ISK 134,44 0.0223198
Jaapani jeen JPY 129,59 0.1623126
Kanada dollar CAD 1,50 0.0465456
LAV rand ZAR 16,60 -0.1786036
Lõuna-Korea vonn KRW 1307,94 -0.0970051
Malaysia ringgit MYR 4,81 0.0540642
Mehhiko peeso MXN 21,80 0.0087144
Norra kroon NOK 9,44 0.0021196
Poola slott PLN 4,29 -0.0629121
Rootsi kroon SEK 10,36 -0.0144742
Rumeenia leu RON 4,66 0.0107298
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.0125502
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0340909
Šveitsi frank CHF 1,14 0.087535
Taani kroon DKK 7,46 0.0214512
Tai baht THB 37,81 0.0471058
Tšehhi kroon CZK 25,82 0.0387462
Türgi liir TRY 6,69 0.0029877
Ukraina grivna UAH 32,34 0.0776816
Ungari forint HUF 322,42 -0.0372047
USA dollar USD 1,16 0.0690846
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.3169752
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0449879
Vene rubla RUB 75,97 -0.0185575

Valdkonna töökuulutused