Ekspert: Eesti olulisim transiidiprobleem on otsustamiskiirus

Eesti transiidiuuringu ekspertrühma juhi
Enno Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii
aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele
transiidis.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi juhtimisel arutas komisjon koos ekspertidega Eesti transiidiuuringu tulemusi.

Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele transiidis. Ekspertideütluste kohaselt nähta piisavalt vaeva sellega, et tuua Eestisse kalleid ja töömahukaid transiidikaupu. Samuti puudub ühtne merenduspoliitika ning logistika arengukava. Rõhutati, et kaubavoogude kasvu pärsib endiselt aeglane Eesti-Vene piiriületus. Nenditi samuti, et konteinervedude arendamise uus strateegia Eestis Hiina suunal sisaldab riske ja pole siiani terviklikult läbi töötatud.

Arutluste käigus tõdeti, et transiidivedude tulevik sõltub nii makromajanduse olukorrast kui ka Eesti ja Venemaa suhetest. Märgiti, et mida kauem Venemaaga piiriületuse probleem jätkub, seda rohkem kerkib konteinerveol uue probleemina nii hinna kui ka ajabarjäär.

Klaas tõstis üles küsimuse riigi ja ettevõtjate koostööst transiidi ja logistikavaldkonna arendamisel. Eksperdid rõhutasid vajadust riigi koostöö suurendamiseks eeskätt infrastruktuuri väljaarendamisel. Ettevõtjate tähelepanu keskendub teenuse pakkumisele ja opereerimisele. Rõhutati vajadust Eesti pikaajalise logistikastrateegia väljatöötamiseks, mille osad on nii transpordi kui ka transiidipoliitika. Ida-Lääne suunalisel transiidivedude probleemide lahendamisel ootavad ettevõtjad riigilt logistikavõrgustiku arendamist ja toetamist. Muuga sadama projekti silmas pidades rõhutati, et riik peaks kaasama teadlasi, eksperte ja spetsialiste pragmaatilise ja läbimõeldud suhtumise kujundamisel nn megaprojektide osas. Ka Ningbo sadama investeeringu osas tuleks projekti otstarbekust analüüsida tarneahela kui terviku seisukohast ja võtta arvesse terviklahendused.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.4835221
Brasiilia reaal BRL 4,42 -0.0180971
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306764
Filipiinide peeso PHP 59,93 0.3062915
Hiina jüaan CNY 7,83 0.1573675
Hongkongi dollar HKD 8,87 -0.0383086
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0514097
Iisraeli seekel ILS 4,27 -0.0187148
India ruupia INR 81,48 0.2719866
Indoneesia ruupia IDR 16527,35 0.396426
Islandi kroon ISK 140,01 -0.0285612
Jaapani jeen JPY 128,88 -0.1549427
Kanada dollar CAD 1,52 0.0923057
LAV rand ZAR 16,15 0.3230355
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,82 0.4085786
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.0316016
Mehhiko peeso MXN 23,09 0.0446276
Norra kroon NOK 9,73 0.0987695
Poola slott PLN 4,30 0.0814446
Rootsi kroon SEK 10,30 0.1108141
Rumeenia leu RON 4,65 0.0064524
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0577775
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.1671495
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0265651
Taani kroon DKK 7,46 -0.0187537
Tai baht THB 37,20 -0.0787
Tšehhi kroon CZK 25,80 -0.0658583
Türgi liir TRY 6,08 0.3844758
Ukraina grivna UAH 31,50 -0.0174546
Ungari forint HUF 323,39 -0.0030921
USA dollar USD 1,14 -0.0352082
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.8634744
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.0457457
Vene rubla RUB 75,38 0.1682276

Valdkonna töökuulutused