Ekspert: Eesti olulisim transiidiprobleem on otsustamiskiirus

Eesti transiidiuuringu ekspertrühma juhi
Enno Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii
aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele
transiidis.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi juhtimisel arutas komisjon koos ekspertidega Eesti transiidiuuringu tulemusi.

Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele transiidis. Ekspertideütluste kohaselt nähta piisavalt vaeva sellega, et tuua Eestisse kalleid ja töömahukaid transiidikaupu. Samuti puudub ühtne merenduspoliitika ning logistika arengukava. Rõhutati, et kaubavoogude kasvu pärsib endiselt aeglane Eesti-Vene piiriületus. Nenditi samuti, et konteinervedude arendamise uus strateegia Eestis Hiina suunal sisaldab riske ja pole siiani terviklikult läbi töötatud.

Arutluste käigus tõdeti, et transiidivedude tulevik sõltub nii makromajanduse olukorrast kui ka Eesti ja Venemaa suhetest. Märgiti, et mida kauem Venemaaga piiriületuse probleem jätkub, seda rohkem kerkib konteinerveol uue probleemina nii hinna kui ka ajabarjäär.

Klaas tõstis üles küsimuse riigi ja ettevõtjate koostööst transiidi ja logistikavaldkonna arendamisel. Eksperdid rõhutasid vajadust riigi koostöö suurendamiseks eeskätt infrastruktuuri väljaarendamisel. Ettevõtjate tähelepanu keskendub teenuse pakkumisele ja opereerimisele. Rõhutati vajadust Eesti pikaajalise logistikastrateegia väljatöötamiseks, mille osad on nii transpordi kui ka transiidipoliitika. Ida-Lääne suunalisel transiidivedude probleemide lahendamisel ootavad ettevõtjad riigilt logistikavõrgustiku arendamist ja toetamist. Muuga sadama projekti silmas pidades rõhutati, et riik peaks kaasama teadlasi, eksperte ja spetsialiste pragmaatilise ja läbimõeldud suhtumise kujundamisel nn megaprojektide osas. Ka Ningbo sadama investeeringu osas tuleks projekti otstarbekust analüüsida tarneahela kui terviku seisukohast ja võtta arvesse terviklahendused.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0128279
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0161655
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0562458
Filipiinide peeso PHP 61,94 0.0371477
Hiina jüaan CNY 7,48 0.0160561
Hongkongi dollar HKD 9,11 0.0186571
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0298232
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0784687
India ruupia INR 78,99 -0.0189861
Indoneesia ruupia IDR 16168,32 0.0172589
Islandi kroon ISK 124,95 0.0080038
Jaapani jeen JPY 128,36 -0.0856231
Kanada dollar CAD 1,53 -0.2480094
LAV rand ZAR 15,61 0.1231543
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,27 0.1148617
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.3330162
Mehhiko peeso MXN 24,02 0.3349622
Norra kroon NOK 9,44 -0.2041313
Poola slott PLN 4,29 0.1143711
Rootsi kroon SEK 10,24 0.4648654
Rumeenia leu RON 4,66 0.0450489
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0191339
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1830873
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.1209085
Taani kroon DKK 7,45 -0.0053698
Tai baht THB 37,93 0.2012843
Tšehhi kroon CZK 25,75 0.1361232
Türgi liir TRY 5,48 -0.1767944
Ukraina grivna UAH 30,57 -0.0395708
Ungari forint HUF 322,55 0.0589403
USA dollar USD 1,16 0.0086147
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0419011
Valgevene rubla BYN 2,32 0.172451
Vene rubla RUB 73,56 0.3733181

Valdkonna töökuulutused