Ekspert: Eesti olulisim transiidiprobleem on otsustamiskiirus

Eesti transiidiuuringu ekspertrühma juhi
Enno Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii
aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele
transiidis.

Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Urmas Klaasi juhtimisel arutas komisjon koos ekspertidega Eesti transiidiuuringu tulemusi.

Lendi sõnul on olulisemateks transiidiprobleemideks käesoleval ajal nii aeglane otsustamiskiirus kui ka suutmatus reageerida arengutrendidele transiidis. Ekspertideütluste kohaselt nähta piisavalt vaeva sellega, et tuua Eestisse kalleid ja töömahukaid transiidikaupu. Samuti puudub ühtne merenduspoliitika ning logistika arengukava. Rõhutati, et kaubavoogude kasvu pärsib endiselt aeglane Eesti-Vene piiriületus. Nenditi samuti, et konteinervedude arendamise uus strateegia Eestis Hiina suunal sisaldab riske ja pole siiani terviklikult läbi töötatud.

Arutluste käigus tõdeti, et transiidivedude tulevik sõltub nii makromajanduse olukorrast kui ka Eesti ja Venemaa suhetest. Märgiti, et mida kauem Venemaaga piiriületuse probleem jätkub, seda rohkem kerkib konteinerveol uue probleemina nii hinna kui ka ajabarjäär.

Klaas tõstis üles küsimuse riigi ja ettevõtjate koostööst transiidi ja logistikavaldkonna arendamisel. Eksperdid rõhutasid vajadust riigi koostöö suurendamiseks eeskätt infrastruktuuri väljaarendamisel. Ettevõtjate tähelepanu keskendub teenuse pakkumisele ja opereerimisele. Rõhutati vajadust Eesti pikaajalise logistikastrateegia väljatöötamiseks, mille osad on nii transpordi kui ka transiidipoliitika. Ida-Lääne suunalisel transiidivedude probleemide lahendamisel ootavad ettevõtjad riigilt logistikavõrgustiku arendamist ja toetamist. Muuga sadama projekti silmas pidades rõhutati, et riik peaks kaasama teadlasi, eksperte ja spetsialiste pragmaatilise ja läbimõeldud suhtumise kujundamisel nn megaprojektide osas. Ka Ningbo sadama investeeringu osas tuleks projekti otstarbekust analüüsida tarneahela kui terviku seisukohast ja võtta arvesse terviklahendused.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.216257
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,59 -0.171351
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.174367
Hongkongi dollar HKD 9,18 -0.170782
Horvaatia kuna HRK 7,50 -0.074582
Iisraeli seekel ILS 4,11 -0.140954
India ruupia INR 76,51 -0.171452
Indoneesia ruupia IDR 15904,00 -0.16948
Islandi kroon ISK 124,22 -0.280957
Jaapani jeen JPY 133,94 0.157038
Kanada dollar CAD 1,48 -0.235302
LAV rand ZAR 16,08 -0.055948
Lõuna-Korea vonn KRW 1330,30 -0.172594
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.170713
Mehhiko peeso MXN 22,34 -0.123377
Norra kroon NOK 9,41 -0.040594
Poola slott PLN 4,24 0.025977
Rootsi kroon SEK 9,62 0.011229
Rubla RUB 67,60 -0.165416
Rumeenia leu RON 4,60 -0.019563
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.106031
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.111938
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.118911
Taani kroon DKK 7,44 0.000268
Tai baht THB 39,00 -0.281257
Tšehhi kroon CZK 25,65 -0.066232
Türgi liir TRY 4,35 0.540665
Ukraina grivna UAH 31,34 -0.171393
Ungari forint HUF 308,25 0.084418
USA dollar USD 1,18 -0.212973
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.046705
Valgevene rubla BRL 3,75 -0.194061
Valgevene rubla BYN 23168,00 -0.172354

Valdkonna töökuulutused

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017