Asjatundjad: valmistu merele minekuks hoolikalt

Eesti purjetamisasjatundjad ütlesid, et kui
Sitsiilia lähedal merehätta sattunud soomlased oleks lõbureisiks hoolikamalt
valmistunud, poleks nad nii täbarasse olukorda sattunud.

Täna algab Tallinna lahel uus purjetamishooaeg. Soomlaste äparduste vältimiseks tasub mõistusega hinnata oma varasemaid purjetamiskogemusi, valitud marsruuti, aluse merekindlust ja kaasa pakitavaid sidevahendeid.

Viktor Siilats ütles, et soomlased oleksid võinud enda päästmiseks rohkem teha. "Esiteks ei olnud neil vist pikamaareisiks küllaldast ettevalmistust, sest ega ikka mobiiliga merel abi ei kutsuta! Selleks on VHF-raadio. Veel parem, kui neid on kaks ja kui on ka satelliittelefon,“ rääkis Siilats.

"Järgnevalt, kui paadil pole satelliitlokaatorit, siis võiks selline lokaator olla (purjetaja - toim) taskus. Kolmandaks on vähetõenäoline, et rebeneb puri ja mootor ütleb samuti üles. Ju ikka midagi jäi kusagil hooldamata," arutles Siilats."Ilm kiskus tormiks? Vahemerel ütleb ilmateade vähemalt kahe päeva täpsusega, millal ja kui tugevaks tuul tõuseb. Ilmateate jälgimiseks on vaja kas spetsiaalset seadet Navtexi, sülearvutit või nutimobiili. Ilmateadet saab ka raadiost kuulata."

Soomlaste purje rebenemine viitas Siilatsi arvates nende vähestele oskustele, samuti tulnuksvõõrastesse vetesse seilates võtta kaasa lisapuri.

"Saksamaal Elbe jõel ujus köiepundar mulle vintidesse ja jäi kinni. Kui mu paat keset laevateed juhitavuse kaotas, tuli raadioga kutsutud abi viie minutiga, toimetas väga professionaalselt ega võtnud mingit tasu," meenutas Siilats üht juhtumit.

Kauaaegne jahikapten Alar Volmer ütles, et on merel olles kasutanud side pidamiseks kanalit VHF 16. "Tavaliselt nad lepivad mõne muu kanali kokku,“ rääkis Volmer sisenemisest Soome sadamatesse, „kui päris täpselt ei tea, kas kiilu alla vett jätkub ja kuhu poole hoida, kostab nende come right in väga kinnitavalt."

Purjetamisfanaatik Jaanus Tamme sõnul vahet ei ole, mis kanalit kasutada, peaasi, et teade kätte saadaks. "Põhiliselt kasutatakse hädaolukorrast teatamiseks VHF-raadiot, kuid ulgumerel olles ei pruugi signaal kaldani ulatuda ja suurtel laevadel 16. kanali jälgimise kohustust enam pole. Kuniks mobiilil levi, tasub helistada kasvõi Rooma," kommenteeris Tamme.

Üksinda 6,5meetrises purjekas tuhandeid miile seilanud Tamme sõnul tuleb avamerele sõites võtta kaasa avariikohta näitav satelliitlokaator ehk avariikohta näitav raadiomajakas (Emergency Position Indicating Radio Beacon ehk EPIRB – toim). Hädakutse järel saadetakse lähimast kaldajaamast kas õhu- või merepäästeüksus.

"EPIRBi tohiks kasutada alles siis, kui käes tõsine häda," selgitas Inglismaa ranniku lähedal kopteripäästet kogenud Tamme, "sellele reageeritakse ruttu ja professionaalselt."

Eesti vetes tuleb õnnetuse korral helistada üldisele hädaabinumbrile 112, kust kõne edasi suunatakse. "Meresõitjad võivad kasutada ka Piirivalve operatiivinformatsiooni- ja mereseirekeskuse otsenumbrit 619 1124 või VHF-kanalit 16," teavitas piirivalveseersant Märt Orro.

Piirivalvekeskus omab navigeerimisinfot ning saab päästetöödeks kasutada kopterit ja paate nii Eesti territoriaalmeres kui ka majandusvööndis.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.217471
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,61 -0.526542
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.526175
Hongkongi dollar HKD 9,66 -0.481205
Horvaatia kuna HRK 7,44 0
Iisraeli seekel ILS 4,32 -0.680209
India ruupia INR 80,07 -0.037705
Indoneesia ruupia IDR 16808,00 -0.124784
Islandi kroon ISK 124,58 0.033724
Jaapani jeen JPY 132,25 -0.007561
Kanada dollar CAD 1,56 -0.217502
LAV rand ZAR 14,49 0.097375
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,10 0
Malaysia ringgit MYR 4,82 -0.176045
Mehhiko peeso MXN 23,01 0.051302
Norra kroon NOK 9,67 0.137363
Poola slott PLN 4,15 0.338646
Rootsi kroon SEK 9,98 0.717616
Rubla RUB 69,90 -0.266818
Rumeenia leu RON 4,66 0.042901
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.122744
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.554107
Šveitsi frank CHF 1,15 0.115409
Taani kroon DKK 7,45 -0.004699
Tai baht THB 38,90 -0.128369
Tšehhi kroon CZK 25,32 0.051375
Türgi liir TRY 4,66 -0.165058
Ukraina grivna UAH 33,53 -0.342722
Ungari forint HUF 311,83 0.250763
USA dollar USD 1,23 -0.548068
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.244183
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.204264
Valgevene rubla BYN 24133,00 -0.507091

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018