30. aprill 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Surnuist äratatud autode kättemaks

Kindlustusfirmade maha kantud autovrakid klopitakse külaseppade poolt üles ja müüakse turvakontrollita maha ning ostjal on suur võimalus osta endale ratastel kirst.

Paar nädalat tagasi maandus ringkonnaprokurör Rainer Amuri laual kriminaalasja toimik, mis räägib nelja kannatanuga liiklusõnnetu­sest Harjumaal,kus Tallinna-Rapla teel Kurtna ristis kaldus sõiduauto BMW juhi joobe ja raskete teeolude tõttu vastassuuna­vööndisse ning rammis vastu tulevat Renault'd, kirjutas Eesti Ekspress.

Kraavi põrganud BMW oli pooleks nagu noaga lõigatud. "Ilmselgelt on tegu autoga, kus kahest on kokku keevitatud üks," selgitas anomaaliat Põhja Politseiprefektuuri liiklusjärelevalve osakonna komissar Riho Tänak, kelle kogemuses pole see esimene säärane juhtum. Selgus, et Leedust ostetud BMW oli juba ühe avarii järel üles klopitud.

Eesti liikluse nuhtlusena nimetatakse joomist, kihutamist ja halbu teid, ent ohust, mida kujutavad kontrollimata kasutatud autod, ei räägi keegi. Peale autoostja valvsuse on ainus riiklik kontroll Autoregistrikeskus (ARK), kus avastatakse vaid kõige jõhkramad pettused. Näiteks ARK Jõhvi büroo töötajad teavad rääkida Volkswagen Passatist, mis oli kokku traageldatud ja ellu äratatud koguni kolmest autost nagu Frankensteini monstrum.

Siiski teavad autodiilerid drastilisi juhuseid. Näiteks müüdi äsja netis 75 000 krooni eest kaks aastat vana Renault Megane'i, mis omaniku sõnul oli tipp-topp korras. Autofirmast ülisoodsa pakkumise tausta uurides selgus karm tõde. "Auto oli rämeda avarii tõttu kolm kuud tagasi maha kantud," räägib ABC Motorsi turundusjuht Indrek Poolak. Kindlustus müüs vraki oksjonil ära ja vaid paar kuud hiljem oli ta pealtnäha uue ja kobedana müügis.

Paradoksaalselt on just kindlustusfirmad see koht, kust hukkunud masinad oma uut ringi alustavad.Avarii järel kantaksemaha igal aastal sadu autosid. Kusjuures enamik sõidukitest loetakse hävinenuks madala hinna, mitte tugevate vigastuste tõttu, ehk teisisõnu - korralik taastusremont on neil juhtudel kallim kui sõiduk ise. Seejärel ostab kindlustus taastamiskõlbmatu auto ära, kuid ei saada seda üldjuhul vanarauaks, vaid paneb oksjonile.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077