21. aprill 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Audi tutvustas Pekingis Q7 väikevenda

Audi Q5 on menuka luksusmaasturi Audi Q7 väiksem vend, mida tutvustatiPekingi autonäitusel.

Uus Audi Q5 on sportlik ning mimekülgselt universaalne sõiduk nii linnatingimustes kui ka maastikul, võimsad ja efektiivsed mootorid, quattro nelikvedu, uus 7-käiguline topeltsiduriga S tronic käigukast ning Audi drive select-funktsioon.

Audi Q5 on 4,63 meetrit pikk ja 1,88 meetrit lai. Tänu auto uuele peaülekande konstruktsioonile, mis võeti kasutusele ka uue Audi A4 mudeli juures, asub auto mootor esiteljele maksimaalselt lähedal. Seeläbi on saavutatud sõiduki telgede võrdsem kaalujaotus, millega omakorda kaasneb parem juhitavus.

Auto pagasiruumi suurus on 540 liitrit, mida on võimalik tagumiste istmete allaklappimise teel suurendada 1560 liitrini.

Audi Q5 mootorivalikus on kolm jõuallikat - uuendatud 2.0 TFSI bensiinimootor ning kaks diiselmootorit - 2.0 TDI ja 3.0 TDI. Neljasilindriline turboga varustatud bensiinimootor arendab 155 kW / 211 hj ning pöördemomenti 350 Nm, kiirendades Audi Q5 paigaltstardist 100 km/h 7,2 sekundiga. 2.0 TFSI mootori puhul on auto lõppkiirus 222 km/h. Kaheliitrise diiselmootori pöördemoment on samuti 350 Nm, mis on saadaval alates 1750st mootoripöördest minutis. 2.0 TDI mootori võimsus on 125 kW / 170 hj, keskmine kütusekulu 6,7 liitrit 100/km kohta ning kiirendus 0-100 km/h 9,5 sekundit. Võimsaim 3.0 TDI jõuallikas arendab 176 kW / 240 hj ning 500 Nm pöördemomenti. Audi Q5 3.0 TDI kiirendus nullist sajani on 6,5 sekundit.

2.0 TFSI ja 3.0 TDI mootorid on Audi Q5 puhul saadaval uue 7-käigulise S tronic käigukastiga. Tänu kahele sidurile suudab S tronic käigukast vahetada käike kiiremini mis tahes autojuhist, sealjuures ilma veojõudu katkestamata. Juht saab soovi korral igal ajal käike ka käsitsi vahetada ja seda nii käigukangi kui ka roolisambal asuvate käiguvahetuslabade abil. Lisaks paremale kiirendusele aitab S tronic tagada väiksema kütusekulu. Audi Q5 2.0 TFSI mootori puhul on keskmine kütusekulu 8,5 liitrit saja kilomeentri kohta ning 3.0 TDI mootori puhul 7,7 liitrit 100 km kohta.

Audi Q5 pakub lisavarustusena Audi drive select'i, mis võimaldab mootori, käiguvahetuse, roolisüsteemi, vedrustuse ja muude auto karakteristikafunktsioonide seadistust neljas erinevas konfiguratsioonis. Lisaks muutuva pöörderaadiusega dünaamiline rool, elektrooniline rehvirõhu kontrollsüsteem, adaptiivne püsikiiruse hoidja (Adaptive cruise control), mis säilitab pikivahe eesliikuva sõidukiga; ümberreastumise abi (Audi side assist), mis annab reavahetusel märku n-ö pimedas nurgas asuvatest teistest autodest; sõidujoone hoidja (Audi lane assist), mis hoiatab juhti, kui auto kaldub valitud sõidurajalt välja, tahavaatekaameraga parkimisabi, Bang & Olufseni helisüsteem, Bluetooth-telefon jne. Audi Q5 uus navigatsioonisüsteem suudab kuvada kolmemõõtmelisi kaarte ning selle juurde kuuluvale kõvakettale saab muuhulgas salvestada ka MP3 formaadis muusikafaile. Muuhulgas saab autole tellida ventileeritavad esiistmed ning elektrilise ajamiga varustatud tagaluugi.

Eestisse jõuab uus Audi maastur septembris.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077