Veokite reedene liikluskeeld jääb kuni sügiseni ootele

Maanteeamet lõpetab sellel reedel möödunud
aasta 14. detsembrist kehtestatud üle 12meetriste autorongide liikluspiirangu
Tallinna-Tartu maanteel. Piirangu aeg oli reedeti kell 13-20.

"Pole siiani mõistnud, miks oli piirangut vaja. Hea, kui autovedajatele tüliks olnud piirang lõppeb," põhjendas OÜ Contrailer omanik Tiit Miller transpordiettevõtete seisukohta.

Katseliselt kehtinud piirang lõpetatakse, et analüüsida testperioodil saadud andmeid piirangu mõjust liiklusele. Analüüsiga loodetakse valmis saada jaanipäevaks ning siis otsustatakse, milliseid piiranguid kehtestatakse sügisel.

Maanteeameti info- ja analüüsibüroo juhataja Sirje Lilleorg on praegugi kindel, et liiklus Tartu maanteel on muutunud märksa sujuvamaks ja ohutumaks. Kui eelmise aasta talvel liikus sõidukiirusel 90-100 km/h vaid 30% sõidukitest ja alla 80 km/h kiirusel 21%, siis piirangu kehtimise ajal kasvas 90-100 km/h sõitjate osatähtsus 40%-le ja alla 80 km/h sõitis vaid 14% juhtidest.

Oluliselt vähenes ka kihutajate hulk. Kui eelmisel talvel liikus enam kui 100 km tunnikiirusega iga kaheksas roolikeeraja, siis piirangute kehtimise ajal vaid iga neljateistkümnes.

Lilleorg arutleb, et kui aeglasemalt sõitjate vähenemine kanda lõppenud talve paremate ilmaolude arvele, siis oleks pidanud kasvama ka kiiruseületajate osa. Seega võib Lilleoru hinnangul pigem eeldada, et vähenes möödasõiduvajadus ja ühes sellega ka närvilisus, kuigi teel liikuvate autode koguarv veokite keelustamisega oluliselt ei muutunud.

ASi Schenker tootearendusjuht Tõnis Hintsov tunnistab, et on isegi Tartu maanteel märganud, et tee on tühjem. Aga ta leiab siiski, et tuleb kaaluda, kas tasub sõiduautojuhi huvid ühiskondlikest huvidest kõrgemale seada.

Schenkeril tuli johtuvalt liikluspiirangust ümber teha ühe liini sõiduplaan, mis tähendas, et kliendid said halvema teenuse. Probleeme oli eksportvedudega, mis pidid õigeks ajaks laevale jõudma. Seetõttu tuli autojuhtidel kasutada alternatiivseid marsruute, mis tähendas lisakilomeetreid.

Hintsovi arvates võiks veoautode liikluspiirangu asemel liikluse sujuvamaks muutmiseks kehtestada minimaalse liikumiskiiruse, et maanteel ei oleks 30-40 km tunnis sõitvaid autosid. Samuti peaksid teistele ette jäävad sõidukid tõmbama aeg-ajalt tee äärde, et teised mööda lasta. Selleks on aga vaja möödasõidu taskuid või -radasid.

Üllatava alternatiiviga tuleb välja Autoettevõtete Liidu juht Villem Tori. "Alternatiivina võiks reedeti näiteks sõiduautode liikluse ümber suunata." Tori toob hulga näiteid, veofirmade keeruliseks muutunud tööst. Üks näide nendest: metsavedude puhul, kus raielangid on Tartu maantee ääres, reedeti tööd teha ei saa. Veo teostamiseks tuleks teha ca 100 km pikkune ring. Ilmastik piirab niigi ja kui sellele lisandub veel piiranguid, kulub töö tegemiseks oluliselt rohkem aega. Ka autojuhtide töö- ja puhkeajale on oma piirangud ja see toob olulisi lisakulutusi.

Tiit Miller jagab intervjuud Tartu maantee liikluspiirangu sobimatuse kohta parasjagu Soomes autoga sõites. "Olen praegu Soomes ja sõidan teed pidi, mis on väiksem kui Tallinna-Tartu maantee. Tartu maantee on selle kõrval nagu lennuväli. Aga ma ei näe, et keegi minust väga mööda pressiks." Ta ei mõista, kellele saavad ette jääda 85 km tunnis liikuvad veoautod. Arvatavasti sõiduautodele, kes liiguvad 100-110 km tunnis. Milleri arvates oleks võinud kampaania ja kulud, mis liikluspiirangu kehtestamiseks tehti, mujale suunata.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.3338898
Brasiilia reaal BRL 4,24 -0.0094337
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102276
Filipiinide peeso PHP 62,01 0.1550563
Hiina jüaan CNY 7,97 0.1067222
Hongkongi dollar HKD 9,01 -0.0244059
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0323721
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0071536
India ruupia INR 84,61 -0.0082722
Indoneesia ruupia IDR 17465,46 0.2552668
Islandi kroon ISK 137,02 0
Jaapani jeen JPY 129,35 -0.1312539
Kanada dollar CAD 1,50 0.1469802
LAV rand ZAR 16,38 0.0451933
Lõuna-Korea vonn KRW 1301,10 0.3509313
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.1131862
Mehhiko peeso MXN 21,69 -0.0350253
Norra kroon NOK 9,45 0.0423585
Poola slott PLN 4,29 -0.0675754
Rootsi kroon SEK 10,31 0.0320152
Rumeenia leu RON 4,66 -0.0107234
Singapuri dollar SGD 1,58 -0.025243
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1140771
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0699056
Taani kroon DKK 7,46 0.0053628
Tai baht THB 37,47 0.3298633
Tšehhi kroon CZK 25,82 -0.0425795
Türgi liir TRY 6,43 0.1480004
Ukraina grivna UAH 32,09 -0.0087245
Ungari forint HUF 321,74 -0.0745388
USA dollar USD 1,15 -0.0086964
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.022792
Valgevene rubla BYN 2,42 0.0123967
Vene rubla RUB 75,34 0.0163288

Valdkonna töökuulutused