Veokite reedene liikluskeeld jääb kuni sügiseni ootele

Maanteeamet lõpetab sellel reedel möödunud
aasta 14. detsembrist kehtestatud üle 12meetriste autorongide liikluspiirangu
Tallinna-Tartu maanteel. Piirangu aeg oli reedeti kell 13-20.

"Pole siiani mõistnud, miks oli piirangut vaja. Hea, kui autovedajatele tüliks olnud piirang lõppeb," põhjendas OÜ Contrailer omanik Tiit Miller transpordiettevõtete seisukohta.

Katseliselt kehtinud piirang lõpetatakse, et analüüsida testperioodil saadud andmeid piirangu mõjust liiklusele. Analüüsiga loodetakse valmis saada jaanipäevaks ning siis otsustatakse, milliseid piiranguid kehtestatakse sügisel.

Maanteeameti info- ja analüüsibüroo juhataja Sirje Lilleorg on praegugi kindel, et liiklus Tartu maanteel on muutunud märksa sujuvamaks ja ohutumaks. Kui eelmise aasta talvel liikus sõidukiirusel 90-100 km/h vaid 30% sõidukitest ja alla 80 km/h kiirusel 21%, siis piirangu kehtimise ajal kasvas 90-100 km/h sõitjate osatähtsus 40%-le ja alla 80 km/h sõitis vaid 14% juhtidest.

Oluliselt vähenes ka kihutajate hulk. Kui eelmisel talvel liikus enam kui 100 km tunnikiirusega iga kaheksas roolikeeraja, siis piirangute kehtimise ajal vaid iga neljateistkümnes.

Lilleorg arutleb, et kui aeglasemalt sõitjate vähenemine kanda lõppenud talve paremate ilmaolude arvele, siis oleks pidanud kasvama ka kiiruseületajate osa. Seega võib Lilleoru hinnangul pigem eeldada, et vähenes möödasõiduvajadus ja ühes sellega ka närvilisus, kuigi teel liikuvate autode koguarv veokite keelustamisega oluliselt ei muutunud.

ASi Schenker tootearendusjuht Tõnis Hintsov tunnistab, et on isegi Tartu maanteel märganud, et tee on tühjem. Aga ta leiab siiski, et tuleb kaaluda, kas tasub sõiduautojuhi huvid ühiskondlikest huvidest kõrgemale seada.

Schenkeril tuli johtuvalt liikluspiirangust ümber teha ühe liini sõiduplaan, mis tähendas, et kliendid said halvema teenuse. Probleeme oli eksportvedudega, mis pidid õigeks ajaks laevale jõudma. Seetõttu tuli autojuhtidel kasutada alternatiivseid marsruute, mis tähendas lisakilomeetreid.

Hintsovi arvates võiks veoautode liikluspiirangu asemel liikluse sujuvamaks muutmiseks kehtestada minimaalse liikumiskiiruse, et maanteel ei oleks 30-40 km tunnis sõitvaid autosid. Samuti peaksid teistele ette jäävad sõidukid tõmbama aeg-ajalt tee äärde, et teised mööda lasta. Selleks on aga vaja möödasõidu taskuid või -radasid.

Üllatava alternatiiviga tuleb välja Autoettevõtete Liidu juht Villem Tori. "Alternatiivina võiks reedeti näiteks sõiduautode liikluse ümber suunata." Tori toob hulga näiteid, veofirmade keeruliseks muutunud tööst. Üks näide nendest: metsavedude puhul, kus raielangid on Tartu maantee ääres, reedeti tööd teha ei saa. Veo teostamiseks tuleks teha ca 100 km pikkune ring. Ilmastik piirab niigi ja kui sellele lisandub veel piiranguid, kulub töö tegemiseks oluliselt rohkem aega. Ka autojuhtide töö- ja puhkeajale on oma piirangud ja see toob olulisi lisakulutusi.

Tiit Miller jagab intervjuud Tartu maantee liikluspiirangu sobimatuse kohta parasjagu Soomes autoga sõites. "Olen praegu Soomes ja sõidan teed pidi, mis on väiksem kui Tallinna-Tartu maantee. Tartu maantee on selle kõrval nagu lennuväli. Aga ma ei näe, et keegi minust väga mööda pressiks." Ta ei mõista, kellele saavad ette jääda 85 km tunnis liikuvad veoautod. Arvatavasti sõiduautodele, kes liiguvad 100-110 km tunnis. Milleri arvates oleks võinud kampaania ja kulud, mis liikluspiirangu kehtestamiseks tehti, mujale suunata.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.4580735
Brasiilia reaal BRL 4,42 -0.0180971
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0306764
Filipiinide peeso PHP 59,87 0.2108892
Hiina jüaan CNY 7,83 0.1368969
Hongkongi dollar HKD 8,87 -0.0597163
Horvaatia kuna HRK 7,39 -0.0351751
Iisraeli seekel ILS 4,27 -0.0257328
India ruupia INR 81,51 0.3187535
Indoneesia ruupia IDR 16521,67 0.3619225
Islandi kroon ISK 139,98 -0.0499821
Jaapani jeen JPY 128,91 -0.1317013
Kanada dollar CAD 1,52 0.0857124
LAV rand ZAR 16,16 0.4000671
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,64 0.3944897
Malaysia ringgit MYR 4,75 0.0316016
Mehhiko peeso MXN 23,07 -0.0216639
Norra kroon NOK 9,73 0.1059714
Poola slott PLN 4,30 0.0884256
Rootsi kroon SEK 10,30 0.0816525
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0107541
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0513578
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.2005795
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0354202
Taani kroon DKK 7,46 -0.0254514
Tai baht THB 37,19 -0.1090518
Tšehhi kroon CZK 25,78 -0.1278426
Türgi liir TRY 6,08 0.3349724
Ukraina grivna UAH 31,50 -0.0174546
Ungari forint HUF 323,33 -0.021645
USA dollar USD 1,14 -0.0176041
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.9117807
Valgevene rubla BYN 2,40 -0.0207935
Vene rubla RUB 75,35 0.1324825

Valdkonna töökuulutused