Veokite reedene liikluskeeld jääb kuni sügiseni ootele

Maanteeamet lõpetab sellel reedel möödunud
aasta 14. detsembrist kehtestatud üle 12meetriste autorongide liikluspiirangu
Tallinna-Tartu maanteel. Piirangu aeg oli reedeti kell 13-20.

"Pole siiani mõistnud, miks oli piirangut vaja. Hea, kui autovedajatele tüliks olnud piirang lõppeb," põhjendas OÜ Contrailer omanik Tiit Miller transpordiettevõtete seisukohta.

Katseliselt kehtinud piirang lõpetatakse, et analüüsida testperioodil saadud andmeid piirangu mõjust liiklusele. Analüüsiga loodetakse valmis saada jaanipäevaks ning siis otsustatakse, milliseid piiranguid kehtestatakse sügisel.

Maanteeameti info- ja analüüsibüroo juhataja Sirje Lilleorg on praegugi kindel, et liiklus Tartu maanteel on muutunud märksa sujuvamaks ja ohutumaks. Kui eelmise aasta talvel liikus sõidukiirusel 90-100 km/h vaid 30% sõidukitest ja alla 80 km/h kiirusel 21%, siis piirangu kehtimise ajal kasvas 90-100 km/h sõitjate osatähtsus 40%-le ja alla 80 km/h sõitis vaid 14% juhtidest.

Oluliselt vähenes ka kihutajate hulk. Kui eelmisel talvel liikus enam kui 100 km tunnikiirusega iga kaheksas roolikeeraja, siis piirangute kehtimise ajal vaid iga neljateistkümnes.

Lilleorg arutleb, et kui aeglasemalt sõitjate vähenemine kanda lõppenud talve paremate ilmaolude arvele, siis oleks pidanud kasvama ka kiiruseületajate osa. Seega võib Lilleoru hinnangul pigem eeldada, et vähenes möödasõiduvajadus ja ühes sellega ka närvilisus, kuigi teel liikuvate autode koguarv veokite keelustamisega oluliselt ei muutunud.

ASi Schenker tootearendusjuht Tõnis Hintsov tunnistab, et on isegi Tartu maanteel märganud, et tee on tühjem. Aga ta leiab siiski, et tuleb kaaluda, kas tasub sõiduautojuhi huvid ühiskondlikest huvidest kõrgemale seada.

Schenkeril tuli johtuvalt liikluspiirangust ümber teha ühe liini sõiduplaan, mis tähendas, et kliendid said halvema teenuse. Probleeme oli eksportvedudega, mis pidid õigeks ajaks laevale jõudma. Seetõttu tuli autojuhtidel kasutada alternatiivseid marsruute, mis tähendas lisakilomeetreid.

Hintsovi arvates võiks veoautode liikluspiirangu asemel liikluse sujuvamaks muutmiseks kehtestada minimaalse liikumiskiiruse, et maanteel ei oleks 30-40 km tunnis sõitvaid autosid. Samuti peaksid teistele ette jäävad sõidukid tõmbama aeg-ajalt tee äärde, et teised mööda lasta. Selleks on aga vaja möödasõidu taskuid või -radasid.

Üllatava alternatiiviga tuleb välja Autoettevõtete Liidu juht Villem Tori. "Alternatiivina võiks reedeti näiteks sõiduautode liikluse ümber suunata." Tori toob hulga näiteid, veofirmade keeruliseks muutunud tööst. Üks näide nendest: metsavedude puhul, kus raielangid on Tartu maantee ääres, reedeti tööd teha ei saa. Veo teostamiseks tuleks teha ca 100 km pikkune ring. Ilmastik piirab niigi ja kui sellele lisandub veel piiranguid, kulub töö tegemiseks oluliselt rohkem aega. Ka autojuhtide töö- ja puhkeajale on oma piirangud ja see toob olulisi lisakulutusi.

Tiit Miller jagab intervjuud Tartu maantee liikluspiirangu sobimatuse kohta parasjagu Soomes autoga sõites. "Olen praegu Soomes ja sõidan teed pidi, mis on väiksem kui Tallinna-Tartu maantee. Tartu maantee on selle kõrval nagu lennuväli. Aga ma ei näe, et keegi minust väga mööda pressiks." Ta ei mõista, kellele saavad ette jääda 85 km tunnis liikuvad veoautod. Arvatavasti sõiduautodele, kes liiguvad 100-110 km tunnis. Milleri arvates oleks võinud kampaania ja kulud, mis liikluspiirangu kehtestamiseks tehti, mujale suunata.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0957671
Brasiilia reaal BRL 4,43 0.1060996
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204583
Filipiinide peeso PHP 60,73 0.0049403
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.583665
Hongkongi dollar HKD 8,92 0.186431
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0538742
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.0574837
India ruupia INR 79,65 0.4299855
Indoneesia ruupia IDR 16598,58 0.2625775
Islandi kroon ISK 123,03 -0.646047
Jaapani jeen JPY 126,02 0.3343949
Kanada dollar CAD 1,50 0.3354579
LAV rand ZAR 16,75 1.4201707
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,51 -0.4373098
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.2192181
Mehhiko peeso MXN 21,61 -0.4414218
Norra kroon NOK 9,64 0.5883028
Poola slott PLN 4,30 -0.416657
Rootsi kroon SEK 10,46 0.2069005
Rumeenia leu RON 4,65 -0.1909052
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.1341682
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0783787
Šveitsi frank CHF 1,13 0.5236067
Taani kroon DKK 7,46 0.0295167
Tai baht THB 37,69 -0.3171437
Tšehhi kroon CZK 25,72 -0.0932292
Türgi liir TRY 6,59 -2.612795
Ukraina grivna UAH 31,47 0.959558
Ungari forint HUF 323,55 -0.1820201
USA dollar USD 1,14 0.2027861
Uus-Meremaa dollar NZD 1,72 -0.1447346
Valgevene rubla BYN 2,32 0.0602799
Vene rubla RUB 75,99 -0.3596603

Valdkonna töökuulutused