Teise auto roolis ohtlikum?

Miks arvavad kindlustusseltsid, et ma olen
ühe auto roolis kaks korda ohtlikum kui teise neljarattalise roolis?

IIZI kindlustuskalkulaator ütleb, et kui tahan mõnele oma autodest osta kohustusliku kindlustuspoliisi, siis olen kindlustusseltside arvates Subaru roolis kaks korda ohtlikum kui Saabi roolis. Kusjuures, mõlemad nimetatud sõidukid kuuluvad vormiliselt liisingufirmale. Päris oma auto, Landroveri roolis olen ohtlikkuselt keskmik.

Miks? Kuidas on võimalik, et ma teise auto roolis ohtlikum olen?

Rahandusministeerium teatab, et ei tohi seltside tegevusse sekkuda. "Liikluskindlustuse hind kujuneb vabaturu konkurentsis, millesse riik regulatsioonide tasemel eraldi sekkuda ei saa - selline reegel kehtib kogu Euroopa Liidus," ütleb ministeeriumi kindlustuse talituse juhataja Siiri Tõniste.

Finantsinspektsioonist öeldakse, et kindlustusselts koostab tariifid, arvestades sõidukiga liikluses põhjustatud liikluskahju, kindlustusmaksega kaetud perioodi pikkust ning muid tegureid. "Ühe või teise automargiga seotud kindlustustingimused kujunevad suures osas kindlustusseltsi kasutatava statistika alusel," ütleb inspektsiooni finantsteenuste järelevalve divisjoni juht Andre Nõmm. Tema sõnul võetakse arvesse, milliste automarkidega juhtub märkimisväärselt rohkem liiklusavariisid ning vastavalt sellele arvutatakse ka liikluskindlustuse hind. Samuti kujundab kindlustuse hinda auto taastamisega seotud kulutase.

Miks tariife ei personaliseerita ja kas ning milliste kuludega see võimalik oleks, seda oskavat täpsemalt selgitada nii kindlustusseltsid kui ka LKF.

LKFi juhatuse esimees Kristjan Niinemaa: "See, et n-ö järjekorras teisele autole võib hinnamasin pakkuda esimesest erinevat koefitsienti, ei ole praeguse koefitsiendimüstika juures midagi erilist: selline äriloogika on kunagi valitud ja teatud olukordades polegi tulemused ebaloogilised."

Saabi ja Subaru näites toodud sõidukite kindlustuste maksumuste põhiline erinevus tuleneb sõiduki omanikest, kelle nimele poliis vormistatakse, ning sellest, kui kaua on konkreetne auto selle omanikuga seotud olnud, ütleb Inges Kindlustuse juhatuse liige Lauri Riit. Tema sõnul ei tea selts poliisi väljastamisel, kas sõidukiga sõidab sõiduki omanik, keegi teine või mitu inimest. Kui omaniku sõidukiga sõidetakse mitu aastat, kuni ta riskikoefitsient jõuab miinimumini ning ta soetab uue, kasvõi täpselt samasuguse sõiduki, lähtutakse taas, et selts ei tea, kes ja kuidas uue sõidukiga sõitma hakkab, ning koefitsient arvestatakse ka sellest tulenevalt.

Kuid siiski, kas pole veidi totter, et üks ja seesama inimene lihtsalt erinevat autot juhtides ühiskonnale erinevat ohtu kujutab?

"Kui sedasi lihtsama loogikaga asjale läheneda, siis tundub jah, et sama juht on seltside arvates erinevates autodes erinevalt ohtlik, kuid tegelikult see päris nii ei ole, küsimus on võimalustes, mis seltsil on hinna kujundamiseks kasutada. Selts kindlustab sõiduki ja juhi, paari, kusjuures autot selts teab, juhti aga mitte." Nagu Riit kinnitab, ei tea selts seda, kes ikkagi tegelikult autot juhib. "Kui sõidukiga tohiks sõita näiteks vaid sõiduki omanik, siis sellist esmapilgul totrat olukorda ei tekiks. Paraku kardan, et keegi sellistel tingimustel kindlustust osta ei sooviks," lõpetab Riit selgituse.

Saabi roolis olen ühiskonnale ohutum kui Subaru roolis?

* Saab 900 (96 kW) riskikoefitsient: 0,58
* omanik: Hansa Liising

* Landrover Discovery (134 kW) riskikoefitsient 0,73

* Subaru Legacy (85 kW) riskikoefitsient: 1,2
* omanik: Hansa Liising

Kui tahaksin aga mõne auto, näiteks mõne parasjagu müügiloleva lemmiku juurde osta, siis oleks mu koefitsient 0,84:

* Jaguar XJ12 (215 kW) riskikoefitsient: 0,84

* Mercedes-Benz 300GD (65 kW) riskikoefitsient: 0,84

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.005203
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,25 0.025322
Hiina jüaan CNY 7,77 -0.012875
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.005447
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.002419
India ruupia INR 75,32 -0.001858
Indoneesia ruupia IDR 15960,00 -0.006265
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,34 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.01785
LAV rand ZAR 15,40 -0.010389
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,00 0.046933
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.006256
Mehhiko peeso MXN 22,47 -0.006676
Norra kroon NOK 9,85 0.00071
Poola slott PLN 4,21 0.021395
Rootsi kroon SEK 10,01 0.160336
Rubla RUB 69,13 0.010126
Rumeenia leu RON 4,62 0.006489
Singapuri dollar SGD 1,58 0.00631
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.002267
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.039511
Taani kroon DKK 7,44 -0.002417
Tai baht THB 38,20 -0.026171
Tšehhi kroon CZK 25,69 0.015574
Türgi liir TRY 4,54 0
Ukraina grivna UAH 32,64 0.006128
Ungari forint HUF 314,15 -0.012731
USA dollar USD 1,17 -0.017019
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.013091
Valgevene rubla BRL 3,87 0.005165
Valgevene rubla BYN 23856,00 0.008384

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017