LKF prognoosib mootorrattaõnnetuste arvu järsku kasvu

Eesti Liikluskindlustuse Fond prognoosib
mootorratta- ja rolleriõnnetuste arvu järsku kasvu, samuti on oodata
tsikliõnnetustes tekkinud kahjude suurenemist, teatas fond.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul on alates 2001. aastast on mootorrattaõnnetuste arv kasvanud üle kolme korra. „Arvestades mootorrataste arvu kahekordistamist viimase kuue aastaga on prognoositav mootorrattaõnnetuste ning kahjuks ka neis vigastada saanute arvu järsk tõus lähiaastatel,“ ütles Ernits. „Sellega kaasneb omakorda mootorrattaõnnetuste põhjustatud kahju oluline kasv.“

2007. aasta 10 kuuga juhtus Eestis ühtekokku 298 mootorrattaõnnetust, milles hukkus 2007. aastal 11 ning sai vigastada 156 mootorratturit ja kaasreisijat. „Mootorrattaõnnetuse korral on vigasaamise oht üle seitsme korra suurem kui liiklusõnnetuses keskmiselt,“ selgitas Ernits. „2007. aastal oli kahe mootorrattaga toimunud liiklusõnnetuse kohta keskmiselt üks vigastatu ning iga 27 mootorrattaõnnetuse kohta üks hukkunu.“

Kui mõnda aega tagasi põhjustasid enamiku mootorrattaõnnetusi tsiklijuhid ise, siis alates 2004. aastast langeb valdav osa neist sõiduautode ja muude sõidukite arvele. Mootorratturite põhjustatud õnnetustes olid 26%-ga esikohal tagant otsasõidud, mis kattub üldise liiklusõnnetuste statistikaga. Sõiduautode ja muude sõidukite põhjustatud mootorrattaõnnetustel eirati 27% juhtudest teeandmise kohustust ning 18%-l juhtudest põrgati mootorrattaga kokku vasakpöördel. „Seega on peamiseks probleemiks see, et mootorrattureid ei märgata ega nendega ei osata või ei taheta arvestada,“ hindas põhjuseid LKFi kahjuennetuse valdkonna juht Erik Ernits.

Aastatel 2001-2007 on mootorrattaõnnetuste kindlustushüvitised kasvanud ligikaudu 5 korda, ulatudes 2007. aasta 10 kuuga 7,1 miljoni kroonini. Hüvitistest ainult kolmandik kulus mootorratturi või rollerijuhi põhjustatud õnnetuskahjude katmiseks. „Viimastel aastatel on muude sõidukite juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste kahju oluliselt suurem kui mootorratturite endi põhjustatud õnnetustel,“ tõi Ernits välja erinevused.

LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi hinnangul on mootorrattaõnnetuste kasvu peatamiseks vaja parandada mootorratturite väljaõpet. „Paljudes riikides toimib tsiklijuhtide täiendkoolituse süsteem, midagi sarnast peaks olema ka Eestis,“ rääkis ta. „Vähetähtis pole kiivrite ja muu turvavarustuse kasutamine tsiklisõidul ning ka autojuhtide suurem tähelepanelikkus. Kokkupõrke korral saab mootorrattur või rollerijuht peaaegu alati raskemini vigastada kui autojuht, keda ümbritsevad turvapadjad ning tonnide kaupa terast, kuid suurel kiirusel liikuv tsikkel võib avarii korral põhjustada kurbi tagajärgi ka autosistujatele.“

Erik Ernitsa sõnul on liikluses probleemiks ka vähese liikluskogemusega noored rollerijuhid, kes igal kevadel soojade ilmade tulekul teedele lisanduvad. „14-15-aastastel rollerijuhtidel peab olema juhiluba, kuid juhtimiskoolitus kulub marjaks ära ka vanematele rollerijuhtidele,“ lausus Ernits. „Lapsevanemad peaksid enam tähelepanu pöörama nii liiklusalaste teadmiste jagamisele noortele kui ka sellele, et valmistajatehase kiirusepiiraja omavolilisel eemaldamisel on ka kuni 50 cm3 töömahuga roller sisuliselt mootorratas, mille juhtimiseks on vaja mootorratturi juhiluba.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.0063235
Brasiilia reaal BRL 4,46 0.4206217
Bulgaaria leev BGN 1,95 -0.0306827
Filipiinide peeso PHP 60,10 0.2686064
Hiina jüaan CNY 7,85 0.3861695
Hongkongi dollar HKD 8,88 -0.1326961
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0976245
Iisraeli seekel ILS 4,26 0.2755729
India ruupia INR 82,32 2.1224864
Indoneesia ruupia IDR 16536,08 0.4727104
Islandi kroon ISK 140,01 0.9881708
Jaapani jeen JPY 128,33 0.0545766
Kanada dollar CAD 1,52 0.4157044
LAV rand ZAR 16,42 1.9606017
Lõuna-Korea vonn KRW 1283,45 0.3565592
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.0295496
Mehhiko peeso MXN 23,15 0.4577205
Norra kroon NOK 9,72 0.5027257
Poola slott PLN 4,29 0.1492607
Rootsi kroon SEK 10,33 0.4044018
Rumeenia leu RON 4,65 0.2242491
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1732546
Suurbritannia nael GBP 0,91 1.4210585
Šveitsi frank CHF 1,12 -0.2041179
Taani kroon DKK 7,46 -0.0227745
Tai baht THB 37,39 0.0987846
Tšehhi kroon CZK 25,85 0.0851789
Türgi liir TRY 6,07 0.6017306
Ukraina grivna UAH 31,49 -0.4017309
Ungari forint HUF 323,44 0.1641324
USA dollar USD 1,14 -0.1493586
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.1148522
Valgevene rubla BYN 2,41 -0.342876
Vene rubla RUB 75,68 0.1919724

Valdkonna töökuulutused