LKF prognoosib mootorrattaõnnetuste arvu järsku kasvu

Eesti Liikluskindlustuse Fond prognoosib
mootorratta- ja rolleriõnnetuste arvu järsku kasvu, samuti on oodata
tsikliõnnetustes tekkinud kahjude suurenemist, teatas fond.

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) kahjuennetuse valdkonna juhi Erik Ernitsa sõnul on alates 2001. aastast on mootorrattaõnnetuste arv kasvanud üle kolme korra. „Arvestades mootorrataste arvu kahekordistamist viimase kuue aastaga on prognoositav mootorrattaõnnetuste ning kahjuks ka neis vigastada saanute arvu järsk tõus lähiaastatel,“ ütles Ernits. „Sellega kaasneb omakorda mootorrattaõnnetuste põhjustatud kahju oluline kasv.“

2007. aasta 10 kuuga juhtus Eestis ühtekokku 298 mootorrattaõnnetust, milles hukkus 2007. aastal 11 ning sai vigastada 156 mootorratturit ja kaasreisijat. „Mootorrattaõnnetuse korral on vigasaamise oht üle seitsme korra suurem kui liiklusõnnetuses keskmiselt,“ selgitas Ernits. „2007. aastal oli kahe mootorrattaga toimunud liiklusõnnetuse kohta keskmiselt üks vigastatu ning iga 27 mootorrattaõnnetuse kohta üks hukkunu.“

Kui mõnda aega tagasi põhjustasid enamiku mootorrattaõnnetusi tsiklijuhid ise, siis alates 2004. aastast langeb valdav osa neist sõiduautode ja muude sõidukite arvele. Mootorratturite põhjustatud õnnetustes olid 26%-ga esikohal tagant otsasõidud, mis kattub üldise liiklusõnnetuste statistikaga. Sõiduautode ja muude sõidukite põhjustatud mootorrattaõnnetustel eirati 27% juhtudest teeandmise kohustust ning 18%-l juhtudest põrgati mootorrattaga kokku vasakpöördel. „Seega on peamiseks probleemiks see, et mootorrattureid ei märgata ega nendega ei osata või ei taheta arvestada,“ hindas põhjuseid LKFi kahjuennetuse valdkonna juht Erik Ernits.

Aastatel 2001-2007 on mootorrattaõnnetuste kindlustushüvitised kasvanud ligikaudu 5 korda, ulatudes 2007. aasta 10 kuuga 7,1 miljoni kroonini. Hüvitistest ainult kolmandik kulus mootorratturi või rollerijuhi põhjustatud õnnetuskahjude katmiseks. „Viimastel aastatel on muude sõidukite juhtide põhjustatud liiklusõnnetuste kahju oluliselt suurem kui mootorratturite endi põhjustatud õnnetustel,“ tõi Ernits välja erinevused.

LKFi kahjuennetuse valdkonna juhi hinnangul on mootorrattaõnnetuste kasvu peatamiseks vaja parandada mootorratturite väljaõpet. „Paljudes riikides toimib tsiklijuhtide täiendkoolituse süsteem, midagi sarnast peaks olema ka Eestis,“ rääkis ta. „Vähetähtis pole kiivrite ja muu turvavarustuse kasutamine tsiklisõidul ning ka autojuhtide suurem tähelepanelikkus. Kokkupõrke korral saab mootorrattur või rollerijuht peaaegu alati raskemini vigastada kui autojuht, keda ümbritsevad turvapadjad ning tonnide kaupa terast, kuid suurel kiirusel liikuv tsikkel võib avarii korral põhjustada kurbi tagajärgi ka autosistujatele.“

Erik Ernitsa sõnul on liikluses probleemiks ka vähese liikluskogemusega noored rollerijuhid, kes igal kevadel soojade ilmade tulekul teedele lisanduvad. „14-15-aastastel rollerijuhtidel peab olema juhiluba, kuid juhtimiskoolitus kulub marjaks ära ka vanematele rollerijuhtidele,“ lausus Ernits. „Lapsevanemad peaksid enam tähelepanu pöörama nii liiklusalaste teadmiste jagamisele noortele kui ka sellele, et valmistajatehase kiirusepiiraja omavolilisel eemaldamisel on ka kuni 50 cm3 töömahuga roller sisuliselt mootorratas, mille juhtimiseks on vaja mootorratturi juhiluba.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.1735896
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.0140789
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051148
Filipiinide peeso PHP 61,81 -0.2131129
Hiina jüaan CNY 7,97 0.3877189
Hongkongi dollar HKD 9,02 0.5347355
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0431412
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.3578244
India ruupia INR 84,44 0.2933666
Indoneesia ruupia IDR 17476,42 0.4514343
Islandi kroon ISK 134,59 -0.0964964
Jaapani jeen JPY 129,51 0.8095275
Kanada dollar CAD 1,51 0.7140474
LAV rand ZAR 16,59 0.3496186
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,58 -0.0153518
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.5211945
Mehhiko peeso MXN 22,18 1.1432141
Norra kroon NOK 9,46 -0.2089225
Poola slott PLN 4,29 -0.2671933
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.0521563
Rumeenia leu RON 4,66 -0.068568
Singapuri dollar SGD 1,58 0.1643282
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.113688
Šveitsi frank CHF 1,15 0.6491228
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026813
Tai baht THB 37,50 0.3436104
Tšehhi kroon CZK 25,85 -0.0580002
Türgi liir TRY 6,51 0.8437186
Ukraina grivna UAH 32,33 0.8024416
Ungari forint HUF 322,91 -0.1268094
USA dollar USD 1,15 0.523926
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.2343527
Valgevene rubla BYN 2,42 0.2936918
Vene rubla RUB 75,40 0.0776452

Valdkonna töökuulutused