Liikluskindlustuse hind hakkab sõltuma seltside suvast

Praegu kehtiv liikluskindlustuse
riskikoefitsiendi arvutamise süsteem hakkab ajale jalgu jääma. Kuna seaduses
enam ühtset süsteemi ei nõuta, on kindlustusseltsidel võimalik välja töötada
lihtsamad ja universaalsemad seltsipõhised süsteemid.

"Osaliselt on selline olukord juba saavutatud - tehniliselt toetab Eesti Liikluskindlustuse Fond ka sellised hinnakomponente, mille kujunemise sisulistest põhjustest ei tea me mitte midagi," selgitas Eesti Liikluskindlustus Fondi juhatuse esimees Kristjan Niinemaa. Üks hinnakomponentidest on keskse süsteemi riskikoefitsient, mille võiks kasutusest välja jätta. Kristjan Niinemaa tõi praeguse riskikoefitsiendi arvutamise süsteemi nõrkade kohtade seas välja, et ei arvestata põhjustatud avariide reaalset rahalist ulatust.

"Riskihindamise seisukohalt on üldjoontes oluline teada kahju tihedust ja keskmise kahju suurust," selgitas Niinemaa. Praegu tähendab see põhjustatud avarii riskikoefitsiendi korrutamist 1,5ga, täiustatud süsteem võiks arvestada reaalseid kahjusid. ELF plaanib tulevikus süsteemi majandamise seltsidesse anda.

ERGO Kindlustuse transpordikindlustuse osakonna juhataja Tanel Kursi sõnul on tõesti peamiseks liikluskindlustuse riskikoefitsiendi arvestamise probleemiks süsteemi keerukus ja raskestimõistetavus ning ühe kindlustusseltsi piires koheldakse klienti erinevalt. "Kunagi üles ehitatud tõhus süsteem on oma aja ära elanud, mistõttu ERGO on huvitatud universaalsemast ja lihtsamast süsteemist," rääkis Kurs.

Vajakajäämised süsteemis tingivad selle, et autoomanikud üritavad teha kindlustust läbi tuttavate, kel riskikoefitsient väiksem.

Praegune süsteem on üles ehitatud sõiduki-isiku paarile, mida jälgitakse kasutusala piires. Näiteks, kui kindlustusvõtja vahetab tihti autosid, siis hakkab nõutud üks aasta algusest peale lugema, makstes endiselt kõrget kindlustusmakset. If Eesti Kindlustuse liikluskindlustuse projektijuhi Reet Veilbergi sõnul ei ole see alati nii, sest osadel puhkudel kandub riskikoefitsient üle uuele sõidukile koos juba kasutatud kindlustuspäevadega ja siis ei pea aastat uuesti alustama. Reet Veilberg leidis, et riskikoefitsiendi süsteem üldjuhul toimib.

Kui kunagi ammu on põhjustatud avarii, siis nüüd endale teist autot soetades arvestab süsteem ka seda aastaid tagasi tehtud avariid ning omaniku teisele autole määratakse kõrgem riskikoefitsient, kui esimesele autole.

Üks paljudest, kes on kokku puutunud selliste küsitavate juhtumitega, on Veiko Rõivas. Ta ei ole ise ühtegi avariid põhjustanud, kuid seda on teinud pereliige tema autoga. Kuigi avarii toimus seitse aastat tagasi, maksab Rõivas siiani kindlustust koefitsiendi järgi, mis määrati pärast avariid. Kindlustus seletas asja sellega, et tal ei olnud vahepeal endal autot, seejärel vahetas ta autosid tihti. "Täiesti ebaloogiline süsteem. Ma pole ise ühtegi avariid teinud ning tihe autode vahetamine ei väljenda mingit riski," rääkis Rõivas.

Salva Kindlustuse ASi liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohveri sõnul tuleb ikka ette, et isiku riskikoefitsient tuleb määrata kesksest süsteemist erinevana. See näitab, et süsteemil on kohti, mis tekitavad mõnedes olukordades põhjendamatult kõrget või madalat riskikoefitsienti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 -0.0557241
Brasiilia reaal BRL 4,76 -0.0189123
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051133
Filipiinide peeso PHP 63,58 -0.017297
Hiina jüaan CNY 8,05 -0.017379
Hongkongi dollar HKD 9,17 -0.013078
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0175061
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0548468
India ruupia INR 84,86 -0.0164958
Indoneesia ruupia IDR 17405,84 -0.0170029
Islandi kroon ISK 129,24 0
Jaapani jeen JPY 132,26 0.0075614
Kanada dollar CAD 1,52 0.0329554
LAV rand ZAR 16,84 0.2852821
Lõuna-Korea vonn KRW 1308,79 -0.0106958
Malaysia ringgit MYR 4,86 0.1030843
Mehhiko peeso MXN 22,13 0.0538082
Norra kroon NOK 9,56 -0.1086241
Poola slott PLN 4,31 0.0789596
Rootsi kroon SEK 10,32 -0.0590679
Rumeenia leu RON 4,65 0.040847
Singapuri dollar SGD 1,60 0.0187126
Suurbritannia nael GBP 0,90 -0.0556607
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0266406
Taani kroon DKK 7,46 -0.0013407
Tai baht THB 38,11 0.1682152
Tšehhi kroon CZK 25,59 0.050821
Türgi liir TRY 7,40 1.2495039
Ukraina grivna UAH 32,94 -0.016997
Ungari forint HUF 324,08 0.0277786
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.1364412
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0245499
Vene rubla RUB 78,21 0.1793318

Valdkonna töökuulutused

EDUKAS SUURETTEVÕTE otsib TARNEAHELA JUHTI

Tammiste Personalibüroo OÜ

24. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018