Liikluskindlustuse hind hakkab sõltuma seltside suvast

Praegu kehtiv liikluskindlustuse
riskikoefitsiendi arvutamise süsteem hakkab ajale jalgu jääma. Kuna seaduses
enam ühtset süsteemi ei nõuta, on kindlustusseltsidel võimalik välja töötada
lihtsamad ja universaalsemad seltsipõhised süsteemid.

"Osaliselt on selline olukord juba saavutatud - tehniliselt toetab Eesti Liikluskindlustuse Fond ka sellised hinnakomponente, mille kujunemise sisulistest põhjustest ei tea me mitte midagi," selgitas Eesti Liikluskindlustus Fondi juhatuse esimees Kristjan Niinemaa. Üks hinnakomponentidest on keskse süsteemi riskikoefitsient, mille võiks kasutusest välja jätta. Kristjan Niinemaa tõi praeguse riskikoefitsiendi arvutamise süsteemi nõrkade kohtade seas välja, et ei arvestata põhjustatud avariide reaalset rahalist ulatust.

"Riskihindamise seisukohalt on üldjoontes oluline teada kahju tihedust ja keskmise kahju suurust," selgitas Niinemaa. Praegu tähendab see põhjustatud avarii riskikoefitsiendi korrutamist 1,5ga, täiustatud süsteem võiks arvestada reaalseid kahjusid. ELF plaanib tulevikus süsteemi majandamise seltsidesse anda.

ERGO Kindlustuse transpordikindlustuse osakonna juhataja Tanel Kursi sõnul on tõesti peamiseks liikluskindlustuse riskikoefitsiendi arvestamise probleemiks süsteemi keerukus ja raskestimõistetavus ning ühe kindlustusseltsi piires koheldakse klienti erinevalt. "Kunagi üles ehitatud tõhus süsteem on oma aja ära elanud, mistõttu ERGO on huvitatud universaalsemast ja lihtsamast süsteemist," rääkis Kurs.

Vajakajäämised süsteemis tingivad selle, et autoomanikud üritavad teha kindlustust läbi tuttavate, kel riskikoefitsient väiksem.

Praegune süsteem on üles ehitatud sõiduki-isiku paarile, mida jälgitakse kasutusala piires. Näiteks, kui kindlustusvõtja vahetab tihti autosid, siis hakkab nõutud üks aasta algusest peale lugema, makstes endiselt kõrget kindlustusmakset. If Eesti Kindlustuse liikluskindlustuse projektijuhi Reet Veilbergi sõnul ei ole see alati nii, sest osadel puhkudel kandub riskikoefitsient üle uuele sõidukile koos juba kasutatud kindlustuspäevadega ja siis ei pea aastat uuesti alustama. Reet Veilberg leidis, et riskikoefitsiendi süsteem üldjuhul toimib.

Kui kunagi ammu on põhjustatud avarii, siis nüüd endale teist autot soetades arvestab süsteem ka seda aastaid tagasi tehtud avariid ning omaniku teisele autole määratakse kõrgem riskikoefitsient, kui esimesele autole.

Üks paljudest, kes on kokku puutunud selliste küsitavate juhtumitega, on Veiko Rõivas. Ta ei ole ise ühtegi avariid põhjustanud, kuid seda on teinud pereliige tema autoga. Kuigi avarii toimus seitse aastat tagasi, maksab Rõivas siiani kindlustust koefitsiendi järgi, mis määrati pärast avariid. Kindlustus seletas asja sellega, et tal ei olnud vahepeal endal autot, seejärel vahetas ta autosid tihti. "Täiesti ebaloogiline süsteem. Ma pole ise ühtegi avariid teinud ning tihe autode vahetamine ei väljenda mingit riski," rääkis Rõivas.

Salva Kindlustuse ASi liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohveri sõnul tuleb ikka ette, et isiku riskikoefitsient tuleb määrata kesksest süsteemist erinevana. See näitab, et süsteemil on kohti, mis tekitavad mõnedes olukordades põhjendamatult kõrget või madalat riskikoefitsienti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.231117
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,72 0.898891
Hiina jüaan CNY 7,83 0.690772
Hongkongi dollar HKD 9,23 0.689527
Horvaatia kuna HRK 7,55 0.132652
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.048027
India ruupia INR 76,18 0.600843
Indoneesia ruupia IDR 16065,00 0.822141
Islandi kroon ISK 123,72 0.152993
Jaapani jeen JPY 133,26 -0.041255
Kanada dollar CAD 1,52 0.359457
LAV rand ZAR 15,92 -0.840796
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,90 0
Malaysia ringgit MYR 4,83 0.914481
Mehhiko peeso MXN 22,49 -0.094603
Norra kroon NOK 9,84 0.365681
Poola slott PLN 4,22 0.182915
Rootsi kroon SEK 9,95 0.631703
Rubla RUB 69,28 -0.355262
Rumeenia leu RON 4,63 0.036719
Singapuri dollar SGD 1,59 0.314821
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.022684
Šveitsi frank CHF 1,17 0.165769
Taani kroon DKK 7,44 0.015451
Tai baht THB 38,46 0.44398
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.140422
Türgi liir TRY 4,51 -0.115115
Ukraina grivna UAH 32,37 1.050439
Ungari forint HUF 314,55 0.184731
USA dollar USD 1,18 0.706018
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.476522
Valgevene rubla BRL 3,91 0.834513
Valgevene rubla BYN 24005,00 0.967402

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017