Liikluskindlustuse hind hakkab sõltuma seltside suvast

Praegu kehtiv liikluskindlustuse
riskikoefitsiendi arvutamise süsteem hakkab ajale jalgu jääma. Kuna seaduses
enam ühtset süsteemi ei nõuta, on kindlustusseltsidel võimalik välja töötada
lihtsamad ja universaalsemad seltsipõhised süsteemid.

"Osaliselt on selline olukord juba saavutatud - tehniliselt toetab Eesti Liikluskindlustuse Fond ka sellised hinnakomponente, mille kujunemise sisulistest põhjustest ei tea me mitte midagi," selgitas Eesti Liikluskindlustus Fondi juhatuse esimees Kristjan Niinemaa. Üks hinnakomponentidest on keskse süsteemi riskikoefitsient, mille võiks kasutusest välja jätta. Kristjan Niinemaa tõi praeguse riskikoefitsiendi arvutamise süsteemi nõrkade kohtade seas välja, et ei arvestata põhjustatud avariide reaalset rahalist ulatust.

"Riskihindamise seisukohalt on üldjoontes oluline teada kahju tihedust ja keskmise kahju suurust," selgitas Niinemaa. Praegu tähendab see põhjustatud avarii riskikoefitsiendi korrutamist 1,5ga, täiustatud süsteem võiks arvestada reaalseid kahjusid. ELF plaanib tulevikus süsteemi majandamise seltsidesse anda.

ERGO Kindlustuse transpordikindlustuse osakonna juhataja Tanel Kursi sõnul on tõesti peamiseks liikluskindlustuse riskikoefitsiendi arvestamise probleemiks süsteemi keerukus ja raskestimõistetavus ning ühe kindlustusseltsi piires koheldakse klienti erinevalt. "Kunagi üles ehitatud tõhus süsteem on oma aja ära elanud, mistõttu ERGO on huvitatud universaalsemast ja lihtsamast süsteemist," rääkis Kurs.

Vajakajäämised süsteemis tingivad selle, et autoomanikud üritavad teha kindlustust läbi tuttavate, kel riskikoefitsient väiksem.

Praegune süsteem on üles ehitatud sõiduki-isiku paarile, mida jälgitakse kasutusala piires. Näiteks, kui kindlustusvõtja vahetab tihti autosid, siis hakkab nõutud üks aasta algusest peale lugema, makstes endiselt kõrget kindlustusmakset. If Eesti Kindlustuse liikluskindlustuse projektijuhi Reet Veilbergi sõnul ei ole see alati nii, sest osadel puhkudel kandub riskikoefitsient üle uuele sõidukile koos juba kasutatud kindlustuspäevadega ja siis ei pea aastat uuesti alustama. Reet Veilberg leidis, et riskikoefitsiendi süsteem üldjuhul toimib.

Kui kunagi ammu on põhjustatud avarii, siis nüüd endale teist autot soetades arvestab süsteem ka seda aastaid tagasi tehtud avariid ning omaniku teisele autole määratakse kõrgem riskikoefitsient, kui esimesele autole.

Üks paljudest, kes on kokku puutunud selliste küsitavate juhtumitega, on Veiko Rõivas. Ta ei ole ise ühtegi avariid põhjustanud, kuid seda on teinud pereliige tema autoga. Kuigi avarii toimus seitse aastat tagasi, maksab Rõivas siiani kindlustust koefitsiendi järgi, mis määrati pärast avariid. Kindlustus seletas asja sellega, et tal ei olnud vahepeal endal autot, seejärel vahetas ta autosid tihti. "Täiesti ebaloogiline süsteem. Ma pole ise ühtegi avariid teinud ning tihe autode vahetamine ei väljenda mingit riski," rääkis Rõivas.

Salva Kindlustuse ASi liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohveri sõnul tuleb ikka ette, et isiku riskikoefitsient tuleb määrata kesksest süsteemist erinevana. See näitab, et süsteemil on kohti, mis tekitavad mõnedes olukordades põhjendamatult kõrget või madalat riskikoefitsienti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.0821122
Brasiilia reaal BRL 4,27 -0.0163835
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0460076
Filipiinide peeso PHP 59,82 0.2312255
Hiina jüaan CNY 7,71 -0.0375794
Hongkongi dollar HKD 8,94 0.0033575
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0471139
Iisraeli seekel ILS 4,20 0.0095157
India ruupia INR 81,12 0.2124952
Indoneesia ruupia IDR 16158,13 0.0529426
Islandi kroon ISK 137,63 0.0218023
Jaapani jeen JPY 124,56 0.0883889
Kanada dollar CAD 1,51 -0.1057921
LAV rand ZAR 15,67 0.2687226
Lõuna-Korea vonn KRW 1277,92 -0.0023475
Malaysia ringgit MYR 4,68 -0.0661714
Mehhiko peeso MXN 21,69 0.1394352
Norra kroon NOK 9,73 -0.0934282
Poola slott PLN 4,29 0.0676401
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.1294379
Rumeenia leu RON 4,69 -0.0213074
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0777303
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.216623
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0176585
Taani kroon DKK 7,46 -0.0388376
Tai baht THB 36,09 -0.2380242
Tšehhi kroon CZK 25,54 -0.0117444
Türgi liir TRY 6,11 0.3104621
Ukraina grivna UAH 31,86 -0.1425957
Ungari forint HUF 319,35 -0.0125239
USA dollar USD 1,14 -0.0438789
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.0950175
Valgevene rubla BYN 2,45 -0.040873
Vene rubla RUB 75,60 0.0578339

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019