Liikluskindlustuse hind hakkab sõltuma seltside suvast

Praegu kehtiv liikluskindlustuse
riskikoefitsiendi arvutamise süsteem hakkab ajale jalgu jääma. Kuna seaduses
enam ühtset süsteemi ei nõuta, on kindlustusseltsidel võimalik välja töötada
lihtsamad ja universaalsemad seltsipõhised süsteemid.

"Osaliselt on selline olukord juba saavutatud - tehniliselt toetab Eesti Liikluskindlustuse Fond ka sellised hinnakomponente, mille kujunemise sisulistest põhjustest ei tea me mitte midagi," selgitas Eesti Liikluskindlustus Fondi juhatuse esimees Kristjan Niinemaa. Üks hinnakomponentidest on keskse süsteemi riskikoefitsient, mille võiks kasutusest välja jätta. Kristjan Niinemaa tõi praeguse riskikoefitsiendi arvutamise süsteemi nõrkade kohtade seas välja, et ei arvestata põhjustatud avariide reaalset rahalist ulatust.

"Riskihindamise seisukohalt on üldjoontes oluline teada kahju tihedust ja keskmise kahju suurust," selgitas Niinemaa. Praegu tähendab see põhjustatud avarii riskikoefitsiendi korrutamist 1,5ga, täiustatud süsteem võiks arvestada reaalseid kahjusid. ELF plaanib tulevikus süsteemi majandamise seltsidesse anda.

ERGO Kindlustuse transpordikindlustuse osakonna juhataja Tanel Kursi sõnul on tõesti peamiseks liikluskindlustuse riskikoefitsiendi arvestamise probleemiks süsteemi keerukus ja raskestimõistetavus ning ühe kindlustusseltsi piires koheldakse klienti erinevalt. "Kunagi üles ehitatud tõhus süsteem on oma aja ära elanud, mistõttu ERGO on huvitatud universaalsemast ja lihtsamast süsteemist," rääkis Kurs.

Vajakajäämised süsteemis tingivad selle, et autoomanikud üritavad teha kindlustust läbi tuttavate, kel riskikoefitsient väiksem.

Praegune süsteem on üles ehitatud sõiduki-isiku paarile, mida jälgitakse kasutusala piires. Näiteks, kui kindlustusvõtja vahetab tihti autosid, siis hakkab nõutud üks aasta algusest peale lugema, makstes endiselt kõrget kindlustusmakset. If Eesti Kindlustuse liikluskindlustuse projektijuhi Reet Veilbergi sõnul ei ole see alati nii, sest osadel puhkudel kandub riskikoefitsient üle uuele sõidukile koos juba kasutatud kindlustuspäevadega ja siis ei pea aastat uuesti alustama. Reet Veilberg leidis, et riskikoefitsiendi süsteem üldjuhul toimib.

Kui kunagi ammu on põhjustatud avarii, siis nüüd endale teist autot soetades arvestab süsteem ka seda aastaid tagasi tehtud avariid ning omaniku teisele autole määratakse kõrgem riskikoefitsient, kui esimesele autole.

Üks paljudest, kes on kokku puutunud selliste küsitavate juhtumitega, on Veiko Rõivas. Ta ei ole ise ühtegi avariid põhjustanud, kuid seda on teinud pereliige tema autoga. Kuigi avarii toimus seitse aastat tagasi, maksab Rõivas siiani kindlustust koefitsiendi järgi, mis määrati pärast avariid. Kindlustus seletas asja sellega, et tal ei olnud vahepeal endal autot, seejärel vahetas ta autosid tihti. "Täiesti ebaloogiline süsteem. Ma pole ise ühtegi avariid teinud ning tihe autode vahetamine ei väljenda mingit riski," rääkis Rõivas.

Salva Kindlustuse ASi liikluskindlustuse osakonna juhataja Tõnis Tohveri sõnul tuleb ikka ette, et isiku riskikoefitsient tuleb määrata kesksest süsteemist erinevana. See näitab, et süsteemil on kohti, mis tekitavad mõnedes olukordades põhjendamatult kõrget või madalat riskikoefitsienti.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0191071
Brasiilia reaal BRL 4,35 -0.1810764
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255768
Filipiinide peeso PHP 61,77 0.2092763
Hiina jüaan CNY 7,51 0.3285564
Hongkongi dollar HKD 9,06 -0.1960763
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0054231
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.0119394
India ruupia INR 78,78 0.0609648
Indoneesia ruupia IDR 16281,78 1.0585784
Islandi kroon ISK 126,22 0.0237737
Jaapani jeen JPY 127,76 0.0704942
Kanada dollar CAD 1,54 -0.1233766
LAV rand ZAR 15,86 0.4376104
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,60 0.1176847
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.0194275
Mehhiko peeso MXN 23,58 0.1342111
Norra kroon NOK 9,46 -0.0517877
Poola slott PLN 4,32 0.1089097
Rootsi kroon SEK 10,29 0.1089876
Rumeenia leu RON 4,67 0.0385645
Singapuri dollar SGD 1,57 0.1399847
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0569346
Šveitsi frank CHF 1,15 0.0173566
Taani kroon DKK 7,45 0.0241617
Tai baht THB 38,05 0.2444601
Tšehhi kroon CZK 25,83 -0.0232279
Türgi liir TRY 5,50 0.3890695
Ukraina grivna UAH 30,45 -0.1815792
Ungari forint HUF 324,17 0.1947209
USA dollar USD 1,15 -0.1901469
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2076658
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0474772
Vene rubla RUB 73,61 0.0681105

Valdkonna töökuulutused