Liikluskaameraga fikseeritud rikkumise eest 3000 krooni trahvi

Nn liikluspaketi eelnõuga loodud uue,
kirjaliku hoiatamismenetluse nime kandev menetluse kohaselt saadab politsei
kaamera poolt fikseeritud liiklust rikkunud auto omanikule või vastutavale
kasutajale trahvinõude kuni 3000 krooni.

Eelnõuga loodud uue, kirjaliku hoiatamismenetluse nime kandev menetluse kohaselt saadab politsei kaamera poolt fikseeritud liiklust rikkunud auto omanikule või vastutavale kasutajale trahvinõude kuni 3000 krooni. Tegemist on hoiatustrahviga põhjusel, et õiguspõhimõtetest lähtuvalt saab karistada vaid isikut, kes on teo tegelikult toime pannud . Hoiatustrahv ei ole kuriteo- ega väärteokaristus ning seda ei kanta karistusregistrisse.

Trahviteate saanud omanikul on järgmised võimalused:

1) ta maksab trahvi ettenähtud tähtaja jooksul vabatahtlikult ning sellega kõik piirdubki;

2) ta vaidlustab hoiatustrahvi. Sellisel juhul alustatakse tavalist väärteomenetlust. Kui sõiduki eest vastutav isik vaidlustab trahvi väitega, et autot kasutas keegi teine, kuid seda ei tuvastata, jääb hoiatustrahv jõusse;

3) omanik ei tee midagi.Sellisel juhul muutub trahviteade sundtäidetavaks, seega täitmisel lisandub trahvile täituritasu.

Nn liikluspaketi eelnõus välja pakutud kirjaliku hoiatamismenetluse näol on tegemist juba mitmes Euroopa riigis edukalt käivitunud menetlusega, mille kohta on Euroopa Inimõiguste Kohus asunud seisukohale, et liiklusohutuse parandamiseks on selline riive lubatud, teatas justiitsministeerium.

Eelnõu ühe autori Sten Linnu sõnul peetakse automaatset kiiruskontrolli kõige tõhusamaks liiklusjärelevalve viisiks, mis on edukalt kasutusel mitmes riigis. Automaatsete kiiruskaamerate efektiivsus põhineb sellel, et kaamera fikseerib võrdselt kõik rikkumised. See aga tingibki vajaduse lihtsama menetluse järele - politsei peab suutma ka kõigile rikkumistele reageerida.

Eelnõu kohaselt vastutabki kiiruseületamise eest sõiduki omanik või vastutav kasutaja (näiteks liisitud autode puhul), mille aluseks on eeldus, et üldjuhul kasutab sõidukit siiski selle omanik või ta teab, kes tema sõidukit kasutab. Seega on omanikul vastutus ka selle eest, mis tema sõidukiga toimub. Kui omanik sõidukit ei juhtinud, jääb talle alati võimalus trahv vaidlustada.

Linnu sõnul ei ole hoiatusmenetluse puhul tegemist vastuoluga põhiseadusega, küll aga on tegemist põhiseaduslike õiguste riivega. „Selliste riivete tekitamisel seadusandja poolt tuleb alati teha läbi kaalumise protsess, kas pakutav meede on proportsionaalne saavutatava eesmärgiga,“ selgitas Lind.

Ka justiitsminister Rein Lang eitab kategooriliselt, et hoiatusmenetluse puhul on tegemist põhiseaduse vastase ettepanekuga. "Küll aga lasub Riigikogul kohustus kaaluda põhiseadusest tulenevaid väärtusi," rõhutas Lang.

Sten Linnu sõnul on paljudes riikides, nagu näiteks Prantsusmaal, Suurbritannias, Hollandis, Austrias ja Soomes sarnane menetlus juba olemas.

„Euroopa Inimõiguste Kohus on korduvalt leidnud, et arvestades liiklusohutuse parandamise vajadust, on taoline menetluskord lubatud,“ ütles Lind. „Seejuures sai eelnõus pakutud välja leebem regulatsioon kui mitmetes nimetatud riikides - näiteks ei kanta omanikule määratavat trahvi karistusregistrisse.“

Õiguskomisjoni arvamuse puhul on tegemist ühe arvamusega paljudest, mida õiguskomisjon palus eri institutsioonidel eelnõu kohta esitada. Kui kõik arvamused on õiguskomisjonile laekunud, siis arutatakse need uuesti läbi ning kaalutakse poolt ja vastuargumente.

Tänaseks on seadusemuudatus läbinud Riigikogus esimese lugemise.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.0128279
Brasiilia reaal BRL 4,33 0.0161655
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0562458
Filipiinide peeso PHP 61,94 0.0371477
Hiina jüaan CNY 7,48 0.0160561
Hongkongi dollar HKD 9,11 0.0186571
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0298232
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0784687
India ruupia INR 78,99 -0.0189861
Indoneesia ruupia IDR 16168,32 0.0172589
Islandi kroon ISK 124,95 0.0080038
Jaapani jeen JPY 128,36 -0.0856231
Kanada dollar CAD 1,53 -0.2480094
LAV rand ZAR 15,61 0.1231543
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,27 0.1148617
Malaysia ringgit MYR 4,64 0.3330162
Mehhiko peeso MXN 24,02 0.3349622
Norra kroon NOK 9,44 -0.2041313
Poola slott PLN 4,29 0.1143711
Rootsi kroon SEK 10,24 0.4648654
Rumeenia leu RON 4,66 0.0450489
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.0191339
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.1830873
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.1209085
Taani kroon DKK 7,45 -0.0053698
Tai baht THB 37,93 0.2012843
Tšehhi kroon CZK 25,75 0.1361232
Türgi liir TRY 5,48 -0.1767944
Ukraina grivna UAH 30,57 -0.0395708
Ungari forint HUF 322,55 0.0589403
USA dollar USD 1,16 0.0086147
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.0419011
Valgevene rubla BYN 2,32 0.172451
Vene rubla RUB 73,56 0.3733181

Valdkonna töökuulutused