Liikluskaameraga fikseeritud rikkumise eest 3000 krooni trahvi

Nn liikluspaketi eelnõuga loodud uue,
kirjaliku hoiatamismenetluse nime kandev menetluse kohaselt saadab politsei
kaamera poolt fikseeritud liiklust rikkunud auto omanikule või vastutavale
kasutajale trahvinõude kuni 3000 krooni.

Eelnõuga loodud uue, kirjaliku hoiatamismenetluse nime kandev menetluse kohaselt saadab politsei kaamera poolt fikseeritud liiklust rikkunud auto omanikule või vastutavale kasutajale trahvinõude kuni 3000 krooni. Tegemist on hoiatustrahviga põhjusel, et õiguspõhimõtetest lähtuvalt saab karistada vaid isikut, kes on teo tegelikult toime pannud . Hoiatustrahv ei ole kuriteo- ega väärteokaristus ning seda ei kanta karistusregistrisse.

Trahviteate saanud omanikul on järgmised võimalused:

1) ta maksab trahvi ettenähtud tähtaja jooksul vabatahtlikult ning sellega kõik piirdubki;

2) ta vaidlustab hoiatustrahvi. Sellisel juhul alustatakse tavalist väärteomenetlust. Kui sõiduki eest vastutav isik vaidlustab trahvi väitega, et autot kasutas keegi teine, kuid seda ei tuvastata, jääb hoiatustrahv jõusse;

3) omanik ei tee midagi.Sellisel juhul muutub trahviteade sundtäidetavaks, seega täitmisel lisandub trahvile täituritasu.

Nn liikluspaketi eelnõus välja pakutud kirjaliku hoiatamismenetluse näol on tegemist juba mitmes Euroopa riigis edukalt käivitunud menetlusega, mille kohta on Euroopa Inimõiguste Kohus asunud seisukohale, et liiklusohutuse parandamiseks on selline riive lubatud, teatas justiitsministeerium.

Eelnõu ühe autori Sten Linnu sõnul peetakse automaatset kiiruskontrolli kõige tõhusamaks liiklusjärelevalve viisiks, mis on edukalt kasutusel mitmes riigis. Automaatsete kiiruskaamerate efektiivsus põhineb sellel, et kaamera fikseerib võrdselt kõik rikkumised. See aga tingibki vajaduse lihtsama menetluse järele - politsei peab suutma ka kõigile rikkumistele reageerida.

Eelnõu kohaselt vastutabki kiiruseületamise eest sõiduki omanik või vastutav kasutaja (näiteks liisitud autode puhul), mille aluseks on eeldus, et üldjuhul kasutab sõidukit siiski selle omanik või ta teab, kes tema sõidukit kasutab. Seega on omanikul vastutus ka selle eest, mis tema sõidukiga toimub. Kui omanik sõidukit ei juhtinud, jääb talle alati võimalus trahv vaidlustada.

Linnu sõnul ei ole hoiatusmenetluse puhul tegemist vastuoluga põhiseadusega, küll aga on tegemist põhiseaduslike õiguste riivega. „Selliste riivete tekitamisel seadusandja poolt tuleb alati teha läbi kaalumise protsess, kas pakutav meede on proportsionaalne saavutatava eesmärgiga,“ selgitas Lind.

Ka justiitsminister Rein Lang eitab kategooriliselt, et hoiatusmenetluse puhul on tegemist põhiseaduse vastase ettepanekuga. "Küll aga lasub Riigikogul kohustus kaaluda põhiseadusest tulenevaid väärtusi," rõhutas Lang.

Sten Linnu sõnul on paljudes riikides, nagu näiteks Prantsusmaal, Suurbritannias, Hollandis, Austrias ja Soomes sarnane menetlus juba olemas.

„Euroopa Inimõiguste Kohus on korduvalt leidnud, et arvestades liiklusohutuse parandamise vajadust, on taoline menetluskord lubatud,“ ütles Lind. „Seejuures sai eelnõus pakutud välja leebem regulatsioon kui mitmetes nimetatud riikides - näiteks ei kanta omanikule määratavat trahvi karistusregistrisse.“

Õiguskomisjoni arvamuse puhul on tegemist ühe arvamusega paljudest, mida õiguskomisjon palus eri institutsioonidel eelnõu kohta esitada. Kui kõik arvamused on õiguskomisjonile laekunud, siis arutatakse need uuesti läbi ning kaalutakse poolt ja vastuargumente.

Tänaseks on seadusemuudatus läbinud Riigikogus esimese lugemise.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.201
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,48 -0.347645
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.087183
Hongkongi dollar HKD 9,16 -0.399216
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.034653
Iisraeli seekel ILS 4,10 -0.29892
India ruupia INR 76,33 -0.399794
Indoneesia ruupia IDR 15897,00 -0.21342
Islandi kroon ISK 124,12 -0.084522
Jaapani jeen JPY 133,47 -0.194428
Kanada dollar CAD 1,48 -0.194292
LAV rand ZAR 16,09 0.017406
Lõuna-Korea vonn KRW 1327,20 -0.405222
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.094394
Mehhiko peeso MXN 22,40 0.141705
Norra kroon NOK 9,40 -0.156959
Poola slott PLN 4,23 -0.184205
Rootsi kroon SEK 9,63 0.176033
Rubla RUB 67,49 -0.32197
Rumeenia leu RON 4,60 -0.067386
Singapuri dollar SGD 1,60 -0.230774
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.463424
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.198185
Taani kroon DKK 7,44 0.005373
Tai baht THB 38,96 -0.383533
Tšehhi kroon CZK 25,64 -0.109089
Türgi liir TRY 4,36 0.815619
Ukraina grivna UAH 31,32 -0.227463
Ungari forint HUF 308,15 0.051949
USA dollar USD 1,17 -0.404734
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.345857
Valgevene rubla BRL 3,78 0.486482
Valgevene rubla BYN 23121,00 -0.37487

Valdkonna töökuulutused

AS PALMAKO otsib LOGISTIKAJUHTI

Palmako AS

13. november 2017

TRANSIIDIKESKUSE AS otsib KOMMERTSDIREKTORIT

Transiidikeskuse AS

20. november 2017