Kütuse hinnatõus toob turbopropellerlennukid tagasi

Lennukikütuse hinna tõustes rekorditeni ja
lennufirmade üritades kasumlikkust säilitada on näha väheglamuurse, kuid
kütusesäästlikuma lennukitüübi tagasitulekut kohalikele liinidele.

Kuni hiljutise ajani pidasid paljud lähiliine teenindavad firmad plaane saata propellerlennukid ajalukku ja minna üle täielikult reaktiividest koosnevale lennukipargile, mis pakub ka reisijatele mugavamat lendu, kirjutas Associated Press. Ent propellerlennuk tarbib sarnases mõõdus reaktiivist veerandi kuni kolmandiku vähem kütust. Kuigi turbopropellerlennukite uusim põlvkond on pääsenud turbulentsiprobleemist ja pakub ka vaiksemat salongi, on analüütikute sõnul lennufirmade põhiprobleemid majanduslikku laadi, mitte aga hoolitsus reisijate mugavuse eest. Näitena plaanis Luksemburgi rahvuslik lennukompanii 2000.a. minna propellerlennukitelt üle reaktiividele. Aastaks 2006 oli see kava maha maetud ja Bombardier`ilt telliti uusi Q-400 lennumasinaid.

Reaktiivlennukite kütuse aastaga 60-70% tõusnud hinna juures ei ole nende kasutamine lühilendudel enam hea äri, nentis Nexa Capital Partners` lennundusanalüütik Michael Dyment.

Propeller-reisilennukite allesjäänud tootjad Kanada Bombardier ja Prantsuse ATR toodavad tänavu 140 lennukit võrreldes eelmise aasta 100 ja 2002.a. vaid 26 lennukiga. Uue aastatuhande algul panid mitu turbopropellerlennukite tootjat, sealhulgas Fokker ja Saab, uksed kinni või loobusid sellest tooteliigist.

Lennundusasjatundjad on märkinud propellerlennukite laienevat kasutamist lennufirmade Lufthansa, Alaska Air, Air France ja Qantas pisemate partnerite ja tütarfirmade poolt, kus need toimetavad kohale reisijaid reaktiivlennukeid kasutavate liinide jaoks.
Kohalike lendude sektor on kenasti kasvanud, 2007.a. maailmas kokku 8%.

Bombardieri ja ATRi tulevik paistab kena, sest analüütikute ennustusel vajatakse aastail 2007-2016 kohalikele liinidele 1500 nende tehtud uut lennukit. Põhjamaade lennufirma SAS taganes oma otsusest pärast hulka maandumisel juhtunud ohtlikke intsidente Bombardier Q-400 kasutamisest loobuda.

Tootjaga jõuti hoopis kokkuleppele 27 selle lennuki uue parandatud mudeli soetamises koos optsiooniga veel 24 lennumasinale, tehingu koguväärtus ulatub 1,75 mld dollarini.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.4346731
Brasiilia reaal BRL 4,27 0.2086508
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0102281
Filipiinide peeso PHP 60,08 0.2502753
Hiina jüaan CNY 7,73 0.1502669
Hongkongi dollar HKD 8,91 -0.0415017
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.0094298
Iisraeli seekel ILS 4,19 -0.1524826
India ruupia INR 81,11 0.273224
Indoneesia ruupia IDR 16139,72 -0.1230847
Islandi kroon ISK 136,82 -0.5813109
Jaapani jeen JPY 124,30 -0.2567806
Kanada dollar CAD 1,51 0.1920148
LAV rand ZAR 15,81 0.6691242
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,93 -0.2112375
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.4346337
Mehhiko peeso MXN 21,83 0.2746609
Norra kroon NOK 9,76 0.3279497
Poola slott PLN 4,28 0.0210182
Rootsi kroon SEK 10,26 0.1278835
Rumeenia leu RON 4,71 0.1360024
Singapuri dollar SGD 1,55 0.097144
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.1928969
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.1059135
Taani kroon DKK 7,46 -0.0093773
Tai baht THB 36,12 -0.0528537
Tšehhi kroon CZK 25,60 0.1251564
Türgi liir TRY 6,08 0.5869612
Ukraina grivna UAH 31,57 -0.697937
Ungari forint HUF 317,80 0.1796804
USA dollar USD 1,14 -0.0527983
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2607716
Valgevene rubla BYN 2,45 0.1392244
Vene rubla RUB 75,57 0.2184182

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019