Kiirendusvõistluse korraldaja: võidusõidukompleks päästab elusid

Kiirendusvõistlust dragrace’i
korraldavaalamkomitee esimees Andrus Mõsovski arvates päästaks
võidusõidukompleks elusid, kuna noored kihutajad siirduks tänavatelt
sinna.

Pidevalt võib lugeda või televiisorist näha uudiseid, kus keegi on kellegi surnuks või vigaseks sõitnud. Noored mehed ületavad kiirust ega tule autodega toime. Mis nendega siis tehakse – pannakse kinni, trahvitakse. Trahvide karmistamist ja vangipanekut nähaksegi väljapääsuna.
Paraku pole see tekkinud olukorrale mingi väljapääs ega sunni sääraseid inimesi paremini käituma. Meie riigiisad peaks trahvide tõstmise asemel süvenema hoopis sellesse, kuidas kirjeldatud juhtumeid ennetada. Tegelikkus on ju see, et sel noorel keevalise verega inimesel
puudub ju võimalus kuhugi minna ja kiiresti sõita.

Seda viimast siis tähenduses, et kiiresti saaks sõita turvaliselt, ilma end või teisi seejuures ohustamata. See on suur viga, et inimestel puudub võimalus minna ja saada oma adrenaliiniannus kätte kuskil rajal, kus tohib turvaliselt proovile panna nii enda kui ka oma auto võimed. Samalt rajalt saaks ka sõidukogemust ja teadmisi, kuidas auto piirolukordades käitub. Olgem ausad, kui ostad võimsa auto, tahad ju seda proovida.

Aga kus sa seda praegu proovid, Saksa autobahn’e meil pole ja võidusõidurada ka mitte, niisiis proovitaksegi autode võimeid tänaval. Kevadekuulutajad on ka streetracer’id, kes lume sulades hakkavad oma üritusi korraldama. Oma rada paneks ka nende üritustele piiri. Nädala sees seisaks rada ju enamasti tühjana. Siis võikski neile kiirendusrajal väikse tasu eest sõitmisvõimalust pakkuda. Kõik on kontrolli all ja kellegi muru ära ei tallata. Ma arvan, et ka streetracer’id oleks ise sellega nõus. Võidusõidukompleks oleks lahendus. See on parem perspektiiv kui lihtsalt räigelt suured rahatrahvid.

Kompleks ise peaks sisaldama erinevate spordialade radu. Üksi toimetades on radadel väga raske toime tulla. Küll tasuks majanduslikult ära mitmesuguste variantide olemasolu, näiteks võiks kompleksis olla ringrada, krossirada ja kiirendusrada. Loomulikult maksab sellise kompleksi ehitamine terve varanduse ja selle tasuvusaeg on väga pikk – tänapäeva Eestis just mitte kõige ahvatlevam projekt.

Arvatavasti pole keegi kunagi suutnud välja arvutada, kui palju on rahas väärt inimelu. Kui aga sel rajal sõitnud inimene enam ei kihuta teedel? Ma arvan, et kui selline rada suudaks päästa kas või ühe elu, on see projekt end igati ära tasunud.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 -0.0247448
Brasiilia reaal BRL 4,28 0
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,83 0
Hiina jüaan CNY 7,98 0
Hongkongi dollar HKD 9,03 0
Horvaatia kuna HRK 7,41 0
Iisraeli seekel ILS 4,21 0
India ruupia INR 84,47 0
Indoneesia ruupia IDR 17482,49 0
Islandi kroon ISK 134,61 0
Jaapani jeen JPY 129,57 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 16,59 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,29 0
Malaysia ringgit MYR 4,78 0
Mehhiko peeso MXN 22,17 0
Norra kroon NOK 9,47 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,35 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,59 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0113546
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,46 0
Tai baht THB 37,51 0
Tšehhi kroon CZK 25,83 0
Türgi liir TRY 6,50 0
Ukraina grivna UAH 32,35 0
Ungari forint HUF 322,91 0
USA dollar USD 1,15 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 0
Valgevene rubla BYN 2,43 0
Vene rubla RUB 75,37 0

Valdkonna töökuulutused