Maksumuutus pani soomlased tuntavalt väiksemaid autosid ostma

Soome jaanuari ja veebruari automüügi
võrdlus aasta varasemaga näitab, etpooleni kogumüügist on kasvanud
diislikütusega autode osakaal ning eelistus kaldub väiksemate mootorite poole,
põhjuseks uuest aastast jõustunud automaksu muutused.

Aasta varem oli diiselautosid kolmandik müügist, nüüd pool, kirjutas Helsinkin Sanomat. Samas tuleb statistikat hinnates arvestada, et kaks esimest kuud kajastavad ka klientide siis tellitud autosid, kui maksumuutuse määrad ei olnud veel teada. Diislite seas vähenes üle kaheliitriste osa 40 protsendilt 28%-le, 1,3-1,6 liitriste osas oli tõusunumber 13-lt 20-le. Täiesti uue mootoriklassina ilmusid statistikasse alla üheliitrised diislid, neid registreeriti 10 tükki. Bensiiniautodest oli üle kaheliitriste osa 7% (varem 11), 1,3-1,6 liitristel 50% (enne 40). Jaanuaris-veebruaris esmaregistreeriti Soomes 33 541 autot.

Soome automaksu muutus väiksema CO2saastega sõidukite kasuks on kliima soojenemise vastaste sammude hulgas. Autoala keskliidu juhid hoiatasid muuseas liiga suure diislivaimustuse eest: kuni 15 000 km aastas on sõitja jaoksbensiiniauto ikkagi soodsam pidada. Diiselmootori miinuspooled on väävli ja tahkete osakeste õhkupaiskamine. Osakeste vastased filtrid on praegu pooltel müüdavaist autodest, alates 2009.a. on need kohustuslikud uutel ning 2011.a. kõigil müüdavatel mudelitel.

Autoala keskliit ja TNS Gallup on uurinud autojuhtide arvamusi: 16% juhtide sõnul suurendavad nad ühistranspordi kasutamist, 7% vähendavad.
"Oodatakse, et see tegelikult juhtuma hakkaks, enne kui usutakse,” kommenteeris automüügi statistikat kohaliku transpordi liidu tegevjuht Pekka Aalto.

Tema arvates maksuuuendus ikkagi toetab eraauto kasutamist, seepärast tuleks ühistranspordi positsiooni tugevdada võimalusega tööandjal osta töötajale maksuvabalt ühistranspordi pilet.

Soome automaksud alates 01.01.2008:
Maksuprotsent on autot ostes CO2 emissioon (g/km) jagatud kümnega pluss neli. Näiteks 160:10+4 = 20% jaemüügi hinnast. Kui maale toodud auto on uus, võetakse maksustatavast hinnast maha 4% ja veel 300 eurot. Maks tõusis varasemaga võrreldes autodele emissiooniga üle 220g/km, sellest numbrist allapoole vähenes. Emissioon on 220 g/km, kui bensiiniauto tarbib kütust 9,4 ja diiselauto 8,5 liitrit 100 kilomeetrile (keskmine, linn+maantee). Auto lõpphinnast annab automaks Soomes 10 kuni 40%. Varem maksuseadus CO2 emissiooni samamoodi arvesse ei võtnud.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.040603
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,74 0.183095
Hiina jüaan CNY 7,82 0.144645
Hongkongi dollar HKD 9,22 0.140148
Horvaatia kuna HRK 7,51 -0.003996
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.009683
India ruupia INR 76,81 0.143291
Indoneesia ruupia IDR 15962,00 0.169438
Islandi kroon ISK 124,56 0.143105
Jaapani jeen JPY 133,32 0.142723
Kanada dollar CAD 1,47 0.144956
LAV rand ZAR 16,01 0.054369
Lõuna-Korea vonn KRW 1335,90 0.127417
Malaysia ringgit MYR 4,98 0.120518
Mehhiko peeso MXN 22,29 0.28388
Norra kroon NOK 9,39 0.065545
Poola slott PLN 4,24 0.014168
Rootsi kroon SEK 9,61 0.087102
Rubla RUB 67,77 0.135945
Rumeenia leu RON 4,59 -0.004359
Singapuri dollar SGD 1,60 0.187593
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.11539
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.03457
Taani kroon DKK 7,44 0
Tai baht THB 39,11 0.128008
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.015553
Türgi liir TRY 4,34 0.207574
Ukraina grivna UAH 31,32 0.143228
Ungari forint HUF 308,19 -0.019464
USA dollar USD 1,18 0.146768
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.165662
Valgevene rubla BRL 3,74 0.155159
Valgevene rubla BYN 23137,00 0.142832

Valdkonna töökuulutused