Arno Sillat: F1 ringrada Eestisse ei tule

Vormel1 ringrada Eestisse riigi
väiksuse tõttu ei tule, kinnitab uusi võidusõiduradasid plaaniva autospordi
liidu ettevõtjast juht Arno Sillat.

Täna on autospordi liidul töös neli rajaprojekti. Milline neist käiku läheb, pole teada. "Kui liiga vara laulda ja veel ka vales noodivõtmes, võime projektid kihva keerata,"ütlesSillat usutluses Äripäeva vahel homme ilmuvale ajakirjale Tehnotrend.

Üle vormel 3 taseme ei tasutema ütlusel Eestisse rada ehitada: meie reklaamiturg on pea olematu, samas kehtivad siin kõik euroliidu piirangud näiteks alkoholi ja tubaka reklaamimisel.

Sillati nägemuse kohaselt võiks Eestis pakkuda autohuvilistele võidusõiduteenust ehk rada, rentida neile tehnikat, suunata turistid loodavasse võidusõidumuuseumi jne. "Euroopast tahetakse tulla meile sõitma, kuna siin on vähem kitsendusi. Ja võidusõitjad on inimesed, kel on raha. Nad annavad tööd hotellidele, mehaanikutele, tühjendavad baare," põhjendas Sillat.

Eelmisel kümnendil plaaniti võidusõiduradaViimsisse, entsee langesautospordi liidu juhiütlusel kinnisvaraturu hinnatõusu ohvriks. Alguses üritas Viimsi vald seda maad võileivahinna eest müüa, ent tulutult. Siis hakati sinna ringrada rajama, kuid ettevalmistustööde käigus leidis vald, et krundi väärtus on tõusnud ning see pandi uuesti müüki, selgitas Sillat.

1980ndate aastate teise poole Muuga ringraja projekt läks tema sõnul poliitilise enesemääramise ja sõnavabaduse nahka. "Moskvast tuli korraldus ja raha, ent Eestis hakati kisama ning teatud jõud said poliitilist kapitali. Oli see hea või halb – raske hinnata," sõnas Sillat.

Viimased viis aastat autospordiliitu juhtinud Arno Sillat töötas varem Silberautos, olles ka firma vähemusosanik. Täna on tal osalus Subaruid müüvas Mariine Autos.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 0.038373
Brasiilia reaal BRL 4,30 0.1513987
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153398
Filipiinide peeso PHP 59,92 0.1286743
Hiina jüaan CNY 7,86 0.151573
Hongkongi dollar HKD 8,85 0.1674227
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0282965
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.146543
India ruupia INR 82,09 0.1512767
Indoneesia ruupia IDR 16687,66 -0.1537692
Islandi kroon ISK 140,14 0.0071362
Jaapani jeen JPY 128,83 0.2724159
Kanada dollar CAD 1,50 0.0669344
LAV rand ZAR 16,29 -0.0693115
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,26 0.0853449
Malaysia ringgit MYR 4,74 0.0802992
Mehhiko peeso MXN 23,12 -0.0423754
Norra kroon NOK 9,59 -0.0031283
Poola slott PLN 4,29 -0.0046594
Rootsi kroon SEK 10,22 0.0430549
Rumeenia leu RON 4,66 0.0107409
Singapuri dollar SGD 1,56 0.1284852
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.1264077
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1407707
Taani kroon DKK 7,46 0.0174274
Tai baht THB 37,20 0.05918
Tšehhi kroon CZK 25,92 -0.0308523
Türgi liir TRY 6,18 0.0129397
Ukraina grivna UAH 31,48 0.1504754
Ungari forint HUF 322,67 0.0154981
USA dollar USD 1,13 0.1505891
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 0.0779283
Valgevene rubla BYN 2,41 0.1327691
Vene rubla RUB 76,87 0.063392

Valdkonna töökuulutused