Arno Sillat: F1 ringrada Eestisse ei tule

Vormel1 ringrada Eestisse riigi
väiksuse tõttu ei tule, kinnitab uusi võidusõiduradasid plaaniva autospordi
liidu ettevõtjast juht Arno Sillat.

Täna on autospordi liidul töös neli rajaprojekti. Milline neist käiku läheb, pole teada. "Kui liiga vara laulda ja veel ka vales noodivõtmes, võime projektid kihva keerata,"ütlesSillat usutluses Äripäeva vahel homme ilmuvale ajakirjale Tehnotrend.

Üle vormel 3 taseme ei tasutema ütlusel Eestisse rada ehitada: meie reklaamiturg on pea olematu, samas kehtivad siin kõik euroliidu piirangud näiteks alkoholi ja tubaka reklaamimisel.

Sillati nägemuse kohaselt võiks Eestis pakkuda autohuvilistele võidusõiduteenust ehk rada, rentida neile tehnikat, suunata turistid loodavasse võidusõidumuuseumi jne. "Euroopast tahetakse tulla meile sõitma, kuna siin on vähem kitsendusi. Ja võidusõitjad on inimesed, kel on raha. Nad annavad tööd hotellidele, mehaanikutele, tühjendavad baare," põhjendas Sillat.

Eelmisel kümnendil plaaniti võidusõiduradaViimsisse, entsee langesautospordi liidu juhiütlusel kinnisvaraturu hinnatõusu ohvriks. Alguses üritas Viimsi vald seda maad võileivahinna eest müüa, ent tulutult. Siis hakati sinna ringrada rajama, kuid ettevalmistustööde käigus leidis vald, et krundi väärtus on tõusnud ning see pandi uuesti müüki, selgitas Sillat.

1980ndate aastate teise poole Muuga ringraja projekt läks tema sõnul poliitilise enesemääramise ja sõnavabaduse nahka. "Moskvast tuli korraldus ja raha, ent Eestis hakati kisama ning teatud jõud said poliitilist kapitali. Oli see hea või halb – raske hinnata," sõnas Sillat.

Viimased viis aastat autospordiliitu juhtinud Arno Sillat töötas varem Silberautos, olles ka firma vähemusosanik. Täna on tal osalus Subaruid müüvas Mariine Autos.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.207416
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,91 -0.132797
Hiina jüaan CNY 7,82 -0.304827
Hongkongi dollar HKD 9,21 -0.334209
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.006659
Iisraeli seekel ILS 4,12 -0.275788
India ruupia INR 76,80 -0.345827
Indoneesia ruupia IDR 15976,00 -0.336868
Islandi kroon ISK 124,11 -0.371666
Jaapani jeen JPY 133,70 0.217383
Kanada dollar CAD 1,48 -0.097992
LAV rand ZAR 16,04 0.304628
Lõuna-Korea vonn KRW 1338,10 0.089759
Malaysia ringgit MYR 4,99 -0.2038
Mehhiko peeso MXN 22,28 -0.013461
Norra kroon NOK 9,40 -0.039891
Poola slott PLN 4,23 -0.021251
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.047338
Rubla RUB 67,74 -0.191539
Rumeenia leu RON 4,60 -0.004349
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.111947
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.08773
Šveitsi frank CHF 1,16 0.225534
Taani kroon DKK 7,44 -0.001746
Tai baht THB 39,16 -0.229299
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.058315
Türgi liir TRY 4,33 0.099438
Ukraina grivna UAH 31,44 -0.345838
Ungari forint HUF 307,64 -0.045487
USA dollar USD 1,18 -0.365305
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.39486
Valgevene rubla BRL 3,74 -0.34897
Valgevene rubla BYN 23033,00 -0.856577

Valdkonna töökuulutused