Tänavu alustab Põhjamaade Formula Renault sari

Sel hooajal alustab Eesti, Soome ning Rootsi
sõitjate baasil rahvusvaheline vormelisari Fromula Renault 2000, mis on oma
tehniliste parameetrite poolest võrdne F3 klassiga,
kirjutabwww.motors24.ee.

Portaali andmetel onkõik masinad ning mootorid on samast tehasest, ehk ühesugused. Sellest klassist astus Kimi Räikkönen otse F1 karusselli ning nüüd on valitsev maailmameister loonud oma tiimi ka meie Põhjamaade sarja. Eestit hakkavad sarjas esindama Erko Vallbaum, Martin Laur, Johannes Moor, Karl Oskar Liiv ning Kevin Korjus.

Formula Renault 2000 sarjad on kasvanud viimase 7 aasta jooksul jõudsasti üle maailma, Tatuusi vormelitehas on neid vorpinud juba üle 900 tüki ning kasutatud kujul pole neid autosid sugugi lihtne saada, kuna nõudlus on jätkuvalt suur. F3 tehniliste tingimuste järgi ehitatud süsnikmonokokiga autod on veidi raskemad kui F3 masinad, ent selle eest vastupidavamad. Mootoritena kasutatakse Renault Clio kaheliitriseid jõuallikaid, mis toodavad 196 hõbujõudu 7000 pöörde juures ning 222 Nm pöördemomenti 4750 juures. Eurosarjades peavad kõikidel mootoritel olema ka dünostendi tõendid, tänavu saab vaid ühes dünos neid mõõdistada.

Eesti vormelisõitmist on siini elus hoidnud klass nimega Formula Baltic, (mullu Formula Motors24), kus nooremad ja vanemad mehed on saanud kiiresti sõitmist õppida ning teineteiselt mõõtu võtta. Formula Balticu mureks olid vananevad masinad ning suhteliselt ainulaadne mootori konfiguratsioon ( 8 klappi 1600 cm3) mis oma klassi siseselt oli küll hea lihtne ja odav teha, ent teistega koos sõites oli meie jõuallikas siiski veidi erinev. Kuigi autodena kasutasime F3 vormeleid, ei olnud meie mootoritega masinaid võimalik Euroopasse tagasi müüa ning sealt ostetud uuemate autode ümberhitamine vanaaegse 8 klapilise peale oli samuti kallis.

Formula Renault 2000 auto juures ei tohi ise midagi ehitada, kõik detailid peavad pärinema originaalvalmistaja juurest ning enamustel neist on hologrammid, mis autentsust tõestavad. Käiguülekandeid ei saa vahetada ükshaaval, vaid on olemas kolm varianti võllide komplekte: aeglane, keskmine ja kiire. Seegi asjaolu vähendab mehhaanikute eksimise võimalusi ning tõstab autode võrdsust rajal, mistõttu kogu kiirus sõltub vaid sõitjast ja seadistusest, mis omakorda sõltub väga suures osas sõitjast. Kuigi suure rahaga on alati võimalik mootorispordis teatavaid eeliseid saada, siis selles klassis on need väga väikesed ning üldjuhul paistavad siin silma ikkagi andekad sõitjad.

Eestis on FR2000 klassi loomisest räägitud juba oma neli aastat ja nüüd toimus üleminek tänu Soome AKK (autospordi liidu) entusiasmile ja tublile tööle. Soomes on tänaseks kokku 14 autot, Eestis 6, ehk parimal juhul näeme juba kahe maa peale kokku satrdirivis 20 masinat. Rootsis toimis analoogne sari veel mõned aastad tagasi, kuid politilised kired sarja korraldajate vahel tõmbasid sellele ajutiselt kriipsu peale. Hetkel käivad läbirääkimised ka Knutstorpi ringrajal Rootsis STCC raames ühe etapi pidamise üle.

Euroopas on kaks suuremat sarja FR2000 klassis: Eurocup ja NEC. Esimene neist on tõsiselt rahvusvaheline, etapid toimuvad Belgias, Saksamaal, Ungaris, Inglismaal, Prantsusmaal, Portugalis ja Hispaanias. NEC keskendub Saksamaa, Belgia ja Hollandi radadele, ent tänavu on NEC tulemas ühe etapiga ka Soome Alastaro ringrajale ning sel puhul on rajale tulemas kuni 60 ühesugust masinat. Eelmisel aastal osales NEC-is 14 tiimi, 46 sõitjat, kes olid 14-st eri rahvusest ning seda sarja sihivad ka Eesti sõitjad, kui lähimat potentsiaalset eurosarja. Lisaks kahele suurele sõidetakse Renault sarju rahvuslikus arvestuses Inglismaal, Prantsusmaal, Itaalias ja paljudes teistes maades.

Tänavune Eesti-Soome sari tõotab juba tulla väga pinev ning konkurentsi latt on seatud kõrgele. Kimi Räikköneni tiimiga tulevad rajale mullu F3 sarjas sõitnud vend Rami ning väga head kiirust näidanud Jesse Krohn. Oma viis aastat on Koiranen Bros Motorsports sõitnud edukalt Eurocupi ja NEC sarjas tiimina ning nemadki toovad mõned autod rajale. Lisaks on paljud kiired poisid tulnud Soome Formula Ford sarjast üle ning ühine etapp NEC-iga tõstab lati veelgi kõrgemale.

Meie poiste jaoks on tänavune hooaeg õppimise aasta, sest auto on nii sõitjate kui ka mehhaanikute jaoks uus ning mingeid erilisi illusioone pole keegi endale veel loonud. Samas on plaan külastada NEC-i viimast etappi sügisel kuulsal Spa ringrajal, kui kiirus ja hoog on üles saadud.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.203656
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,40 -0.056262
Hiina jüaan CNY 7,78 0.142796
Hongkongi dollar HKD 9,18 -0.309456
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.026647
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.114
India ruupia INR 76,47 0.160327
Indoneesia ruupia IDR 15885,00 -0.138303
Islandi kroon ISK 124,20 -0.148726
Jaapani jeen JPY 131,94 -0.317328
Kanada dollar CAD 1,47 -0.165212
LAV rand ZAR 15,80 0.618978
Lõuna-Korea vonn KRW 1327,00 -0.210557
Malaysia ringgit MYR 4,96 -0.237133
Mehhiko peeso MXN 22,43 -0.073947
Norra kroon NOK 9,33 0.114756
Poola slott PLN 4,23 -0.118063
Rootsi kroon SEK 9,58 0.208656
Rubla RUB 67,46 -0.063698
Rumeenia leu RON 4,58 -0.076364
Singapuri dollar SGD 1,60 0.062719
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.143805
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.010429
Taani kroon DKK 7,44 -0.006044
Tai baht THB 38,95 -0.128205
Tšehhi kroon CZK 25,73 -0.217146
Türgi liir TRY 4,31 0.074366
Ukraina grivna UAH 31,24 -0.534277
Ungari forint HUF 307,40 -0.110482
USA dollar USD 1,18 -0.32468
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.458938
Valgevene rubla BRL 3,74 -0.125634
Valgevene rubla BYN 23037,00 -0.864962

Valdkonna töökuulutused