10. märts 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Lätlased ostavad Estonian Airist rohkem uusi lennukeid

2008. aastal lisandub Estonian Airi konkurendi, Läti lennufirma airBalticu lennukiparki kaks uut lennukit Boeing 757-200 ja kolm uut Boeing 737-300.

Estonian Air teatas täna, et lisab 2009. aasta kevadel oma lennukiparki kolm uut otse tehasest tulevat kuni 90kohalist CRJ900 NextGeni lennukit.

Loe hetkel käivat online-intervjuud Estonian Airi juhiga!

Boeing 757-200 on airBalticu jaoks uus lennukimudel. Lennuk mahutab 200 reisijat, mistõttu saavad need mudelid olema suurimad lennufirma poolt opereeritud lennukid Balti regioonis, teatas firma.

airBaltic teatas, et uuendab järgmise kolme aasta jooksul oma lennukiparki. Nädalavahetusel sõlmitud kokkuleppe alusel Bombardier Aerospace’iga saab airBaltic vähemalt 8 uut Q400 NextGen lennukit. Kokkulepe sisaldab 8 lennuki kindlat ning 4 lennuki võimalikku tellimist. Tellimust hakatakse täitma alates 2009. aastast. Hinnakirja alusel maksab üks Q400 NextGen lennuk enam kui 25 miljonit USA dollarit.

"Q400 NextGen mudeli sooritusvõime, mugavus ja opereerimissüsteemid teevad Q400 NextGen lennukid eriti efektiivseks. airBaltic hakkab oma lennukipargi Fokker 50 mudeleid Q400 NextGen mudeliga asendama 2009. aastal,“ kommenteeris investeeringut airBalticu president ja tegevjuht Bertolt Flick.

"Boeing 757-200 on suurepärane lennuk, mis teenindab keskmise suurusega lennuliine airBalticu lennuvõrgus. Lisaks sellele aitab Boeing 757 hoida lennupiletite hinda madalal, sest selle puhul on võib rääkida madalamast kohahinnast. Ühtlasi kulutavad mõlemad uut tüüpi lennukid ühe lendaja kohta vähem kütust ning võimaldavad seeläbi airBalticul olla loodussäästlikumaid,” selgitas Bertolt Flick uute lennukite soetamist.

Lennukite võrdlus:

Boeing 757-200Istekohti - 200

Maksimaalne take-off kaal – 115t

Maksimaalne nimikoormus – 23t

Pikkus – 47.3 m

Tiiva siruulatus – 38 m

Kiirus - 800 km/h

Lennuvahemik - 7222 km

Kütusekulu - 4200 l/h

Bombardier Q400 NextGen

Istekohti - 76

Maksimaalne take-off kaal –29t

Maksimaalne nimikoormus – 8.6t

Pikkus – 32.8 m

Tiiva siruulatus – 28.42 m

Kiirus - 667 km/h

Lennuvahemik - 1440 km

Kütusekulu - 1350 l/h

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077