Üle kolmandiku ARKis juhiloa taotlejatest juhib enne eksamit juhtimisõiguseta autot

Esmaste juhilubade taotlejate hulgas on
ligi 60% neid, kelle juhtimiskogemus piirdub üksnes õppesõiduga, kuid ligikaudu
30% küsitletuist on enne eksameid teinud ka üksikuid iseseisvaid sõite juhina
ning pisut üle 10% esmaste juhilubade taotlejatest on sõitnud juba kas sageli
või lausa pikemat aega juhina.

ARK siseauditi ja järelevalve osakond korraldas möödunud aasta oktoobris autokooli lõpetanute ja ARK liiklusteooria eksamitel osalenute seas tagasisideküsitluse, mille eesmärgiks oli uurida mootorsõiduki juhtimisõiguse taotlejate koosseisu, nende rahulolu autokoolide õppekavaga ja autokoolide tegevusega ning nende arvamust juhilubade taotlemisprotsessist, teatas ARK.

Tulemustest selgus, et probleemiks on sõiduki juhtimine juhtimisõigust omamata. Kui esmaste juhilubade taotlejaist juhib mootorsõidukit enne ARK eksameid pidevalt ligikaudu 1/5 juhiloa taotlejaist, siis kõigist ARK liikluseksamitele tulnud alaealistest juhib mootorsõidukit ilma juhtimisõigust omamata 33% juhiluba taotlevatest alaealistest.

Esmaste juhilubade taotlejaist on sage või pidev juhtimiskogemus 22% meestest ja 7% naistest – ligi 1/5 juhiloa taotlejaist juhib mootorsõidukit liikluses enne ARK eksameid ilma juhtimisõigust omamata.

Juhiloa taotlejate sõidukogemusele osutab ka sõiduki omamine või kasutamine. Kui sõiduki omamine juhiloa täiendavate kategooriate taotlejatel pole midagi tähelepanuväärset, siis märkimisväärne on, et esmase juhiloa taotlejatest l7% omas mootorsõidukit juba enne ARK eksamitele tulemist. Vastanuist 13% väidab, et nad sõidavad enne juhilubade saamist kellegi teise mootorsõidukiga.

ARK eksamiosakonna juhataja Toivo Kanguri sõnul kinnitavad küsitluse tulemused seda, et Eesti liikluskultuuri probleem on sotsiaal-psühholoogiline ning selle parandamiseks tuleb alustada eelkõige kodusest kasvatusest.

Küsimustik esitati ARK liiklusteooria eksamil ja see paluti täita pärast eksami sooritamist. Küsimustikule vastanud on anonüümsed ja vastamine oli rangelt vabatahtlik. Üle riigi osales küsitluses 749 inimest.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.0907323
Brasiilia reaal BRL 4,25 -0.0094031
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 61,27 -0.0097922
Hiina jüaan CNY 7,44 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,38 -0.1624234
Iisraeli seekel ILS 4,15 0
India ruupia INR 78,91 0.0139428
Indoneesia ruupia IDR 16443,98 0
Islandi kroon ISK 123,61 -0.024264
Jaapani jeen JPY 127,43 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.0066181
LAV rand ZAR 14,54 -0.0281917
Lõuna-Korea vonn KRW 1254,71 -0.0342591
Malaysia ringgit MYR 4,64 0
Mehhiko peeso MXN 22,76 -0.0013182
Norra kroon NOK 9,52 -0.0126084
Poola slott PLN 4,31 -0.0139101
Rootsi kroon SEK 10,21 0
Rumeenia leu RON 4,62 0
Singapuri dollar SGD 1,56 -0.0127984
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,19 0
Tšehhi kroon CZK 25,71 -0.0194424
Türgi liir TRY 5,48 -0.001824
Ukraina grivna UAH 30,45 0
Ungari forint HUF 319,14 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0
Valgevene rubla BYN 2,34 0
Vene rubla RUB 72,46 0

Valdkonna töökuulutused