Raha nappusel kõlbab autole ka odavam varuosa

Kui auto on rikki läinud, seisab omanik
dilemma ees, kas purunenud detaili asemele kruvida uus originaal- või
B-kategooria varuosa, või sootuks kasutatud detail.

Igal võimalusel on omad suured eelised ja puudused. Näiliselt lihtsaim variant on pöörduda margiesindusse ja lasta õppinud ning kogenud spetsialistidel teha seda, milleks neid koolitatud on, kirjutas Äripäev.

Kui sõidukil on garantiiaeg läbi, siis on alternatiiviks külastada mõnda muud kauplust või töökoda, ja remontida sõiduk B-kategooria või isegi kasutatud detailidega. Tulemus ei pruugi olla kehvem võrreldes eelpool kirjeldatud variandiga.

Tihti on ääretult keeruline eristada originaali ja järele tehtud osa, sest tavaliselt autotootjad ise enamikke detaile ei valmista.

Rein Link Almelo OÜst selgitas, et mõnel juhul ei olegi vahet originaalosal ja B-kategooria osal. "Paljudel detailide tootjatel ei ole mõistlik pidada korraga töös kahte liini samade toodete valmistamiseks. Vahe on vaid selles, et ühel juhul lisatakse automargi märge koos vajaliku infoga, teisel juhul piirdutakse valmistaja andmetega," sõnas Link.

Tuled, amortisaatorid, summutajad ja veel tuhanded detailid toodetakse autotehastele erinevate ettevõtete poolt. Samas pakutakse neid tooteid ka järelturul.

Kindlasti ei kehti see alati. Tiit Lillipuu Info Autost tõi välja originaalosa eeliseid: "Toote konstruktsioon, valmistusmeetodid ja materjalid on läbinud katsetused sõidukil ning olnud pidevas tootearenduse protsessis. Autotootja on läbi viinud ka testid kulumisele ning materjali väsimusele avariiolukordades." Üldjuhul on originaalosa kasutamine sõiduki garantiiajal vältimatu ning puudub ka rahaline põhjus seda teha.

Meelis Lehtla autode remondiga tegelevast Heimarus OÜ-st kinnitas osaliselt seda juttu. Lisaks ilmnes, et süveneb trend, kus avarii kahjude likvideerimisel eelistatakse järjest enam originaal- ja B-osade kõrval ka kasutatud originaaldetaile, mille plussiks on juba tehases saadud väga korralik materjalitöötlus, nagu näiteks korrosioonitõrje.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 -0.582637
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,48 0.422076
Hiina jüaan CNY 7,80 0.103988
Hongkongi dollar HKD 9,20 0.114293
Horvaatia kuna HRK 7,54 0.009282
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.269574
India ruupia INR 75,87 0.132116
Indoneesia ruupia IDR 15985,00 0.219435
Islandi kroon ISK 122,95 0.022778
Jaapani jeen JPY 133,65 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.181725
LAV rand ZAR 16,03 0.089916
Lõuna-Korea vonn KRW 1282,30 0.156213
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.079189
Mehhiko peeso MXN 22,46 0.117681
Norra kroon NOK 9,81 -0.585895
Poola slott PLN 4,21 0.147629
Rootsi kroon SEK 9,91 -0.984546
Rubla RUB 69,30 -0.041828
Rumeenia leu RON 4,63 0.058287
Singapuri dollar SGD 1,59 0.050295
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.016996
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.014564
Taani kroon DKK 7,44 -0.000671
Tai baht THB 38,42 0.052083
Tšehhi kroon CZK 25,62 0.062492
Türgi liir TRY 4,51 -0.205856
Ukraina grivna UAH 32,16 0.406516
Ungari forint HUF 314,29 -0.133456
USA dollar USD 1,18 0.095167
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 -0.518968
Valgevene rubla BRL 3,89 -0.033425
Valgevene rubla BYN 23932,00 0.175805

Valdkonna töökuulutused

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017