Raha nappusel kõlbab autole ka odavam varuosa

Kui auto on rikki läinud, seisab omanik
dilemma ees, kas purunenud detaili asemele kruvida uus originaal- või
B-kategooria varuosa, või sootuks kasutatud detail.

Igal võimalusel on omad suured eelised ja puudused. Näiliselt lihtsaim variant on pöörduda margiesindusse ja lasta õppinud ning kogenud spetsialistidel teha seda, milleks neid koolitatud on, kirjutas Äripäev.

Kui sõidukil on garantiiaeg läbi, siis on alternatiiviks külastada mõnda muud kauplust või töökoda, ja remontida sõiduk B-kategooria või isegi kasutatud detailidega. Tulemus ei pruugi olla kehvem võrreldes eelpool kirjeldatud variandiga.

Tihti on ääretult keeruline eristada originaali ja järele tehtud osa, sest tavaliselt autotootjad ise enamikke detaile ei valmista.

Rein Link Almelo OÜst selgitas, et mõnel juhul ei olegi vahet originaalosal ja B-kategooria osal. "Paljudel detailide tootjatel ei ole mõistlik pidada korraga töös kahte liini samade toodete valmistamiseks. Vahe on vaid selles, et ühel juhul lisatakse automargi märge koos vajaliku infoga, teisel juhul piirdutakse valmistaja andmetega," sõnas Link.

Tuled, amortisaatorid, summutajad ja veel tuhanded detailid toodetakse autotehastele erinevate ettevõtete poolt. Samas pakutakse neid tooteid ka järelturul.

Kindlasti ei kehti see alati. Tiit Lillipuu Info Autost tõi välja originaalosa eeliseid: "Toote konstruktsioon, valmistusmeetodid ja materjalid on läbinud katsetused sõidukil ning olnud pidevas tootearenduse protsessis. Autotootja on läbi viinud ka testid kulumisele ning materjali väsimusele avariiolukordades." Üldjuhul on originaalosa kasutamine sõiduki garantiiajal vältimatu ning puudub ka rahaline põhjus seda teha.

Meelis Lehtla autode remondiga tegelevast Heimarus OÜ-st kinnitas osaliselt seda juttu. Lisaks ilmnes, et süveneb trend, kus avarii kahjude likvideerimisel eelistatakse järjest enam originaal- ja B-osade kõrval ka kasutatud originaaldetaile, mille plussiks on juba tehases saadud väga korralik materjalitöötlus, nagu näiteks korrosioonitõrje.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,62 0.1735896
Brasiilia reaal BRL 4,26 -0.0140789
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051148
Filipiinide peeso PHP 61,81 -0.2131129
Hiina jüaan CNY 7,97 0.3877189
Hongkongi dollar HKD 9,02 0.5347355
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0431412
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.3578244
India ruupia INR 84,44 0.2933666
Indoneesia ruupia IDR 17476,42 0.4514343
Islandi kroon ISK 134,59 -0.0964964
Jaapani jeen JPY 129,51 0.8095275
Kanada dollar CAD 1,51 0.7140474
LAV rand ZAR 16,59 0.3496186
Lõuna-Korea vonn KRW 1302,58 -0.0153518
Malaysia ringgit MYR 4,78 0.5211945
Mehhiko peeso MXN 22,18 1.1432141
Norra kroon NOK 9,46 -0.2089225
Poola slott PLN 4,29 -0.2671933
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.0521563
Rumeenia leu RON 4,66 -0.068568
Singapuri dollar SGD 1,58 0.1643282
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.113688
Šveitsi frank CHF 1,15 0.6491228
Taani kroon DKK 7,46 -0.0026813
Tai baht THB 37,50 0.3436104
Tšehhi kroon CZK 25,85 -0.0580002
Türgi liir TRY 6,51 0.8437186
Ukraina grivna UAH 32,33 0.8024416
Ungari forint HUF 322,91 -0.1268094
USA dollar USD 1,15 0.523926
Uus-Meremaa dollar NZD 1,75 -0.2343527
Valgevene rubla BYN 2,42 0.2936918
Vene rubla RUB 75,40 0.0776452

Valdkonna töökuulutused