Raha nappusel kõlbab autole ka odavam varuosa

Kui auto on rikki läinud, seisab omanik
dilemma ees, kas purunenud detaili asemele kruvida uus originaal- või
B-kategooria varuosa, või sootuks kasutatud detail.

Igal võimalusel on omad suured eelised ja puudused. Näiliselt lihtsaim variant on pöörduda margiesindusse ja lasta õppinud ning kogenud spetsialistidel teha seda, milleks neid koolitatud on, kirjutas Äripäev.

Kui sõidukil on garantiiaeg läbi, siis on alternatiiviks külastada mõnda muud kauplust või töökoda, ja remontida sõiduk B-kategooria või isegi kasutatud detailidega. Tulemus ei pruugi olla kehvem võrreldes eelpool kirjeldatud variandiga.

Tihti on ääretult keeruline eristada originaali ja järele tehtud osa, sest tavaliselt autotootjad ise enamikke detaile ei valmista.

Rein Link Almelo OÜst selgitas, et mõnel juhul ei olegi vahet originaalosal ja B-kategooria osal. "Paljudel detailide tootjatel ei ole mõistlik pidada korraga töös kahte liini samade toodete valmistamiseks. Vahe on vaid selles, et ühel juhul lisatakse automargi märge koos vajaliku infoga, teisel juhul piirdutakse valmistaja andmetega," sõnas Link.

Tuled, amortisaatorid, summutajad ja veel tuhanded detailid toodetakse autotehastele erinevate ettevõtete poolt. Samas pakutakse neid tooteid ka järelturul.

Kindlasti ei kehti see alati. Tiit Lillipuu Info Autost tõi välja originaalosa eeliseid: "Toote konstruktsioon, valmistusmeetodid ja materjalid on läbinud katsetused sõidukil ning olnud pidevas tootearenduse protsessis. Autotootja on läbi viinud ka testid kulumisele ning materjali väsimusele avariiolukordades." Üldjuhul on originaalosa kasutamine sõiduki garantiiajal vältimatu ning puudub ka rahaline põhjus seda teha.

Meelis Lehtla autode remondiga tegelevast Heimarus OÜ-st kinnitas osaliselt seda juttu. Lisaks ilmnes, et süveneb trend, kus avarii kahjude likvideerimisel eelistatakse järjest enam originaal- ja B-osade kõrval ka kasutatud originaaldetaile, mille plussiks on juba tehases saadud väga korralik materjalitöötlus, nagu näiteks korrosioonitõrje.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0319428
Brasiilia reaal BRL 4,39 0.0159628
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102297
Filipiinide peeso PHP 60,61 0.016503
Hiina jüaan CNY 7,81 0.0179388
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0190949
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0350149
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.0191663
India ruupia INR 79,35 0.0176462
Indoneesia ruupia IDR 16533,88 0.0176033
Islandi kroon ISK 124,01 0.0080645
Jaapani jeen JPY 126,11 0.0476002
Kanada dollar CAD 1,48 0.0270161
LAV rand ZAR 16,13 -0.0384148
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,76 0.021901
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.0193778
Mehhiko peeso MXN 21,41 0.0270961
Norra kroon NOK 9,54 0.0062866
Poola slott PLN 4,30 0.0651057
Rootsi kroon SEK 10,37 -0.0115725
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0236463
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0255984
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0336625
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0266099
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,74 -0.0124516
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.0272522
Türgi liir TRY 7,23 0.3982792
Ukraina grivna UAH 31,14 0.0176657
Ungari forint HUF 322,56 -0.027894
USA dollar USD 1,13 0.0176336
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0173913
Valgevene rubla BYN 2,32 0
Vene rubla RUB 75,20 0.0504223

Valdkonna töökuulutused