Raha nappusel kõlbab autole ka odavam varuosa

Kui auto on rikki läinud, seisab omanik
dilemma ees, kas purunenud detaili asemele kruvida uus originaal- või
B-kategooria varuosa, või sootuks kasutatud detail.

Igal võimalusel on omad suured eelised ja puudused. Näiliselt lihtsaim variant on pöörduda margiesindusse ja lasta õppinud ning kogenud spetsialistidel teha seda, milleks neid koolitatud on, kirjutas Äripäev.

Kui sõidukil on garantiiaeg läbi, siis on alternatiiviks külastada mõnda muud kauplust või töökoda, ja remontida sõiduk B-kategooria või isegi kasutatud detailidega. Tulemus ei pruugi olla kehvem võrreldes eelpool kirjeldatud variandiga.

Tihti on ääretult keeruline eristada originaali ja järele tehtud osa, sest tavaliselt autotootjad ise enamikke detaile ei valmista.

Rein Link Almelo OÜst selgitas, et mõnel juhul ei olegi vahet originaalosal ja B-kategooria osal. "Paljudel detailide tootjatel ei ole mõistlik pidada korraga töös kahte liini samade toodete valmistamiseks. Vahe on vaid selles, et ühel juhul lisatakse automargi märge koos vajaliku infoga, teisel juhul piirdutakse valmistaja andmetega," sõnas Link.

Tuled, amortisaatorid, summutajad ja veel tuhanded detailid toodetakse autotehastele erinevate ettevõtete poolt. Samas pakutakse neid tooteid ka järelturul.

Kindlasti ei kehti see alati. Tiit Lillipuu Info Autost tõi välja originaalosa eeliseid: "Toote konstruktsioon, valmistusmeetodid ja materjalid on läbinud katsetused sõidukil ning olnud pidevas tootearenduse protsessis. Autotootja on läbi viinud ka testid kulumisele ning materjali väsimusele avariiolukordades." Üldjuhul on originaalosa kasutamine sõiduki garantiiajal vältimatu ning puudub ka rahaline põhjus seda teha.

Meelis Lehtla autode remondiga tegelevast Heimarus OÜ-st kinnitas osaliselt seda juttu. Lisaks ilmnes, et süveneb trend, kus avarii kahjude likvideerimisel eelistatakse järjest enam originaal- ja B-osade kõrval ka kasutatud originaaldetaile, mille plussiks on juba tehases saadud väga korralik materjalitöötlus, nagu näiteks korrosioonitõrje.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,55 0.3306535
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.5148701
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0204478
Filipiinide peeso PHP 61,55 0.4586482
Hiina jüaan CNY 7,48 0.5238626
Hongkongi dollar HKD 9,19 0.4989168
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.3342626
Iisraeli seekel ILS 4,16 0.4777531
India ruupia INR 79,31 0.5158102
Indoneesia ruupia IDR 16394,00 -0.303941
Islandi kroon ISK 123,61 0
Jaapani jeen JPY 128,15 0.5729085
Kanada dollar CAD 1,52 0.661901
LAV rand ZAR 14,63 0.6619873
Lõuna-Korea vonn KRW 1257,07 0.2176443
Malaysia ringgit MYR 4,66 0.5910905
Mehhiko peeso MXN 22,84 0.3440503
Norra kroon NOK 9,53 0.2397804
Poola slott PLN 4,30 -0.1947691
Rootsi kroon SEK 10,22 -0.0909091
Rumeenia leu RON 4,65 0.5600484
Singapuri dollar SGD 1,57 0.352
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.4572474
Šveitsi frank CHF 1,16 0.7285974
Taani kroon DKK 7,45 -0.0228228
Tai baht THB 37,33 0.4834208
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.0116677
Türgi liir TRY 5,52 0.5524358
Ukraina grivna UAH 30,61 0.5148901
Ungari forint HUF 318,83 -0.12843
USA dollar USD 1,17 0.5236052
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.2676023
Valgevene rubla BYN 2,35 0.475334
Vene rubla RUB 72,74 0.3898832

Valdkonna töökuulutused