Raha nappusel kõlbab autole ka odavam varuosa

Kui auto on rikki läinud, seisab omanik
dilemma ees, kas purunenud detaili asemele kruvida uus originaal- või
B-kategooria varuosa, või sootuks kasutatud detail.

Igal võimalusel on omad suured eelised ja puudused. Näiliselt lihtsaim variant on pöörduda margiesindusse ja lasta õppinud ning kogenud spetsialistidel teha seda, milleks neid koolitatud on, kirjutas Äripäev.

Kui sõidukil on garantiiaeg läbi, siis on alternatiiviks külastada mõnda muud kauplust või töökoda, ja remontida sõiduk B-kategooria või isegi kasutatud detailidega. Tulemus ei pruugi olla kehvem võrreldes eelpool kirjeldatud variandiga.

Tihti on ääretult keeruline eristada originaali ja järele tehtud osa, sest tavaliselt autotootjad ise enamikke detaile ei valmista.

Rein Link Almelo OÜst selgitas, et mõnel juhul ei olegi vahet originaalosal ja B-kategooria osal. "Paljudel detailide tootjatel ei ole mõistlik pidada korraga töös kahte liini samade toodete valmistamiseks. Vahe on vaid selles, et ühel juhul lisatakse automargi märge koos vajaliku infoga, teisel juhul piirdutakse valmistaja andmetega," sõnas Link.

Tuled, amortisaatorid, summutajad ja veel tuhanded detailid toodetakse autotehastele erinevate ettevõtete poolt. Samas pakutakse neid tooteid ka järelturul.

Kindlasti ei kehti see alati. Tiit Lillipuu Info Autost tõi välja originaalosa eeliseid: "Toote konstruktsioon, valmistusmeetodid ja materjalid on läbinud katsetused sõidukil ning olnud pidevas tootearenduse protsessis. Autotootja on läbi viinud ka testid kulumisele ning materjali väsimusele avariiolukordades." Üldjuhul on originaalosa kasutamine sõiduki garantiiajal vältimatu ning puudub ka rahaline põhjus seda teha.

Meelis Lehtla autode remondiga tegelevast Heimarus OÜ-st kinnitas osaliselt seda juttu. Lisaks ilmnes, et süveneb trend, kus avarii kahjude likvideerimisel eelistatakse järjest enam originaal- ja B-osade kõrval ka kasutatud originaaldetaile, mille plussiks on juba tehases saadud väga korralik materjalitöötlus, nagu näiteks korrosioonitõrje.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.185323
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,19 -0.477526
Hiina jüaan CNY 7,80 -0.236476
Hongkongi dollar HKD 9,64 -0.165751
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.026879
Iisraeli seekel ILS 4,32 -0.037053
India ruupia INR 79,81 -0.281742
Indoneesia ruupia IDR 16775,00 -0.136921
Islandi kroon ISK 124,02 -0.076543
Jaapani jeen JPY 132,46 0.037762
Kanada dollar CAD 1,56 -0.088453
LAV rand ZAR 14,43 -0.328188
Lõuna-Korea vonn KRW 1322,80 -0.166037
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.04567
Mehhiko peeso MXN 23,02 -0.250438
Norra kroon NOK 9,67 -0.056239
Poola slott PLN 4,15 0.125343
Rootsi kroon SEK 9,97 -0.213084
Rubla RUB 69,71 -0.071675
Rumeenia leu RON 4,66 0.021457
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.073728
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.082805
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.070137
Taani kroon DKK 7,45 -0.01007
Tai baht THB 38,84 -0.10288
Tšehhi kroon CZK 25,33 -0.015789
Türgi liir TRY 4,66 -0.54611
Ukraina grivna UAH 33,37 -0.411545
Ungari forint HUF 311,98 0.022442
USA dollar USD 1,23 -0.177507
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.147102
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.171924
Valgevene rubla BYN 24078,00 -0.16999

Valdkonna töökuulutused

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018