Vormistusest sõltub käsitluse kiirus

Salva Kahjukäsitluse juhatuse esimehe Kaupo
Kaareste sõnul oleneb kahjukäsitluse kiirus sellest, kui hästi on õnnetus
kohapeal vormistatud.

If Eesti Kindlustuse sõidukikahju osakonna juhataja Taavi Kiibus nentis, et klientidel on avariikahju likvideerimiseks kaks võimalust. Esiteks, kui õnnetus on juhtunud, võib klient ise vaadata kindlustusseltsi kodulehelt remondipartnerite nimekirja ja otse sobivasse pöörduda. Teiseks võtta ühendust kahjukäsitlusega, kus pakutakse kliendile parim koostööpartner kahjueelse olukorra taastamiseks.

Autode remondiga tegeleva Benefiti töökoja juhataja Raido Kuusmaa hinnangul on neil selline koostöö Hansa Varakindlustuse ja If Eesti Kindlustusega. Kuusmaa ütles, et süsteem toimib ja kliendid tulevad ise juba enne kindlustusse minemist neile. "Mõned vaatavad ka internetist kindlustuse kodulehelt koostööpartnerite nimesid ja nende võimalusi," nentis Kuusmaa.

Kiibuse sõnul võib remonditöökodadesse suunamisega tekkida kaks konflikti: kui klient soovib minna töökotta, mis pole kindlustusseltsi koostööpartnerite nimekirjas, ja kui soovitakse mittegarantiilise autoga külastada tehase esindust.

Esimesel juhul pole probleemi, kui on tegu korraliku töökojaga, mis on lihtsalt väike, aga teeb head tööd. Kui aga töökoda on täiesti tundmatu, palutakse mõne sama piirkonna koostööpartneri juurest läbi minna, et koostada kahjukalkulatsioon.

Kui kliendi soovitud töökoja kalkulatsioon on vastuvõetav, siis tehakse ka tööd seal. Esindustega on Kiibuse sõnul nii, et kui auto on üldgarantii all, siis pole mingit probleemi sinna remonti minekuga. Kui on natuke vanemad sõidukid, mis ei ole siit ostetud või mis ei oma ka keregarantiid, siis pakutakse võimalust minna remonti mõne koostööpartneri juurde.

Soov minna esindusse remonti on Kiibuse arvates tihti ajendatud sellest, et kindlustus püüab kuhugi viletsasse kohta remonti suunata. Kui klient on mõnd koostööpartnerit külastanud, siis selline arvamus tihti ka muutub.

Oma partnerid on valitud ikka nii, et need oleks kaua turul olnud, seal tehakse head tööd ja seal on ka korralik klienditeenindus. Soov minna autoga, millel üldgarantii läbi, remonti tehase esindusse, on ekspertide poolt lahendatud nii, et esindus väljastab auto kohta paberi sõiduki kehtiva keregarantii kohta ja sestap peaks teda remontima margiesinduses. Kui seda paberit ei ole, siis on mõned esindused väga koostöövalmid ka mõistlike hindadega vanemaid sõidukeid remontima.

Kaareste selgitusel ei kuulu auto taastamisele kahel juhul: "Auto on peale vaadates sellises olukorras, et terve mõistusega inimene ei hakkagi kalkulatsiooni tegema. Teine ja sagedamini esinev põhjus on see, kui taastamine pole majanduslikult põhjendatud, ehk auto turuväärtus tuleb vastu."

Kui näiteks sõiduki avariieelne väärtus oli 100 000 krooni ja remondi maksumus on 70 000 krooni, siis vaadatakse avariijärgse vraki väärtust. Kui see on näiteks 25 000 krooni, siis on mõtet autot remontida, kui aga väärtus on 40 000 krooni, siis kantakse auto maha. Sel juhul lastakse kliendil otsustada, kas ta soovib turuväärtuse ja vraki väärtuse vaheraha ja vrakki endale jätta või läheb kõik kindlustusele ja auto turuväärtus hüvitatakse kogu ulatuses.

Siinkohal ei tohi sassi ajada auto jääkväärtust liisingus, mis tänu protsendile võib olla kõrgem auto reaalsest turuhinnast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.512515
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,06 -0.675979
Hiina jüaan CNY 7,79 -0.396257
Hongkongi dollar HKD 9,62 -0.325287
Horvaatia kuna HRK 7,44 0.040319
Iisraeli seekel ILS 4,30 -0.502535
India ruupia INR 79,65 -0.479149
Indoneesia ruupia IDR 16749,00 -0.291701
Islandi kroon ISK 123,74 -0.302952
Jaapani jeen JPY 132,51 0.075525
Kanada dollar CAD 1,56 -0.022433
LAV rand ZAR 14,35 -0.862962
Lõuna-Korea vonn KRW 1320,80 -0.316981
Malaysia ringgit MYR 4,80 -0.359137
Mehhiko peeso MXN 23,06 -0.066725
Norra kroon NOK 9,67 -0.073193
Poola slott PLN 4,17 0.602612
Rootsi kroon SEK 9,97 -0.227596
Rubla RUB 69,71 -0.071675
Rumeenia leu RON 4,66 -0.010728
Singapuri dollar SGD 1,63 -0.067584
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.155402
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.095247
Taani kroon DKK 7,45 -0.002685
Tai baht THB 38,78 -0.257201
Tšehhi kroon CZK 25,35 0.067106
Türgi liir TRY 4,66 -0.573842
Ukraina grivna UAH 33,32 -0.553304
Ungari forint HUF 312,26 0.112211
USA dollar USD 1,23 -0.34853
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.044071
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.072257
Valgevene rubla BYN 24100,00 -0.078776

Valdkonna töökuulutused

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018