Vormistusest sõltub käsitluse kiirus

Salva Kahjukäsitluse juhatuse esimehe Kaupo
Kaareste sõnul oleneb kahjukäsitluse kiirus sellest, kui hästi on õnnetus
kohapeal vormistatud.

If Eesti Kindlustuse sõidukikahju osakonna juhataja Taavi Kiibus nentis, et klientidel on avariikahju likvideerimiseks kaks võimalust. Esiteks, kui õnnetus on juhtunud, võib klient ise vaadata kindlustusseltsi kodulehelt remondipartnerite nimekirja ja otse sobivasse pöörduda. Teiseks võtta ühendust kahjukäsitlusega, kus pakutakse kliendile parim koostööpartner kahjueelse olukorra taastamiseks.

Autode remondiga tegeleva Benefiti töökoja juhataja Raido Kuusmaa hinnangul on neil selline koostöö Hansa Varakindlustuse ja If Eesti Kindlustusega. Kuusmaa ütles, et süsteem toimib ja kliendid tulevad ise juba enne kindlustusse minemist neile. "Mõned vaatavad ka internetist kindlustuse kodulehelt koostööpartnerite nimesid ja nende võimalusi," nentis Kuusmaa.

Kiibuse sõnul võib remonditöökodadesse suunamisega tekkida kaks konflikti: kui klient soovib minna töökotta, mis pole kindlustusseltsi koostööpartnerite nimekirjas, ja kui soovitakse mittegarantiilise autoga külastada tehase esindust.

Esimesel juhul pole probleemi, kui on tegu korraliku töökojaga, mis on lihtsalt väike, aga teeb head tööd. Kui aga töökoda on täiesti tundmatu, palutakse mõne sama piirkonna koostööpartneri juurest läbi minna, et koostada kahjukalkulatsioon.

Kui kliendi soovitud töökoja kalkulatsioon on vastuvõetav, siis tehakse ka tööd seal. Esindustega on Kiibuse sõnul nii, et kui auto on üldgarantii all, siis pole mingit probleemi sinna remonti minekuga. Kui on natuke vanemad sõidukid, mis ei ole siit ostetud või mis ei oma ka keregarantiid, siis pakutakse võimalust minna remonti mõne koostööpartneri juurde.

Soov minna esindusse remonti on Kiibuse arvates tihti ajendatud sellest, et kindlustus püüab kuhugi viletsasse kohta remonti suunata. Kui klient on mõnd koostööpartnerit külastanud, siis selline arvamus tihti ka muutub.

Oma partnerid on valitud ikka nii, et need oleks kaua turul olnud, seal tehakse head tööd ja seal on ka korralik klienditeenindus. Soov minna autoga, millel üldgarantii läbi, remonti tehase esindusse, on ekspertide poolt lahendatud nii, et esindus väljastab auto kohta paberi sõiduki kehtiva keregarantii kohta ja sestap peaks teda remontima margiesinduses. Kui seda paberit ei ole, siis on mõned esindused väga koostöövalmid ka mõistlike hindadega vanemaid sõidukeid remontima.

Kaareste selgitusel ei kuulu auto taastamisele kahel juhul: "Auto on peale vaadates sellises olukorras, et terve mõistusega inimene ei hakkagi kalkulatsiooni tegema. Teine ja sagedamini esinev põhjus on see, kui taastamine pole majanduslikult põhjendatud, ehk auto turuväärtus tuleb vastu."

Kui näiteks sõiduki avariieelne väärtus oli 100 000 krooni ja remondi maksumus on 70 000 krooni, siis vaadatakse avariijärgse vraki väärtust. Kui see on näiteks 25 000 krooni, siis on mõtet autot remontida, kui aga väärtus on 40 000 krooni, siis kantakse auto maha. Sel juhul lastakse kliendil otsustada, kas ta soovib turuväärtuse ja vraki väärtuse vaheraha ja vrakki endale jätta või läheb kõik kindlustusele ja auto turuväärtus hüvitatakse kogu ulatuses.

Siinkohal ei tohi sassi ajada auto jääkväärtust liisingus, mis tänu protsendile võib olla kõrgem auto reaalsest turuhinnast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.0319428
Brasiilia reaal BRL 4,39 0.0159628
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102297
Filipiinide peeso PHP 60,61 0.016503
Hiina jüaan CNY 7,81 0.0179388
Hongkongi dollar HKD 8,90 0.0190949
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0350149
Iisraeli seekel ILS 4,17 0.0191663
India ruupia INR 79,35 0.0176462
Indoneesia ruupia IDR 16533,88 0.0176033
Islandi kroon ISK 124,01 0.0080645
Jaapani jeen JPY 126,11 0.0476002
Kanada dollar CAD 1,48 0.0270161
LAV rand ZAR 16,13 -0.0384148
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,76 0.021901
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.0193778
Mehhiko peeso MXN 21,41 0.0270961
Norra kroon NOK 9,54 0.0062866
Poola slott PLN 4,30 0.0651057
Rootsi kroon SEK 10,37 -0.0115725
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0236463
Singapuri dollar SGD 1,56 0.0255984
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0336625
Šveitsi frank CHF 1,13 -0.0266099
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 37,74 -0.0124516
Tšehhi kroon CZK 25,68 -0.0272522
Türgi liir TRY 7,23 0.3982792
Ukraina grivna UAH 31,14 0.0176657
Ungari forint HUF 322,56 -0.027894
USA dollar USD 1,13 0.0176336
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.0173913
Valgevene rubla BYN 2,32 0
Vene rubla RUB 75,20 0.0504223

Valdkonna töökuulutused