7. veebruar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eestlased ostsid mullu hoogsalt mootorpaate

Eesti Riikliku Autoregistri (ARK) andmetel kanti 2007. aastal registrisse 467 väikelaeva rohkem kui 2006. aastal.

Registrisse kanti esmakordselt 1751 väikelaeva. Sealhulgas 901 mootorpaati, 593 sõudepaati, 146 kaatrit, 88 purjejahti ning 15 kala- ja viis tööpaati, mille kogupikkus jäi alla 12 meetri. 2006. aastal lisandus väikelaevu 1284.

Uusi veesõidukeid kanti 2007. aastal registrisse 1306 (sh 1232 väikelaeva). 2006. aastal oli vastav näitaja 871 (sh 832 väikelaeva). Uutest veesõidukitest

registreeriti tänavu kõige rohkem uusi mootorpaate (591) ning sõudepaate (497) vähem jahte (45) ja muid hõljukeid, kala- ja päästepaate.

Uutest mootorpaatidest olid eelistatuimad Bush ja Terhi, sõudepaatidest Kasse ja Kiili paadid. Kaatritest olid populaarseimad kogu Põhjamaade juhtiva klaasplastist mootorpaatide tootja Bella kaatrid ja Finnmaster'id, purjejahtidest Bavaria ja Beneteau.

Väikelaeva või alla 12-meetrise kogupikkusega laeva registreerimise eest tasutakse riigilõivu 600 krooni.

Beneteau purjekaid maaletoova Prantsuse Jahtlaevade juht Eero Pank ütles aripaev.ee-le, et sõidab ka ise Beneteau'dega ja julgeb seda igaühele soovitada. "Eestis on siiani võistluspurjetajatest väljakasvanud purjekaomanikud, kes oma paadi võistlusväärtust kõrgelt hindavad. Nüüd viimasel ajal lisandub uusi harrastuspurjetajaid, kes merel meelelahutust ja looduse ilu naudivad," kommenteeris Pank.

Eesti kogenuim avamerepurjetaja Alar Volmer kommenteeris väikelaevade registreerimise hoogsat kasvu sellega, et märgid majanduse allaminekut algasid alles kesksuvel. "Sinnani tõusid palgad, kasumid, tarbimine, kõik. Igaüks tahab ju suvel saada merele, minna kala püüdma ja puhkama. See turg on tegelikult arengufaasis ja edasi minna on pikk tee, eriti Soome ja Rootsiga võrreldes," kommenteeris Volmer.

Tema sõnul oleks praegu õige aeg investeerida sadamate ehitusse, sest veesõidukitele lihtsalt ei ole kohti. Tema sõnul on Pirital purjetamisbuum, aga kohti jahtide hoidmiseks pole.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077