Auto pargib ise

Eestis on võimalik juba kolmelt automargilt
iseparkimissüsteemi tellida. See tähendab seda, et enam ei pea vaeva nägema auto
parkimisega, vaid nüüd teeb auto seda ise.

Autod, mis sellist süsteemi pakuvad, on Toyota Prius, Lexus LS ja Volkswagen, kes üritab praegu seda võimalust üle kogu mudelirivi laiendada. Lexuse ja Toyota süsteem on täpselt sama ja suudab teha nii külg- kui ka tagurpidiboksi. Volkswagen suudab teha vaid külgboksi.

ASi Äripäev peadirektori Igor Rõtovi abiga üritasime neid süsteeme oma parklas ka testida. Esmalt läks lahingusse Lexus. Kogu operatsioon saab alguse tagurpidikäigu sisselülitamisest, mille järel pakutakse teile varianti, et auto pargib end ise. Seejärel tuleb valida tagurdusekraanilt, kas tahad külg- või tagurpidiboksi.

Siis tuleb tahavaatekaamerast ilmunud pildil endale sobiv koht paika panna ning automaatkäigukastiga autol vaikselt pidurit järele laskma hakata ja auto manööverdab end ise paika.

Külgboks tuli meie katsetusel üsna lihtsalt. Küll oli omajagu tegemist tagurpidiboksiga, sest ekraanilt oli raske näha, kust maalt parklajooned algavad.

Rõtovi kommentaar oli, et talle avaldasid muljet selge pilt ja ekraanile tekkivad punased ja rohelised jooned, mis näitavad, kas mahud parkima või mitte.

Küll jäi Rõtovit häirima see, et mitu korda ei õnnestunud tagurpidi kohe joonte vahele saada: "Pilt oli küll selge, kuid ikkagi natuke pettis, kuid oma funktsiooni täitis ta ära."

Teisena proovisime Volkswagen Touranit. Volkswageni süsteem suudab esilagu teha vaid külgboksi.

Selleks tuleb autoderivi kõrval sõita ja süsteem nupust sisse lülitada.

Siis otsib auto ise kohta, kuhu ta vahele mahuks. Kui koht leitud, näitab ta seda tahhomeetri ja spidomeetri vahel oleval väiksel ekraanil ja annab sealt ka edaspidiseid juhiseid. Juhised on sellised: pane tagurpidikäik sisse ja hakka vaikselt pidurit järele laskma.

Auto roolib end eeskujulikult ja väga täpselt ka väikestesse vahedesse.

"Väike süsteem tundus mulle palju omasem. Kui kaks korda proovisime, sain kohe asjale pihta, kuigi siin polnud nii ilusaid pilte ja punaseid ja rohelisi jooni," nentis Rõtov.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127738
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.0090668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,02 0
Hiina jüaan CNY 7,58 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1709031
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 79,09 0
Indoneesia ruupia IDR 16404,41 0
Islandi kroon ISK 126,17 0.1428685
Jaapani jeen JPY 128,16 0
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0064662
LAV rand ZAR 15,66 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,87 0
Malaysia ringgit MYR 4,66 0
Mehhiko peeso MXN 23,31 0.00429
Norra kroon NOK 9,43 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0455477
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,37 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 5,45 -0.0055044
Ukraina grivna UAH 30,57 0
Ungari forint HUF 324,58 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 73,34 0

Valdkonna töökuulutused