18. jaanuar 2008
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Autoregister vs müüjad: statistika klapib vähestel

Igakuiselt avaldatavad ARKi ja AMTELi statistikanumbrid üldjuhul ei klapi, sest ühes sisalduvad autoesinduste müüginumbrid ja teine näitab autode esmast registreerimist.

Autoregistrikeskus (ARK) ja Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit (AMTEL) avaldavad iga kuu statistilisi tabeleid, mida võrreldes saab teha järeldusi autode müügitulemuste kohta, kirjutas Äripäev.

Siiski ei ole need statistilised numbrid samad ega võrreldavad. ARKi avaldatavas tabelis on andmed autode esmaregistreerimise kohta, arvestamata, kes oli müüjaks. Need autod võidi osta margiesindusest, mõnelt "hallilt" müüjalt või hoopiski välismaalt. AMTELi statistikatabel näitab Eesti margiesinduste müüginumbreid.

Näiteks äsja avaldatud 2007. aasta AMTELi statistika näitab Audi esinduse Reval Auto müüginumbrit suuremana kui ARKi tabel Audide registreerimise kohta.

Reval Auto turundusjuhi Rivo Saarna sõnul ei klapi numbrid mitmel põhjusel. Näiteks, mullu müüdi riigihankega välisministeeriumile tööautosid, mis läksid kasutamiseks välismaale ja said külge vastava riigi diplomaatilise numbri.

Samuti tuleb ette, et autoostjad soovivad ise oma autot registreerida ja võivad sellega viivitada. "Kui tahame võrrelda müügitulemusi, siis vaatame just seda tabelit ja me ei aja neid segamini ARKi tabelis olevate andmetega," selgitas Saarna.

Siiski ei ole need arvud kontrollimatud. Andmed saadetakse ka emafirmasse ja tehasesse, kes tagavad adekvaatse info, sest ka nemad jälgivad olukorda turul.

Ta nentis, et tõepoolest on võimalik ka lühiajaline oma müügi suuremana näitamine, kuid paari kuu pärast tuleb see vale välja. "Kui iga kuu näidud tulevad saja auto võrra rohkem, siis lõpuks tekib ARKi ja AMTELi andmetesse väga suur erinevus," selgitas ta ja lisas, et selline bluffimine oleks mõttetu.

Kommest Auto ASi müüginumber ja Peugeot' sõiduautode registreerimise number on täpselt sama. Kommest Auto juhatuse esimehe Raido Toonekure kinnitusel analüüsivad nad oma müüginumbreid, et hinnata oma tööd. Millisel kohal automüügitabelis ollakse, ei mängi suurt rolli.

United Motorsi müügijuhi Kalle Kuuspalu selgitusel on neil paarkümmend veel müümata autot registreeritud ettevõtte nimele, lisaks on keegi teine müüja müünud BMWd Eestis või on neid ostetud välismaalt.

"Kõik ostetud ja registreeritud autod ei pruugi olla 100protsendiliselt esinduse poolt müüdud," ütles Kuuspalu. Tabelis teistest automüüjatest parema koha saamist ei pidanud Kuuspalu esmatähtsaks, kuid oluline on jälgida oma turuosa nii luksusautode- kui üldmüügis.

AMTELis kajastuva müügitulemuste analüüsi põhjal on ettevõte muutnud ka oma turundusplaane.

"Seda eelkõige oma müügi suurendamiseks, mitte kellestki teisest paremal kohal olemiseks," rääkis Kuuspalu, kes nentis, et luksusautode kategoorias eesotsas olles on seda hea välja tuua pressiteadetes ning nende kaudu potentsiaalse ostjani jõuda.

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077