Audi esitles R8 V12 TDI

Audi esitles Detroidi autonäitusel
keskmootoriga sportauto R8- ning viimasel kahel aastal Le Mans 24-tunni
võidusõidul triumfeerinud diiselmootori revolutsioonilist sümbioosi. Ideeauto
6-liitrise diiselmootori 12-silindrit pakuvad võimsust 500 hj, jõuallika
pöördemoment on 1000 Nm.

Audi esimene keskmootoriga sportauto Audi R8 jõudis seeriatootmisesse 2007. aastal ja pälvis mudelinime Le Mans 24-tunni võidusõidu viiekordse võitja järgi, teatas firma. Kaks viimast aastat on Le Mansis esikoha pälvinud R8 järeltulija - maailma esimene diiselmootoriga võidusõiduauto Audi R10. Seetõttu on Detroidi autonäitusel esitletud R8 V12 TDI concept ootuspärane tehnoloogiline edasiarendus viimaste aastate ühele edukamale sportautodebüüdile maailmas.

Ideeauto mootor baseerub Le Mansi kahekordse võitja Audi R10 TDI-jõuallikal. 500 hobujõudu ning 1000 Nm pöördemoment, mis on saadaval juba 1750 mootoripöörde juures, lennutavad TDI-mootoriga Audi R8 paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 4,2 sekundiga. Nagu ka seeriatootmises oleva Audi R8 4.2 FSI puhul, ületab 6-liitrise V12 TDI mootoriga varustatud Audi R8 lõppkiirus probleemideta 300 km/h. Võrdluseks - Le Mansi rajal R10 jõuallikana kasutatava võidusõidumootori töömaht on 5,5 liitrit, mis arendab kuni 650 hj.

Uue TDI V-mootori kaks kuuesilindrilist rida ei asu teineteise suhtes tavapärase 90 kraadise kaldega. Silindrite vaheline nurk on 60 kraadi. See uuendus tagab Audi inseneride kinnitusel mootori käigusujuvuse. Mootoriplokk on valmistatud kõrgtehnoloogilisest valumalmist, mille tulemusena on saavutatud 40% suurem jäikus ning materjali vähemalt kaks korda pikem tööiga senise tehnoloogiaga võrreldes. Audi R8 V12 TDI mootor vastab Euro 6 emissioonistandardile, mis eeldatavasti hakkab Euroopas kehtima alates 2014. aastast.

Ideeautol on 6-käiguline manuaalkäigukast ja asümeetriline quattro nelikvedu (nagu ka seeriatootmises oleval Audi R8 mudelil), mis jagab tavaoludes 60% veojõust tagateljele ja 40% esiteljele.

Võrreldes Audi R8-ga leiab ideeauto välimuses üsna palju muutusi. Eelkõige suurte õhuvõtuavadega massiivne esiosa, koos uue LED-esitulede disainiga. Tagantvaates on suurim muutus seotud tagapaneeli integreeritud väljalaskeavadega, samuti on kasvanud tagadifuusori mõõtmed ja tagaspoiler ei sõida enam välja tagaluugist, vaid on püsivalt fikseeritud mootorikattele. Uus on ka auto küljekarpide aerodünaamiline disain ning katuses asub täiendav õhuvõtuava mootori jahutamiseks.

Interjööris on Audi R8 V12 TDI varustatud sportauto dünaamikale kohaste korvistmetega. Uuenenud on näidikuteblokidisain ja sileda põhjaga sportrool, millelt saab Drive Select funktsioonile lihtsalt ja kiirelt reguleerida auto seadistust – Dynamic, Sport või Race režiimis. Race seadistusest annab märku näidikutebloki taustavalgus, mis muutub valgest punaseks, samuti hakkab navigatsioonisüsteem Race-režiimis automaatselt edastama infot ringiaegade võrdluse kohta. Uuendusena asub ideeauto roolil ka mootori Start/Stop nupp.

Auto täisalumiiniumist kandevkere põhineb ASF-tehnoloogial (Aluminium Space Frame). Jäiga ja kerge alumiiniumsulamist kerekonstruktsiooni kaal on vaid 210 kg. Lisaks elektrooniliselt juhitavatele Magnetic Ride amortisaatoritele on Audi R8 V12 TDI varustatud ka keraamiliste piduritega. Viimased on tavapiduritest ca 20 kg kergemad ning samas märkimisväärselt pikema tööaega, mis ulatub vähemalt 300 000 kilomeetrini.

Eestis müüdi 2007. aastal viis Audi R8 mudelit.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.3322047
Brasiilia reaal BRL 4,38 -0.1527866
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051148
Filipiinide peeso PHP 60,57 -0.0429078
Hiina jüaan CNY 7,81 0.1345412
Hongkongi dollar HKD 8,89 -0.1448966
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0094271
Iisraeli seekel ILS 4,17 -0.1269765
India ruupia INR 79,22 -0.1499931
Indoneesia ruupia IDR 16579,80 0.295385
Islandi kroon ISK 124,02 0.016129
Jaapani jeen JPY 125,99 -0.0476002
Kanada dollar CAD 1,48 -0.0270161
LAV rand ZAR 16,35 1.3042455
Lõuna-Korea vonn KRW 1284,37 0.4607033
Malaysia ringgit MYR 4,65 0.0215308
Mehhiko peeso MXN 21,48 0.3471103
Norra kroon NOK 9,55 0.0743915
Poola slott PLN 4,31 0.1395122
Rootsi kroon SEK 10,38 0.0993307
Rumeenia leu RON 4,65 0.0257959
Singapuri dollar SGD 1,56 0.031998
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0561041
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0266099
Taani kroon DKK 7,45 0.0080506
Tai baht THB 37,77 0.0601385
Tšehhi kroon CZK 25,71 0.0817566
Türgi liir TRY 7,40 2.6672218
Ukraina grivna UAH 31,09 -0.1499978
Ungari forint HUF 322,98 0.102278
USA dollar USD 1,13 -0.1498854
Uus-Meremaa dollar NZD 1,73 0.1275362
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.1423457
Vene rubla RUB 75,34 0.226834

Valdkonna töökuulutused