Audi esitles R8 V12 TDI

Audi esitles Detroidi autonäitusel
keskmootoriga sportauto R8- ning viimasel kahel aastal Le Mans 24-tunni
võidusõidul triumfeerinud diiselmootori revolutsioonilist sümbioosi. Ideeauto
6-liitrise diiselmootori 12-silindrit pakuvad võimsust 500 hj, jõuallika
pöördemoment on 1000 Nm.

Audi esimene keskmootoriga sportauto Audi R8 jõudis seeriatootmisesse 2007. aastal ja pälvis mudelinime Le Mans 24-tunni võidusõidu viiekordse võitja järgi, teatas firma. Kaks viimast aastat on Le Mansis esikoha pälvinud R8 järeltulija - maailma esimene diiselmootoriga võidusõiduauto Audi R10. Seetõttu on Detroidi autonäitusel esitletud R8 V12 TDI concept ootuspärane tehnoloogiline edasiarendus viimaste aastate ühele edukamale sportautodebüüdile maailmas.

Ideeauto mootor baseerub Le Mansi kahekordse võitja Audi R10 TDI-jõuallikal. 500 hobujõudu ning 1000 Nm pöördemoment, mis on saadaval juba 1750 mootoripöörde juures, lennutavad TDI-mootoriga Audi R8 paigaltstardist kiiruseni 100 km/h 4,2 sekundiga. Nagu ka seeriatootmises oleva Audi R8 4.2 FSI puhul, ületab 6-liitrise V12 TDI mootoriga varustatud Audi R8 lõppkiirus probleemideta 300 km/h. Võrdluseks - Le Mansi rajal R10 jõuallikana kasutatava võidusõidumootori töömaht on 5,5 liitrit, mis arendab kuni 650 hj.

Uue TDI V-mootori kaks kuuesilindrilist rida ei asu teineteise suhtes tavapärase 90 kraadise kaldega. Silindrite vaheline nurk on 60 kraadi. See uuendus tagab Audi inseneride kinnitusel mootori käigusujuvuse. Mootoriplokk on valmistatud kõrgtehnoloogilisest valumalmist, mille tulemusena on saavutatud 40% suurem jäikus ning materjali vähemalt kaks korda pikem tööiga senise tehnoloogiaga võrreldes. Audi R8 V12 TDI mootor vastab Euro 6 emissioonistandardile, mis eeldatavasti hakkab Euroopas kehtima alates 2014. aastast.

Ideeautol on 6-käiguline manuaalkäigukast ja asümeetriline quattro nelikvedu (nagu ka seeriatootmises oleval Audi R8 mudelil), mis jagab tavaoludes 60% veojõust tagateljele ja 40% esiteljele.

Võrreldes Audi R8-ga leiab ideeauto välimuses üsna palju muutusi. Eelkõige suurte õhuvõtuavadega massiivne esiosa, koos uue LED-esitulede disainiga. Tagantvaates on suurim muutus seotud tagapaneeli integreeritud väljalaskeavadega, samuti on kasvanud tagadifuusori mõõtmed ja tagaspoiler ei sõida enam välja tagaluugist, vaid on püsivalt fikseeritud mootorikattele. Uus on ka auto küljekarpide aerodünaamiline disain ning katuses asub täiendav õhuvõtuava mootori jahutamiseks.

Interjööris on Audi R8 V12 TDI varustatud sportauto dünaamikale kohaste korvistmetega. Uuenenud on näidikuteblokidisain ja sileda põhjaga sportrool, millelt saab Drive Select funktsioonile lihtsalt ja kiirelt reguleerida auto seadistust – Dynamic, Sport või Race režiimis. Race seadistusest annab märku näidikutebloki taustavalgus, mis muutub valgest punaseks, samuti hakkab navigatsioonisüsteem Race-režiimis automaatselt edastama infot ringiaegade võrdluse kohta. Uuendusena asub ideeauto roolil ka mootori Start/Stop nupp.

Auto täisalumiiniumist kandevkere põhineb ASF-tehnoloogial (Aluminium Space Frame). Jäiga ja kerge alumiiniumsulamist kerekonstruktsiooni kaal on vaid 210 kg. Lisaks elektrooniliselt juhitavatele Magnetic Ride amortisaatoritele on Audi R8 V12 TDI varustatud ka keraamiliste piduritega. Viimased on tavapiduritest ca 20 kg kergemad ning samas märkimisväärselt pikema tööaega, mis ulatub vähemalt 300 000 kilomeetrini.

Eestis müüdi 2007. aastal viis Audi R8 mudelit.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.005203
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,25 0.025322
Hiina jüaan CNY 7,77 -0.242787
Hongkongi dollar HKD 9,18 0.005447
Horvaatia kuna HRK 7,53 0.005309
Iisraeli seekel ILS 4,13 -0.002419
India ruupia INR 75,32 -0.001858
Indoneesia ruupia IDR 15960,00 -0.006265
Islandi kroon ISK 123,98 0.005646
Jaapani jeen JPY 132,34 0
Kanada dollar CAD 1,51 -0.01785
LAV rand ZAR 15,40 -0.010389
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,00 0.046933
Malaysia ringgit MYR 4,80 0.006256
Mehhiko peeso MXN 22,47 -0.006676
Norra kroon NOK 9,85 0.76842
Poola slott PLN 4,21 0.021395
Rootsi kroon SEK 10,01 0.728829
Rubla RUB 69,13 0.010126
Rumeenia leu RON 4,62 0.006489
Singapuri dollar SGD 1,58 0.00631
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.580414
Šveitsi frank CHF 1,16 -0.094431
Taani kroon DKK 7,44 -0.007119
Tai baht THB 38,20 -0.261096
Tšehhi kroon CZK 25,69 0.015574
Türgi liir TRY 4,54 0
Ukraina grivna UAH 32,64 0.006128
Ungari forint HUF 314,15 -0.012731
USA dollar USD 1,17 -0.241976
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.013091
Valgevene rubla BRL 3,87 0.005165
Valgevene rubla BYN 23856,00 0.008384

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017