Märtin: autokaupmeeste elu läheb keerulisemaks

Vähem loba, rohkem tegusid, ütleb Subaru
tiimi testsõitja ja autokaupmees Markko Märtin Ekspressile antud intervjuus.
Ning ennustas, et autokaupmeeste elu läheb keerulisemaks.

“Igaüks oskab lolli juttu rääkida, aga keegi võiks ka midagi ära teha!” ütles Märtin, kes endas sõnu tegeleb liiga paljude asjadega, kuid mis kõik on olulised.

Mullu ostis ta automüügifirma, mis kannab praegu nime Autospirit. „Idee autoäriga tegeleda oli mul mõtetes pikemat aega. Mul on Eestis häid tuttavaid, kes on pikalt selle äriga tegelenud. Ostsime suhteliselt halvas seisus firma (toonase Pleione) ja püüame nüüd seisu parandada. Plaan oli olemasolevale margile (Chevrolet) juurde lisada üks Tallinna (Subaru) ja üks Tartusse (Nissan) ja see plaan on täitunud. Nüüd on kondikava paigas ja "tööriistad" olemas, et firma edukalt toimima saada. Mu kompanjonidel on suuremad plaanid kui minul. Aga ega minagi taha halba asja teha. Tahaks loota, et firma muutub tugevaks, välistatud pole laienemine Baltikumi, aga enne peame laduma kindla vundamendi, millelt edasi liikuda,“ rääkis ta.

Märtini sõnul on siiani on olnud kõigil autokaupmeestel väga lahe. „Nüüd müük langeb ja kõigil läheb keerulisemaks. Igapäevase äri kohta võiksite küsida juhatuse liikmetelt, ma ei tegele sellega ega viitsi siin jama juttu rääkida,“ sõnas ta.

Märtini sõnul ei vääri noored rallisõitjad, nagu Mikk Seger ja Joosep Laiksoo, kes on põhjustanud mitmeid ränkasid liiklusõnnetusi, rallisõitja nime. „Kui sama vana nooruk teeb avarii ja ta ­mängib vabal ajal näiteks jalgpalli, kas siis põhjustas jalgpallur avarii? See, kui on osaletud kahel rallil kaardilugejana ja ühel noorterallil, ei tee veel kellestki rallisõitjat,“ selgitas ta.

Märtini tiim jätkab kanoorte toetamist, üritades aidata noorel sõitjal Ott Tänakul järgmisi samme teha ning kaherattaveoliselt neljarattaveolisele autole üle minna. „Kaks aastat oleme teinud tööd, et kaks meistritiitlit võita ja üks mees Lada pealt Eesti meistriks teha. Tiim jätkab pisut teistel alustel, väiksemal määral ja ilma autospordiliiduta,“ lisas rallimees.


Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,51 0.111685
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,84 -0.25084
Hiina jüaan CNY 7,83 -0.135195
Hongkongi dollar HKD 9,22 -0.269314
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.006659
Iisraeli seekel ILS 4,12 -0.254015
India ruupia INR 76,84 -0.289378
Indoneesia ruupia IDR 15987,00 -0.268247
Islandi kroon ISK 124,11 -0.371666
Jaapani jeen JPY 133,72 0.232375
Kanada dollar CAD 1,48 -0.0838
LAV rand ZAR 16,05 0.37406
Lõuna-Korea vonn KRW 1338,20 0.097239
Malaysia ringgit MYR 4,99 -0.241763
Mehhiko peeso MXN 22,30 0.060575
Norra kroon NOK 9,40 -0.021807
Poola slott PLN 4,24 0.033058
Rootsi kroon SEK 9,63 -0.066439
Rubla RUB 67,82 -0.076615
Rumeenia leu RON 4,60 -0.004349
Singapuri dollar SGD 1,61 -0.068412
Suurbritannia nael GBP 0,90 0.137702
Šveitsi frank CHF 1,16 0.225534
Taani kroon DKK 7,44 -0.001477
Tai baht THB 39,18 -0.178343
Tšehhi kroon CZK 25,70 -0.085529
Türgi liir TRY 4,33 0.134125
Ukraina grivna UAH 31,46 -0.289414
Ungari forint HUF 307,67 -0.035739
USA dollar USD 1,18 -0.291906
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.220552
Valgevene rubla BRL 3,74 -0.290364
Valgevene rubla BYN 23283,00 0.219524

Valdkonna töökuulutused