Märtin: autokaupmeeste elu läheb keerulisemaks

Vähem loba, rohkem tegusid, ütleb Subaru
tiimi testsõitja ja autokaupmees Markko Märtin Ekspressile antud intervjuus.
Ning ennustas, et autokaupmeeste elu läheb keerulisemaks.

“Igaüks oskab lolli juttu rääkida, aga keegi võiks ka midagi ära teha!” ütles Märtin, kes endas sõnu tegeleb liiga paljude asjadega, kuid mis kõik on olulised.

Mullu ostis ta automüügifirma, mis kannab praegu nime Autospirit. „Idee autoäriga tegeleda oli mul mõtetes pikemat aega. Mul on Eestis häid tuttavaid, kes on pikalt selle äriga tegelenud. Ostsime suhteliselt halvas seisus firma (toonase Pleione) ja püüame nüüd seisu parandada. Plaan oli olemasolevale margile (Chevrolet) juurde lisada üks Tallinna (Subaru) ja üks Tartusse (Nissan) ja see plaan on täitunud. Nüüd on kondikava paigas ja "tööriistad" olemas, et firma edukalt toimima saada. Mu kompanjonidel on suuremad plaanid kui minul. Aga ega minagi taha halba asja teha. Tahaks loota, et firma muutub tugevaks, välistatud pole laienemine Baltikumi, aga enne peame laduma kindla vundamendi, millelt edasi liikuda,“ rääkis ta.

Märtini sõnul on siiani on olnud kõigil autokaupmeestel väga lahe. „Nüüd müük langeb ja kõigil läheb keerulisemaks. Igapäevase äri kohta võiksite küsida juhatuse liikmetelt, ma ei tegele sellega ega viitsi siin jama juttu rääkida,“ sõnas ta.

Märtini sõnul ei vääri noored rallisõitjad, nagu Mikk Seger ja Joosep Laiksoo, kes on põhjustanud mitmeid ränkasid liiklusõnnetusi, rallisõitja nime. „Kui sama vana nooruk teeb avarii ja ta ­mängib vabal ajal näiteks jalgpalli, kas siis põhjustas jalgpallur avarii? See, kui on osaletud kahel rallil kaardilugejana ja ühel noorterallil, ei tee veel kellestki rallisõitjat,“ selgitas ta.

Märtini tiim jätkab kanoorte toetamist, üritades aidata noorel sõitjal Ott Tänakul järgmisi samme teha ning kaherattaveoliselt neljarattaveolisele autole üle minna. „Kaks aastat oleme teinud tööd, et kaks meistritiitlit võita ja üks mees Lada pealt Eesti meistriks teha. Tiim jätkab pisut teistel alustel, väiksemal määral ja ilma autospordiliiduta,“ lisas rallimees.


Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0127738
Brasiilia reaal BRL 4,41 -0.0090668
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 62,02 0
Hiina jüaan CNY 7,58 0
Hongkongi dollar HKD 9,14 0
Horvaatia kuna HRK 7,39 0.1709031
Iisraeli seekel ILS 4,20 0
India ruupia INR 79,09 0
Indoneesia ruupia IDR 16404,41 0
Islandi kroon ISK 126,17 0.1428685
Jaapani jeen JPY 128,16 0
Kanada dollar CAD 1,55 -0.0064662
LAV rand ZAR 15,66 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1294,87 0
Malaysia ringgit MYR 4,66 0
Mehhiko peeso MXN 23,31 0.00429
Norra kroon NOK 9,43 0
Poola slott PLN 4,32 0
Rootsi kroon SEK 10,32 0
Rumeenia leu RON 4,66 0
Singapuri dollar SGD 1,58 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.0455477
Šveitsi frank CHF 1,15 0
Taani kroon DKK 7,45 0
Tai baht THB 38,37 0
Tšehhi kroon CZK 25,76 0
Türgi liir TRY 5,45 -0.0055044
Ukraina grivna UAH 30,57 0
Ungari forint HUF 324,58 0
USA dollar USD 1,17 0
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,33 0
Vene rubla RUB 73,34 0

Valdkonna töökuulutused