Vare: Eesti sai tulevikuriigil Hiinal sabast kinni

Transiidiekspert Raivo Vare näeb Hiina
sadama Ninbo ja Muuga sadama vahel sõlmitavas lepingus ainult positiivseid
külgi, Tallinna sadama kaubamavoogude arv võib seeläbi hüppeliselt kasvada.

Kuid küsimus on tema sõnul selles, kes hakkab sadamat ehitama?

Ninbo on Hiina suurim sadam ning suuruselt neljas sadam maailmas. "Lepingu sõlmimise peamine pluss on see, et tekib otseühenduse võimalus," ütles Vare dv.ee-le.

"Kui varem sõitsid laevad ümber India ja randusid oma lastiga suurtes sadamates, näiteks Hamburgis, sealt aga viisid teised laevad lasti väiksematesse sadamatesse, siis nüüd tekib võimalus sõita kogu kaubaga otse Eestisse. "See tähendab, laevad tulevad otse siia. Majanduslikult on see meile kasulik," seletas Vare.

Tema sõnul lähevad kaubad sealt edasi Venemaale ja teistesse Balti riikidesse. Tänu lepingule võib kaubavoog Tallinna sadamas kasvada kunimiljoni TEU konteinerini aastas.

Uue terminali ehitamiseks korraldatakse üleeuroopaline vähempakkumine. Seega küsimus, kes hakkab ehitama sadamat, on sellel kevadel transiidi valdkonnas peamine. Investeeringud terminali ehitamisse võivad moodustada umbes 220-300 miljonit dollarit (2,3-3,2 mld kr). Tõsi küll, Vare sõnul selgub projekti lõppmaksumus pärast vähempakkumise võitjat.

Maailmas kasutatakse üha enam konteinervedusid, sealjuures kasvab pidevalt ka Hiina ekspordi osakaal, mis moodustab juba praegu 40% kogu maailmaekspordist. "Konteinervedude osa pidevalt kasvab, mis teeb antud äri väga perspektiivikaks," seletab Vare.

Kohalikust transiidist rääkides näeb olukord välja järgmine: „Venemaa püüab aina rohkemsuunata kaubavood oma sadamatesse. Selleks on olemas teatud makromajanduslikud põhjused. Kusjuures, need sadamad asuvad regioonides, kus mingit muud äritegevust ei toimu. Seetõttu on see Venemale regionaalpoliitika vaatenurgast kasulik. Pealegi, imporditavate ja eksporditavate kaupade voog on nii suur, et Venemaa tuleb vaevalt üksinda sellega toime," teatab Vare.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts on öelnud, et pärast selle lepingu sõlmimist tekib Eestil otseühendus kõige kiiremini kasvava regiooniga maailmas – Hiinaga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,56 -0.3134395
Brasiilia reaal BRL 4,24 0.2673987
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0153437
Filipiinide peeso PHP 59,67 -0.0502555
Hiina jüaan CNY 7,82 0.1216529
Hongkongi dollar HKD 8,81 0.2458065
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0013473
Iisraeli seekel ILS 4,15 0.2463114
India ruupia INR 81,61 -0.1309333
Indoneesia ruupia IDR 16729,91 0.7074844
Islandi kroon ISK 138,34 0
Jaapani jeen JPY 128,19 0.4073001
Kanada dollar CAD 1,49 0.0269251
LAV rand ZAR 16,18 -0.3903412
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,08 -0.2983812
Malaysia ringgit MYR 4,71 0.3641862
Mehhiko peeso MXN 22,82 -0.0818778
Norra kroon NOK 9,56 0.0198868
Poola slott PLN 4,30 -0.0418303
Rootsi kroon SEK 10,26 -0.048731
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0042992
Singapuri dollar SGD 1,55 0.0837251
Suurbritannia nael GBP 0,87 0.0458295
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1587582
Taani kroon DKK 7,46 0.0080441
Tai baht THB 37,05 -0.3978965
Tšehhi kroon CZK 25,92 0.0154357
Türgi liir TRY 6,14 0.2024523
Ukraina grivna UAH 31,37 0.267184
Ungari forint HUF 322,18 0.1087531
USA dollar USD 1,12 0.2585362
Uus-Meremaa dollar NZD 1,67 -0.3291048
Valgevene rubla BYN 2,40 0.2504801
Vene rubla RUB 76,20 0.1260141

Valdkonna töökuulutused