Vare: Eesti sai tulevikuriigil Hiinal sabast kinni

Transiidiekspert Raivo Vare näeb Hiina
sadama Ninbo ja Muuga sadama vahel sõlmitavas lepingus ainult positiivseid
külgi, Tallinna sadama kaubamavoogude arv võib seeläbi hüppeliselt kasvada.

Kuid küsimus on tema sõnul selles, kes hakkab sadamat ehitama?

Ninbo on Hiina suurim sadam ning suuruselt neljas sadam maailmas. "Lepingu sõlmimise peamine pluss on see, et tekib otseühenduse võimalus," ütles Vare dv.ee-le.

"Kui varem sõitsid laevad ümber India ja randusid oma lastiga suurtes sadamates, näiteks Hamburgis, sealt aga viisid teised laevad lasti väiksematesse sadamatesse, siis nüüd tekib võimalus sõita kogu kaubaga otse Eestisse. "See tähendab, laevad tulevad otse siia. Majanduslikult on see meile kasulik," seletas Vare.

Tema sõnul lähevad kaubad sealt edasi Venemaale ja teistesse Balti riikidesse. Tänu lepingule võib kaubavoog Tallinna sadamas kasvada kunimiljoni TEU konteinerini aastas.

Uue terminali ehitamiseks korraldatakse üleeuroopaline vähempakkumine. Seega küsimus, kes hakkab ehitama sadamat, on sellel kevadel transiidi valdkonnas peamine. Investeeringud terminali ehitamisse võivad moodustada umbes 220-300 miljonit dollarit (2,3-3,2 mld kr). Tõsi küll, Vare sõnul selgub projekti lõppmaksumus pärast vähempakkumise võitjat.

Maailmas kasutatakse üha enam konteinervedusid, sealjuures kasvab pidevalt ka Hiina ekspordi osakaal, mis moodustab juba praegu 40% kogu maailmaekspordist. "Konteinervedude osa pidevalt kasvab, mis teeb antud äri väga perspektiivikaks," seletab Vare.

Kohalikust transiidist rääkides näeb olukord välja järgmine: „Venemaa püüab aina rohkemsuunata kaubavood oma sadamatesse. Selleks on olemas teatud makromajanduslikud põhjused. Kusjuures, need sadamad asuvad regioonides, kus mingit muud äritegevust ei toimu. Seetõttu on see Venemale regionaalpoliitika vaatenurgast kasulik. Pealegi, imporditavate ja eksporditavate kaupade voog on nii suur, et Venemaa tuleb vaevalt üksinda sellega toime," teatab Vare.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts on öelnud, et pärast selle lepingu sõlmimist tekib Eestil otseühendus kõige kiiremini kasvava regiooniga maailmas – Hiinaga.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.185686
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,45 0.03475
Hiina jüaan CNY 7,80 0.289452
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.21499
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.027979
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.283787
India ruupia INR 76,54 0.257519
Indoneesia ruupia IDR 15899,00 -0.050292
Islandi kroon ISK 124,18 -0.170433
Jaapani jeen JPY 132,05 -0.234218
Kanada dollar CAD 1,47 -0.192295
LAV rand ZAR 15,77 0.414562
Lõuna-Korea vonn KRW 1329,70 -0.007519
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.09847
Mehhiko peeso MXN 22,15 -1.348865
Norra kroon NOK 9,35 0.33203
Poola slott PLN 4,24 0.051948
Rootsi kroon SEK 9,60 0.433839
Rubla RUB 67,46 -0.069623
Rumeenia leu RON 4,58 -0.006545
Singapuri dollar SGD 1,60 0.062719
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.315698
Šveitsi frank CHF 1,15 0.082567
Taani kroon DKK 7,44 0.002014
Tai baht THB 38,98 -0.051282
Tšehhi kroon CZK 25,76 -0.09694
Türgi liir TRY 4,32 0.381129
Ukraina grivna UAH 31,24 -0.527909
Ungari forint HUF 308,08 0.110482
USA dollar USD 1,18 -0.228039
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.212753
Valgevene rubla BRL 3,72 -0.443731
Valgevene rubla BYN 23070,00 -0.722953

Valdkonna töökuulutused