Vare: Eesti sai tulevikuriigil Hiinal sabast kinni

Transiidiekspert Raivo Vare näeb Hiina
sadama Ninbo ja Muuga sadama vahel sõlmitavas lepingus ainult positiivseid
külgi, Tallinna sadama kaubamavoogude arv võib seeläbi hüppeliselt kasvada.

Kuid küsimus on tema sõnul selles, kes hakkab sadamat ehitama?

Ninbo on Hiina suurim sadam ning suuruselt neljas sadam maailmas. "Lepingu sõlmimise peamine pluss on see, et tekib otseühenduse võimalus," ütles Vare dv.ee-le.

"Kui varem sõitsid laevad ümber India ja randusid oma lastiga suurtes sadamates, näiteks Hamburgis, sealt aga viisid teised laevad lasti väiksematesse sadamatesse, siis nüüd tekib võimalus sõita kogu kaubaga otse Eestisse. "See tähendab, laevad tulevad otse siia. Majanduslikult on see meile kasulik," seletas Vare.

Tema sõnul lähevad kaubad sealt edasi Venemaale ja teistesse Balti riikidesse. Tänu lepingule võib kaubavoog Tallinna sadamas kasvada kunimiljoni TEU konteinerini aastas.

Uue terminali ehitamiseks korraldatakse üleeuroopaline vähempakkumine. Seega küsimus, kes hakkab ehitama sadamat, on sellel kevadel transiidi valdkonnas peamine. Investeeringud terminali ehitamisse võivad moodustada umbes 220-300 miljonit dollarit (2,3-3,2 mld kr). Tõsi küll, Vare sõnul selgub projekti lõppmaksumus pärast vähempakkumise võitjat.

Maailmas kasutatakse üha enam konteinervedusid, sealjuures kasvab pidevalt ka Hiina ekspordi osakaal, mis moodustab juba praegu 40% kogu maailmaekspordist. "Konteinervedude osa pidevalt kasvab, mis teeb antud äri väga perspektiivikaks," seletab Vare.

Kohalikust transiidist rääkides näeb olukord välja järgmine: „Venemaa püüab aina rohkemsuunata kaubavood oma sadamatesse. Selleks on olemas teatud makromajanduslikud põhjused. Kusjuures, need sadamad asuvad regioonides, kus mingit muud äritegevust ei toimu. Seetõttu on see Venemale regionaalpoliitika vaatenurgast kasulik. Pealegi, imporditavate ja eksporditavate kaupade voog on nii suur, et Venemaa tuleb vaevalt üksinda sellega toime," teatab Vare.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts on öelnud, et pärast selle lepingu sõlmimist tekib Eestil otseühendus kõige kiiremini kasvava regiooniga maailmas – Hiinaga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,61 0.1182622
Brasiilia reaal BRL 4,82 0.1078928
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0051138
Filipiinide peeso PHP 63,02 0.1939679
Hiina jüaan CNY 8,00 0.0763321
Hongkongi dollar HKD 9,16 0.0655251
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.0026941
Iisraeli seekel ILS 4,19 0.0382455
India ruupia INR 84,51 0.0769714
Indoneesia ruupia IDR 17322,92 -0.1920921
Islandi kroon ISK 128,83 -0.0155219
Jaapani jeen JPY 131,12 0.0610501
Kanada dollar CAD 1,51 0.1327052
LAV rand ZAR 17,10 -0.1605521
Lõuna-Korea vonn KRW 1307,19 0.1777955
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.0806785
Mehhiko peeso MXN 21,92 0.0292064
Norra kroon NOK 9,51 0.0178727
Poola slott PLN 4,29 0.1096926
Rootsi kroon SEK 10,35 -0.0038648
Rumeenia leu RON 4,65 -0.0150615
Singapuri dollar SGD 1,60 0.050072
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.0675752
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0354359
Taani kroon DKK 7,46 0.0040219
Tai baht THB 37,80 -0.0465395
Tšehhi kroon CZK 25,50 -0.0313689
Türgi liir TRY 7,30 0.1591526
Ukraina grivna UAH 32,74 0.0770251
Ungari forint HUF 323,14 0.0557345
USA dollar USD 1,17 0.0771076
Uus-Meremaa dollar NZD 1,76 -0.3628735
Valgevene rubla BYN 2,45 0.1390081
Vene rubla RUB 78,01 0.2250884

Valdkonna töökuulutused

ITELLA ESTONIA otsib ANALÜÜTIKUT

Itella Estonia OÜ

27. september 2018

ITELLA ESTONIA otsib TRANSPORDIJUHTI

Itella Estonia OÜ

27. september 2018