Vare: Eesti sai tulevikuriigil Hiinal sabast kinni

Transiidiekspert Raivo Vare näeb Hiina
sadama Ninbo ja Muuga sadama vahel sõlmitavas lepingus ainult positiivseid
külgi, Tallinna sadama kaubamavoogude arv võib seeläbi hüppeliselt kasvada.

Kuid küsimus on tema sõnul selles, kes hakkab sadamat ehitama?

Ninbo on Hiina suurim sadam ning suuruselt neljas sadam maailmas. "Lepingu sõlmimise peamine pluss on see, et tekib otseühenduse võimalus," ütles Vare dv.ee-le.

"Kui varem sõitsid laevad ümber India ja randusid oma lastiga suurtes sadamates, näiteks Hamburgis, sealt aga viisid teised laevad lasti väiksematesse sadamatesse, siis nüüd tekib võimalus sõita kogu kaubaga otse Eestisse. "See tähendab, laevad tulevad otse siia. Majanduslikult on see meile kasulik," seletas Vare.

Tema sõnul lähevad kaubad sealt edasi Venemaale ja teistesse Balti riikidesse. Tänu lepingule võib kaubavoog Tallinna sadamas kasvada kunimiljoni TEU konteinerini aastas.

Uue terminali ehitamiseks korraldatakse üleeuroopaline vähempakkumine. Seega küsimus, kes hakkab ehitama sadamat, on sellel kevadel transiidi valdkonnas peamine. Investeeringud terminali ehitamisse võivad moodustada umbes 220-300 miljonit dollarit (2,3-3,2 mld kr). Tõsi küll, Vare sõnul selgub projekti lõppmaksumus pärast vähempakkumise võitjat.

Maailmas kasutatakse üha enam konteinervedusid, sealjuures kasvab pidevalt ka Hiina ekspordi osakaal, mis moodustab juba praegu 40% kogu maailmaekspordist. "Konteinervedude osa pidevalt kasvab, mis teeb antud äri väga perspektiivikaks," seletab Vare.

Kohalikust transiidist rääkides näeb olukord välja järgmine: „Venemaa püüab aina rohkemsuunata kaubavood oma sadamatesse. Selleks on olemas teatud makromajanduslikud põhjused. Kusjuures, need sadamad asuvad regioonides, kus mingit muud äritegevust ei toimu. Seetõttu on see Venemale regionaalpoliitika vaatenurgast kasulik. Pealegi, imporditavate ja eksporditavate kaupade voog on nii suur, et Venemaa tuleb vaevalt üksinda sellega toime," teatab Vare.

Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts on öelnud, et pärast selle lepingu sõlmimist tekib Eestil otseühendus kõige kiiremini kasvava regiooniga maailmas – Hiinaga.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,54 -0.828948
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 59,58 -0.083851
Hiina jüaan CNY 7,78 -0.609063
Hongkongi dollar HKD 9,20 -0.402889
Horvaatia kuna HRK 7,55 0
Iisraeli seekel ILS 4,15 -0.32388
India ruupia INR 75,62 -0.784282
Indoneesia ruupia IDR 15994,00 -0.497698
Islandi kroon ISK 123,52 -0.22215
Jaapani jeen JPY 132,52 -0.465692
Kanada dollar CAD 1,51 -0.215033
LAV rand ZAR 15,82 -0.698769
Lõuna-Korea vonn KRW 1281,50 -0.023404
Malaysia ringgit MYR 4,81 -0.508684
Mehhiko peeso MXN 22,50 0.020895
Norra kroon NOK 9,76 -0.814667
Poola slott PLN 4,22 0.009484
Rootsi kroon SEK 9,93 -0.165816
Rubla RUB 69,31 0
Rumeenia leu RON 4,63 0.045345
Singapuri dollar SGD 1,59 -0.439394
Suurbritannia nael GBP 0,88 -0.523102
Šveitsi frank CHF 1,17 -0.030033
Taani kroon DKK 7,44 0.010747
Tai baht THB 38,26 -0.545879
Tšehhi kroon CZK 25,70 0.155872
Türgi liir TRY 4,58 1.445291
Ukraina grivna UAH 32,40 0.049401
Ungari forint HUF 313,68 -0.289265
USA dollar USD 1,18 -0.448168
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0.052829
Valgevene rubla BRL 3,93 0.362577
Valgevene rubla BYN 23789,00 -0.949327

Valdkonna töökuulutused

Lemminkäinen otsib TEEDEEHITUSE PROJEKTIJUHTI

Finesta Baltic OÜ

30. detsember 2017

Itella Estonia otsib PAKIVEOTEENUSTE OSAKONNA DIREKTORIT

Itella Estonia OÜ

17. detsember 2017