Kommentaar: Padar ja Ansip, tõestage, et olete automaksu vastu

Reformierakonna peasekretär Kristen Michal
teatas reedel, et autoomanikud võivad olla kindlad - automaksu Eestis ei
kehtestata, sest Reformierakond on selle maksu vastu.

Vaatamata Reformierakonna kindlale lubadusele närivad mind selle automaksuga seoses endiselt mõningad kahtlused. Kui automaksu ei tule, siis miks teevad rahandusministeeriumi ametnikud tühja tööd ja selle maksuideega tegelevad. Ja miks on selle maksu kehtestamine kirjas rahandusministeeriumi strateegilises arengukavas?

Selle nädala alguses andis aripaev.ee’le intervjuu rahandusministeeriumi maksupoliitikaosakonna peaspetsialist Meelis Laube. Küsimusele, millal oleks reaalne vajadus kehtestada Eestis autoomanikele saastemaks ütles Laube: „Kui ühiskonnale põhjustatav kulu ületab kütuseaktsiisist laekuvat summat. Autode rohkust ilmestab fakt, et 2006. ja 2007. aastal lisandus Eesti teedele peaaegu 70 000 sõiduautot ja väikekaubikut.“

Saastemaksu kehtestamise aluseks võiks ministeeriumi peaspetsialisti sõnul võtta võimsuse, mootorimahu, kaalu, sõiduki maksumuse, CO2 eritamise või kütuse tarbimise.

Rahandusministeeriumi peaspetsialist on seisukohal, et maksustada tuleb kõiki sõidukeid, kuid kindlasti tuleb maksumäära diferentseerida. „Läbi erineva maksumäära saab anda inimestele selge signaali, et eelisatud on keskkonnasõbralikumad ja vähem ruumi võtvad autod,“ ütles Laube.

Mina loen ametniku jutust välja, et selle saastemaksu teemaga on meie rahandusministeeriumis tegeldud ja ma ei usu, et ametnik on seda tööd teinud omast vabast ajast või lihtsalt huvist teema vastu. Seetõttu tundub mulle Reformierakonna tänane kinnitus, et automaksu ei tule, avalikkuse lollitamisena.

Meenutame veel seda, et aktsiiside ennaktõusust ei räägitud samuti veel aasta tagasi. Neist ei rääkinud Reformierakond ka näiteks siis, kui neilt enne valimisi küsiti, et mida te teete euro käibele tulekuks. Alles pärast valimisi ja peaminister Andrus Ansipi populaarsuse kõrgustesse tõstnud pronksiööd sai avalikkus teada aktsiiside ennaktõstmisest. Siis oli sobiv aeg ebapopulaarne plaan avalikustada.

Ajalugu ei pruugi korduda ja võib loota, et seekord Reformierakond avalikkusega ei manipuleeri ning nende peasekretäri jutt vastab tõele. Ja rahandusministeeriumi ametnikud tegelevad selle teemaga lihtsalt hobi korras. Aga, et asi oleks ikkagi kindlamast kindlam, siis võiks rahandusministeerium viia sisse parandused ühte olulisse dokumenti nimega „Rahandusministeeriumi valitsemisala strateegiline arengukava aastateks 2008-2011“. Praegu ministeeriumi kodulehel rippuvas arengukavas on ühe eesmärgina kirjas säästev tarbimine. Seda eesmärki aitab muuhulgas saavutada meede 2.2, mis kujutab endast tarbimis- ja keskkonnamaksude tõstmist. „Meede hõlmab endas järgmisi tegevusi: maagaasi, elektrienergia, põlevkivikütteõli ja mootorsõidukite kõrgem maksustamine (ökoloogiline maksureform),“ on mustvalgel kirjas selles dokumendis.

Muidugi on vale poliitikute sõnades kahelda, aga midagi pole teha. Liiga palju on reformierakondlaste sõnad ja teod läinud lahku. Reformierakonna tänane pressiteade muutuks minu jaoks palju veenvamaks, kui sellele järgneks täna ka rahandusminister Ivari Padari pressiteade, milles ta teavitab avalikkust rahandusministeeriumi arengukavas oleva väikese, aga palju segadust tekitanud ebatäpsuse parandamisest. Kui tõesti automaksu ei tule, siis pole ju rahandusministeeriumil keeruline oma näpukas ära parandada ning sellest ka pressiteade välja saata.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 0.049741
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 64,82 0.023146
Hiina jüaan CNY 7,87 -0.815611
Hongkongi dollar HKD 9,71 -0.00412
Horvaatia kuna HRK 7,42 -0.221789
Iisraeli seekel ILS 4,40 0.015903
India ruupia INR 79,86 0.018785
Indoneesia ruupia IDR 16832,00 0.077293
Islandi kroon ISK 124,35 0.003216
Jaapani jeen JPY 131,90 -0.007581
Kanada dollar CAD 1,56 0.033381
LAV rand ZAR 14,43 0.049213
Lõuna-Korea vonn KRW 1323,20 0
Malaysia ringgit MYR 4,83 -0.022759
Mehhiko peeso MXN 22,99 -0.049993
Norra kroon NOK 9,66 -0.547341
Poola slott PLN 4,16 0.007217
Rootsi kroon SEK 9,89 -0.244339
Rubla RUB 70,00 -0.018567
Rumeenia leu RON 4,66 0.040767
Singapuri dollar SGD 1,63 0.006143
Suurbritannia nael GBP 0,89 -0.231103
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.071986
Taani kroon DKK 7,45 0.046309
Tai baht THB 38,85 0.025746
Tšehhi kroon CZK 25,35 0.102661
Türgi liir TRY 4,65 -0.008601
Ukraina grivna UAH 33,66 0.002971
Ungari forint HUF 311,32 -0.003212
USA dollar USD 1,24 -0.738028
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.016676
Valgevene rubla BRL 4,01 -0.014959
Valgevene rubla BYN 24263,00 0.004121

Valdkonna töökuulutused

Logistika Pluss otsib KLIENDIHALDURIT

Logistika Pluss OÜ

21. veebruar 2018

Ball Transport otsib KLIENDIHALDURIT

M-Partner HR OÜ

26. veebruar 2018