Uuring: autoostjad hindavad üha enam vähest kütusekulu

Rahvusvahelise ärinõustamisfirma KPMG läbi
viidud uuring näitab, et autoostjad hindavad üha enam vähest kütusekulu.

Autotootjad peavad lähiaastatel tähtsaimaks alternatiivsete kütuseallikate toomist autotööstusesse. Samuti pööratakse tähelepanu odavate ning hübriidmootoriga autode tootmisele, et rahuldada tarbijate nõudlust. Selliste tulemusteni jõudis KPMG ülemaailmne uuring, mille käigus ettevõte intervjueeris 113 autotööstuse tippjuhti.

Autotöösturite sõnul hindavad kliendid järgmisel viiel aastal kõige rohkem kvaliteeti (86% vastajatest) ja vähest kütusekulu (84), mis on peamised ostuotsuseid mõjutavad tegurid. Lisaks peavad kliendid tähtsaks turvalisust (70) ja madalaid kasutuskulusid (69). Küsitletud leidsid ka, et autoostjad nõuavad alternatiivsete jõuallikatega sõidukeid, mille tähtsus tõusis eelmise aasta küsitluse 53 protsendilt 65le.

KPMG märgib uuringu kokkuvõttes, et autotööstus teab, mis olukorras ta praegu on ja millises ta peaks olema. „Tuleb toota sõidukeid, mis tarbivad vähe kütust, eriti praeguses majandustsüklis ning tuleb jõuliselt investeerida alternatiivsete jõuallikate arendamisse. Uuring näitab, et autotööstuse juhid on optimistlikumad kui möödunud aastatel. Põhjuseks asjaolu, et sektori arengusuunad on saanud selgemaks,“ tõdes KPMG.

Hinnates KPMG uuringus järgmise viie aasta autode maailmaturu olukorda arvas 81% töösturitest, et oluliselt suureneb odavautode ja hübriidajamiga sõidukite turg. Samas arvas 47% vastanutest, et langus ootab SUVde (neljarattaveoga suurte sõiduautode) sektorit ning 50% arvas sama suurte pick-up autode kohta.

KPMG uuringust järeldub, et autotööstuses oodatakse aktiivset investeerimist uutesse mudelitesse ja tehnoloogiatesse, samuti tootmisvõimsuse suurendamist Aasias. Vastasel korral riskivad tootjad sellega, et turuosa väheneb, kuna turud ja tooted ei ole piisavalt mitmekesised.

Hiinasse on investeeritud niipalju, et viie aasta jooksul võidakse seal müüa sama palju autosid kui USAs, arvasid KPMG uuringule vastanud. Lisaks sellele võib Hiina 6-10 aasta pärast müüa USAs endas olulisel määral autosid. Samas võib Hiina liigne tootmisvõimsus kujuneda lähima viie aasta jooksul ka probleemiks.

KPMG uuringus osalesid autotootjad ja tarnijad Kanadast, USAst, Suurbritanniast, Prantsusmaalt, Saksamaalt, Rootsist, Indiast, Hiinast, Lõuna-Koreast, Jaapanist ja Austraaliast. Kõnealust uuringut korraldab KPMG 1999. aastast.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,50 -0.18369
Bulgaaria leev BGN 1,96 0
Filipiinide peeso PHP 60,44 0.016547
Hiina jüaan CNY 7,79 0.274014
Hongkongi dollar HKD 9,19 -0.224763
Horvaatia kuna HRK 7,51 0.023982
Iisraeli seekel ILS 4,13 0.244979
India ruupia INR 76,53 0.249005
Indoneesia ruupia IDR 15898,00 -0.056578
Islandi kroon ISK 124,01 -0.303081
Jaapani jeen JPY 132,06 -0.226663
Kanada dollar CAD 1,47 -0.179431
LAV rand ZAR 15,77 0.395458
Lõuna-Korea vonn KRW 1330,00 0.015039
Malaysia ringgit MYR 4,97 -0.116557
Mehhiko peeso MXN 22,10 -1.539523
Norra kroon NOK 9,34 0.315284
Poola slott PLN 4,24 0.047225
Rootsi kroon SEK 9,60 0.397232
Rubla RUB 67,46 -0.068142
Rumeenia leu RON 4,58 -0.006545
Singapuri dollar SGD 1,60 0.056447
Suurbritannia nael GBP 0,89 0.310081
Šveitsi frank CHF 1,15 0.073876
Taani kroon DKK 7,44 0.001343
Tai baht THB 38,97 -0.076923
Tšehhi kroon CZK 25,76 -0.09694
Türgi liir TRY 4,32 0.355565
Ukraina grivna UAH 31,24 -0.536506
Ungari forint HUF 308,05 0.100734
USA dollar USD 1,18 -0.235669
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.228557
Valgevene rubla BRL 3,72 -0.558674
Valgevene rubla BYN 23065,00 -0.74447

Valdkonna töökuulutused