Ministeerium: automaksu eesmärk on panna inimest autost loobuma

Rahandusministeeriumi kinnitusel oleks
võimaliku saastemaksu kohaldamise otseseks eesmärgiks inimeste suunamine
keskkonnasõbralikemate ja väiksemate autode kasutamisele või loobuma üldse
autost ning kasutama ühistransporti.

Eestis eelistatakse suurema võimsusega autosid kui mujal Euroopas. „Üle 2-liitrise töömahuga autosid oli 2006. aasta detsembri seisuga ARK andmetel Eestis 24% kõikidest registreeritud sõidukitest. Enamikes Euroopa Liidu liikmesriikides on see protsent 9-12. Sealjuures näitab rahandusministeeriumi hinnangul uute autode müügistatistika, et populaarsed on erinevate mudelite võimsamate mootoritega ja hea varustustasemega variandid, samuti luksusautod ja maasturid,“ ütles rahandusministeeriumi maksupoliitikaosakonna peaspetsialist Meelis Laube.

Küsimusele, millal oleks reaalne vajadus kehtestada Eestis autoomanikele saastemaks ütles Laube: „Kui ühiskonnale põhjustatav kulu ületab kütuseaktsiisist laekuvat summat. Autode rohkust ilmestab fakt, et 2006. ja 2007. aastal lisandus Eesti teedele peaaegu 70000 sõiduautot ja väikekaubikut.“

Saastemaksu kehtestamise aluseks võiks ministeeriumi peaspetsialisti sõnul võtta võimsuse, mootorimahtu, kaalu, sõiduki maksumuse, CO2 eritamise või kütuse tarbimise.

Rahandusministeeriumi peaspetsialiston seisukohal, et maksustada tuleb kõiki sõidukeid, kuid kindlasti tuleb maksumäära diferentseerida. „Läbi erineva maksumäära saab anda inimestele selge signaali, et eelisatud on keskkonnasõbralikumad ja vähem ruumi võtvad autod,“ ütles Laube.

Küsimusele, kellest Eesti võiks võtta eeskuju saastemaksu poliitika kujundamisel vastas Meelis Laub, et Euroopa Komisjoni soovitab sõidukimaksude kehtestamisel arvestada keskkonnaaspekti, näiteks võiks maksumäär arvesse võtta CO2 eritamine või kütusekulu. Ministeeriumi kinnitusel võetakse maksumäära kehtestamisel CO2 eritamist arvesse näiteks Hollandis, Soomes ja Rootsis. „Üldiselt lähtuvad riigid põhimõttest, et raskemad ja võimsamad autod on maksustatud kõrgemalt,“ kinnitas Laube.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,57 -0.0509911
Brasiilia reaal BRL 4,34 0.029947
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0204604
Filipiinide peeso PHP 61,76 0.0599472
Hiina jüaan CNY 7,51 0
Hongkongi dollar HKD 9,10 0.0021989
Horvaatia kuna HRK 7,38 0.0176106
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.0285361
India ruupia INR 79,15 0
Indoneesia ruupia IDR 16136,29 0
Islandi kroon ISK 124,63 0.0160501
Jaapani jeen JPY 127,56 0.0392126
Kanada dollar CAD 1,54 -0.0454811
LAV rand ZAR 15,91 -0.0822647
Lõuna-Korea vonn KRW 1287,82 0.0403946
Malaysia ringgit MYR 4,63 -0.0991914
Mehhiko peeso MXN 23,78 -0.0197628
Norra kroon NOK 9,48 0.01793
Poola slott PLN 4,31 -0.044058
Rootsi kroon SEK 10,30 -0.04172
Rumeenia leu RON 4,67 0.0257174
Singapuri dollar SGD 1,57 -0.076331
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.0568764
Šveitsi frank CHF 1,15 -0.0086828
Taani kroon DKK 7,45 0.0214707
Tai baht THB 37,92 -0.0305847
Tšehhi kroon CZK 25,84 0.0038709
Türgi liir TRY 5,50 0.0819583
Ukraina grivna UAH 30,62 0
Ungari forint HUF 322,24 0.0062069
USA dollar USD 1,16 -0.0172563
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 -0.0595699
Valgevene rubla BYN 2,32 -0.0215313
Vene rubla RUB 73,94 -0.0223098

Valdkonna töökuulutused