Viking Line sai ligi Tallinki ärisaladustele

Ajakirjanik Kimmo Lundén kirjutab täna
Kauppalehtis, kuidas Viking Line möödunud aastal Silja Line’i
müügiläbirääkimistel viimase ärisaladustele ligi pääses ja nüüd Tallink Grupilt
turuosa omale napsab.

Viking Line’i juhatus on täna rõõmus, et ettevõte Siljat ära ei ostnud. Viking osales Silja müügiläbirääkimistes viimaste hetkedeni 2006. aasta suvel. Võidu sai kõrgema pakkumisega Tallink, kirjutas Lundén.

Viking Line sai läbirääkimiste käigus ligi Silja Line’i ärisaladustele. Nüüd paistab, et konkurent loeb Siljat nagu tuttavaidmerekaarte.

Läänemerel reisijate arv on selle aasta jooksul vähenenud 1-2%. Kõige halvemini on see mõjunud Tallinkile.

Viking Line on 1-2% turuosa napsanud pealiinidel Helsingi-Stockholm, Turu-Stockholm ja Helsingi-Tallinn.

Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund rääkis ettevõtte jõulupeol, et ettevõte on aastaga müünud 100 000 reisi enam kui aasta tagasi. Kogu aasta jooksul teenindas Viking Line 5,7 miljonit reisijat.

Tallink Grupi majandusaasta esimene kvartal septembrist novembrini näitas, et ettevõte on kaotanud turuosa Soome ja Rootsi vahelistel liinidel. Septembris-oktoobris langes reisijate arv aastataguse ajaga võrreldes üle 16%.

Samas on Tallinna ja Helsingi vahel uue kiire Stari töölepanemine toonud reisijaid juurde. Tallink on sellega võitnud 5,6% turuosa, olles ettevõtte hinnangul nüüd kokku umbes 50%.

Viking Line paneb sellele liinile oma kiire Viking Xpressi märtsi alguses.

Konkurentide aktsiad on börsidel liikunud eri suunas. Viking Line’i aktsia hind on aasta jooksul Helsingi börsil pea kahekordistunud, tõustes 22 eurolt 42 eurole. Tallinna börsil aga on Tallinki aktsia aasta alguse 1,6 eurolt langenud tagasi 1 euro piirile.

Uusi tuuli toob Kimmo Lundéni hinnangul Eesti Schengeni õigusruumiga liitumine ja alkoholiaktsiisi tõstmine. Esimene võib passikontrolli kadumisega Helsingi ja Tallinna vahele küll enam reisijaid tuua, teine numbrit aga jälle väiksemaks muuta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0
Brasiilia reaal BRL 4,26 0
Bulgaaria leev BGN 1,95 0
Filipiinide peeso PHP 59,80 0
Hiina jüaan CNY 7,70 0
Hongkongi dollar HKD 8,92 0
Horvaatia kuna HRK 7,43 0
Iisraeli seekel ILS 4,19 0
India ruupia INR 80,94 0
Indoneesia ruupia IDR 16108,46 0
Islandi kroon ISK 137,72 0
Jaapani jeen JPY 124,78 0
Kanada dollar CAD 1,51 0
LAV rand ZAR 15,73 0
Lõuna-Korea vonn KRW 1278,99 0
Malaysia ringgit MYR 4,67 0
Mehhiko peeso MXN 21,69 0
Norra kroon NOK 9,72 0
Poola slott PLN 4,29 0
Rootsi kroon SEK 10,26 0
Rumeenia leu RON 4,70 0
Singapuri dollar SGD 1,54 0
Suurbritannia nael GBP 0,88 0
Šveitsi frank CHF 1,13 0
Taani kroon DKK 7,47 0
Tai baht THB 36,08 0
Tšehhi kroon CZK 25,58 0
Türgi liir TRY 6,04 0
Ukraina grivna UAH 31,76 0
Ungari forint HUF 317,93 0
USA dollar USD 1,14 0.0616143
Uus-Meremaa dollar NZD 1,69 0
Valgevene rubla BYN 2,44 0
Vene rubla RUB 75,22 0
ERROR: Object template Companies is missing!

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019

ERROR: Macro content/ContentBooks is missing!
ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing! ERROR: Macro content/RelocatableTarget is missing!
ERROR: Macro footer/ReportInappropriateComment is missing!