"Rohelised" autojuhid ohustavad teisi liiklejaid

Noortekeskuse Oma Territoorium juhataja
Ruslan Furman väidab, et nn roheliste lehtedega autojuhid on talveteedel
liiklusõnnetuste peamised põhjustajad ning seadusandlusse tuleb viia karmistavad
muudatused.

Talvehooaeg on katsumuste ja kõrgendatud nõuete aeg isegi kogemustega autojuhtidele rääkimata nendest, kes istuvad rooli iseseisva juhina esimest korda,kirjutas venekeelne nädalaleht Den za Dnjom. Ruslan Furmani arvates need “rohelised” autojuhid, kes ei läbinud õigel ajal libedasõidu koolitust, seavad libedal talveteel ohtu teised liiklejad. “Pärast eksami edukat sooritamist väljastab autoregistrikeskus sooritanule kaheaastase kehtivusajaga juhiloa, nende aastate jooksul peab läbima libedasõidu koolituse. See on õigustamatult pikk ajavahemik. Me hoiame ära mitmeid avariisid, kui lühendame selle aja kolmele kuule,” räägib Furman.

Praegu valmistab Furman ette pöördumist riigikokku, milles kutsub üles muutma seadusandluses libedasõidu eksami kohustusliku sooritamise tähtaega. Ruslan avaldab nördimust selle üle, et kõigepealt “roheline” autojuht saab juhtida autot libedatel teedel ning seejärel õpib autokoolis seda, kuidas käituda autojuhtimisel nendel samadel libedatel teedel. Lisaks panevad Furmani muretsema ka sõiduõpetajate väljaantavad fiktiivsed tõendid talvesõidu koolituse läbimise kohta. Peale selle võib läbida libedasõidu koolitust igas autokoolis, vaatamata sellele, et spetsiaalselt ettevalmistatud libedasõidu platse, kus koolitus toimub aastaringselt, on Eestis vaid kolm: Tallinnas, Tartus ja Pärnus.

Autokooli OÜ Autosõit liberaja direktori Margus Metsa sõnul on libedasõidu koolitus mõeldud nii kogenud kui ka uutele autojuhtidele. Lörts, tuisk, kiilasjää, kinnituiskamine, pidurdusteekonna pikenemine – sellega puutub meie teedel kokku iga autojuht. Koolituse ajal õpetatakse juhtidele seda, kuidas vältida katastroofilisi tagajärgi, kui teel tekib ootamatu takistus, auto kaotab juhitavuse jms. Kui autojuht ei omanda kogemusi libedasõidu platsil, siis reaalelus ei suuda ta õigeaegselt reageerida ja ohtlikus olukorras vastavalt käituda.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.1642244
Brasiilia reaal BRL 4,28 0.0561719
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0613434
Filipiinide peeso PHP 59,98 0.5043397
Hiina jüaan CNY 7,73 0.1386549
Hongkongi dollar HKD 8,95 0.1387754
Horvaatia kuna HRK 7,43 -0.0228839
Iisraeli seekel ILS 4,21 0.1784185
India ruupia INR 81,20 0.3150365
Indoneesia ruupia IDR 16163,72 0.0875565
Islandi kroon ISK 137,64 0.0290698
Jaapani jeen JPY 124,83 0.3053435
Kanada dollar CAD 1,51 -0.013224
LAV rand ZAR 15,74 0.6993186
Lõuna-Korea vonn KRW 1279,08 0.0884229
Malaysia ringgit MYR 4,69 0.0747097
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.4427761
Norra kroon NOK 9,72 -0.1560559
Poola slott PLN 4,29 0.1189532
Rootsi kroon SEK 10,25 -0.2384382
Rumeenia leu RON 4,70 0.0490071
Singapuri dollar SGD 1,55 0.1813706
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.3876411
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0618047
Taani kroon DKK 7,46 -0.0468729
Tai baht THB 36,17 -0.0033174
Tšehhi kroon CZK 25,56 0.0782963
Türgi liir TRY 6,11 0.3613844
Ukraina grivna UAH 31,84 -0.1990072
Ungari forint HUF 318,38 -0.3162278
USA dollar USD 1,14 0.1140851
Uus-Meremaa dollar NZD 1,68 0.0475088
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.0776588
Vene rubla RUB 75,66 0.1266523

Valdkonna töökuulutused

VENIPAK EESTI OÜ otsib MÜÜGIESINDAJAT

Venipak Eesti OÜ

24. jaanuar 2019