9. detsember 2007
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Renault ja AvtoVaz lõid käed

Renault ja AvtoVaz sõlmisid nädalavahetusel kokkuleppe, mille järgi Prantsuse firmast saab Venemaa suurima autotootja strateegiline partner.

Kokkuleppe, mille järgi Renault ostab AvtoVazis 25%-se osaluse, allkirjastasid nädalvahetusel Togliattis Renault’ tegevjuht Carlos Ghosn ning AvtoVazi juhatuse esimees Sergei Tšemezov.

Osaluse väärtus on AvtoVazi turuväärtuse (5,44 miljardit dollarit) põhjal 1,36 miljardit dollarit.

„Sisuliselt ostab Renault endale turuosa sellega, et suurendab oma tootmisvõimsusi,” kommenteeris agentuurile Bloomberg Jelena Sahhonova, Deutsche Banki analüütik Moskvas. „Renault tahtis suurendada oma Logani mudeli tootmist Venemaal. AvotVaz vajab tehnoloogiat,” jätkas ta. Praegu on Renault’l üks tehas Moskvas.

Tänavu peaks Venemaa autoturg kasvama vähemalt 20%, ütles Carlos Ghosn, prognoosides sama tempot ka tulevaks aastaks. Selle aasta üheksa kuuga kasvas välismaiste autode müük Venemaal 63% 1,14 miljonile autole.

AvtoVazi omanikud on riiklik relvamüügifirma Rosoboronoexport, mis omandas kontrollosaluse 2005. aastal, ning investeerimisfirma Troika Capital Partners 25%ga.

Renault väljavalimine tuli analüütikutele üllatusena, kirjutas ajaleht Kommersant. AvtoVaz pidas paralleelselt kõnelusi ka USA General Motorsi, Kanada Magna ning Itaalia Fiatiga ning parimaid väljavaateid arvati olevat just viimasel. Samas tõdes leht, et niisama ootamatu oli Prantsuse firma Total väljavalimine sel suvel Vene Gazpromi partneriks rikkaliku Štokmani gaasimaardla hõlvamiseks, mis hakkab toitma Läänemere gaasijuhet. Nii selle tehingu kui AvtoVazi osaluse müügi kiitis heaks Venemaa president Vladimir Putin.

Leht märgib Venemaa paranenud suhteid Prantsusmaaga pärast Nicolas Sarkozy valimist Prantsusmaa presidendiks. Ka Itaaliaga on Venemaal viimasel ajal head suhted, kuid Itaalia firmad Eni ja Enel said juba omale rea projekte Venemaal – osa Jukose varasid, torujuhtme South Stream ning osaluse elektrifirmas, kirjutas Kommersant. „Nüüd oli kord jälle Prantsusmaa käes.”

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077